Zbornica zdravstvene in babiške nege Slovenije pred sobotnim mednarodnim dnevom nenasilja opozarja na vse več žaljive, agresivne in ogrožajoče komunikacije pacientov in njihovih svojcev, ki se ne strinjajo z epidemiološkimi ukrepi. Zdravstvene in socialno varstvene zavode pozivajo, da ob primerih nasilja ukrepajo.
NAM JE OLIKA MED EPIDEMIJO POSTALA 'ŠPANSKA VAS'? Vse več žaljive in agresivne komunikacije do zdravstvenih delavcev
Slovenija
"Poleg anonimne, žaljive in agresivne komunikacije je vse več neposrednih in osebnih verbalnih napadov in groženj, groženj s fizičnim nasiljem pa tudi fizičnih napadov ter poškodovanja opreme in prostorov zavodov," opozarjajo v zbornici.
Poudarjajo, da so pogosto vzroki za konflikte, grožnje in nasilje stiske ljudi, njihov strah in neznanje, a to ni opravičilo za nesprejemljivo ravnanje. Predsednica zbornice Monika Ažman ob tem opominja na ničelno toleranco do nasilja nad zaposlenimi v zdravstveni in babiški negi, ne glede na vzroke. "Osnovni načeli dela izvajalcev zdravstvene in babiške nege sta etični kodeks in profesionalna komunikacija in tak odnos si zaposleni želimo tudi s strani pacientov," je poudarila Ažmanova.
Pozivom se pridružuje tudi Zdravniška zbornica Slovenije, kjer opozarjajo, da zdravstveno okolje predstavlja delo z ljudmi in da so konflikti v tem okolju štirikrat pogostejši kot drugje. "Nasilje v zdravstvenem okolju je nedobrodošlo in ima negativne posledice za vse udeležene, zato je naš cilj pravočasno prepoznavanje in uspešno preprečevanje izbruhov nasilja," sporočajo z zdravniške zbornice.
Opominjajo, da odnos gradita dva, in vse pozivajo, naj bodo zgled ustreznega odnosa. "Čeprav je nasilje na delovnem mestu odgovornost delodajalca, je poleg izvajalcev zdravstvene in babiške nege tudi slovensko zdravništvo aktivno pristopilo k ozaveščanju, izobraževanju in poročanju o izbruhih nasilja v zdravstvu. To je izziv, ki ga zmoremo samo vsi skupaj," sporočajo.
V zbornici zdravstvene nege zavode pozivajo, da se na pojave vsakršnega nasilja takoj odzovejo in nemudoma sprejmejo konkretna in natančna navodila, kako naj zaposleni ravnajo ob soočenju z nasilno komunikacijo. Njihov cilj je povečanje enotnosti zaposlenih v odzivu na primere nasilja, pa tudi varnosti, pripadnosti in skupne odgovornosti vseh zaposlenih v zavodih.
"Zbornica je zato v okviru delovne skupine za nenasilje v zdravstveni in babiški negi pripravila predlog navodil, ki jih lahko zavodi uporabijo pri oblikovanju svojih internih protokolov," so sporočili z zbornice. Vodstva zavodov morajo v skladu z delovnopravno zakonodajo dosedanje varnostne ukrepe prilagoditi nastalim razmeram in ustrezno zaščititi svoje zaposlene, še poziva zbornica zdravstvene in babiške nege.
Komentiraj
pa cim redkeje!