V dveh največjih ponudnikih dostave hrane na dom, slovenski Ehrani in finskem Woltu, v teh dneh opažajo velik porast naročil. K temu so močno prispevali novi omejevalni ukrepi za zajezitev širjenja novega koronavirusa, pa tudi hladno in mokro jesensko vreme.
NAROČILA DOSTAVE HRANE DEŽUJEJO Z VSEH KONCEV: Ne le karantena, tudi vreme prispeva k 'navalu' naročil
Slovenija
Slovenski ponudnik dostave na dom Ehrana, ki deluje od leta 2011, trenutno združuje več kot 400 restavracij po vsej Sloveniji. 150 od teh se jim je pridružilo v času epidemije, vsak dan pa dodajajo nove restavracije, so pojasnili. "V prvem valu se je več restavracij odločilo začasno zapreti svoja vrata, medtem ko sedaj večina restavracij vztraja in poskuša z dostavo," opažajo pri Ehrani.
Število restavracij, za katere dostavlja flota dostavljavcev Ehrane, se je povišalo za okoli 30 odstotkov. Sami pa so svojo ponudbo razširili tudi v Celju, ki se je tako pridružilo Ljubljani in Mariboru. Ehrana sicer omogoča spletna naročila tudi v restavracijah, ki dostavljajo z lastnimi dostavljavci, tako da lahko uporabniki prek te platforme dostavo naročajo po vsej Sloveniji.
Ehrana dnevno obdela več tisoč naročil, pri njih naroča več kot 240.000 uporabnikov. "Število dnevno registriranih uporabnikov se je v času karantene početverilo," so pojasnili. V času epidemije so ob tem beležili znaten porast naročil, "je pa tudi sicer hladno in deževno vreme višek naše sezone", so dodali.
Tudi v ponudniku dostave Wolt s sedežem na Finskem opažajo ogromno zanimanje za priključitev svoji platformi. "Vse več prejemamo povpraševanj tudi s področja različnih trgovin," so povedali. V Ljubljani in Mariboru so v zadnjih dveh tednih dodali 70 novih restavracij, v času prvega vala pa 60.
V Woltu so odločeni priskočiti na pomoč restavracijam, ki so z zaprtjem izgubile večino prometa. "V naslednjih tednih bomo vsak dan izbrali 10 restavracij in iz njih dostavljali brezplačno," so pojasnili. Okrepili so tudi ekipo, ki skrbi za postopek pridružitve ponudnikov.
Tudi pri Woltu opažajo, da so se restavracije iz prvega vala epidemije covida-19 marsikaj naučile. "Ob začetku prvega vala je več kot polovica ponudnikov prenehala delovati, vendar so se kmalu začeli pridruževati novi, tako da se je številka ponudnikov v roku par tednov vrnila na staro raven in vseskozi naraščala. Hkrati pa so se mnogi ponudniki po nekaj tednih odločili, da ponovno odprejo svoje kuhinje za dostavo," opažajo.
V drugem valu so ponudniki že poznali prednosti dostave, zato je manj kot petina ponudnikov zaprla vrata, hkrati pa se jim pridružujejo mnogi novi ponudniki. Tako je trenutno na Woltu aktivnih več kot 330 ponudnikov.
Zaradi ogromnega povpraševanja v pomladnem obdobju so ob tem že čez poletje vse moči usmerili v iskanje partnerjev s področja živilskih trgovin, pijač in ostalih produktov. Tako lahko sedaj na dom dostavijo tudi moko, žarnico, izdelke za nego otrok, elektroniko ali pralno masko.
Glede obsega naročil v Woltu poudarjajo, da je dostava hrane, ki je bila za marsikoga pred pomladjo še neznanka, danes nepogrešljiva storitev, ki jo marsikdo uporablja večkrat na teden. Ker dostavljajo tudi živila in ostale produkte, večjega upada naročil ob zaprtju restavracij, gostiln in barov niso zasledili. Nasprotno - tudi oni v zadnjem obdobju beležijo velik porast na račun jesenskega vremena.
Wolt sicer danes deluje v dveh največjih slovenskih mestih - v Ljubljani in Mariboru, zaradi ogromnega povpraševanja pa načrtuje širitev po državi. S krepitvijo posla odpirajo nova delovna mesta, zlasti povečujejo število dostavljalcev, zaposlujejo pa tudi na področju podpore strankam, podpore ponudnikov, v prodaji in v marketingu.
Sicer ta ponudnik deluje v 23 državah, v katerih sodeluje z več kot 23.000 restavracijami in 48.000 kurirji.