Za posamezen spletni nakup so Slovenci letos namenili povprečno 56 evrov, kar je 10 evrov manj kot lani. Tako kot lani so mesečno opravili dva do tri nakupe prek spleta, je pokazala raziskava Akosa o nakupnih navadah. Skoraj polovica anketiranih na spletu najpogosteje kupuje oblačila in obutev.
NAJVEČ NAROČAJO OBLAČILA IN OBUTEV: Slovenci so letos za posamezen spletni nakup namenili manj denarja
Slovenija
Kot ugotavlja Agencija za komunikacijska omrežja in storitve RS (Akos), se je povprečni skupni znesek spletnih nakupov glede na lansko leto znižal. Tako so pogosti nakupovalci za nakupe v spletnih trgovinah v treh mesecih pred raziskavo zapravili v povprečju 361 evrov, lani pa 387 evrov. Občasni uporabniki spletnih trgovin so v tem času letos v povprečju porabili 186 evrov, leto prej pa 252 evrov.
Skoraj polovica, 48 odstotkov anketiranih, na spletu najpogosteje kupuje oblačila in obutev, 26 odstotkov izdelke za šport in prosti čas, 22 odstotkov pa kozmetiko. Sledijo prehranska dopolnila, pohištvo ali izdelki za dom in vrt ter izdelki za avtomobile ali druga vozila.
Prek telefona pogosteje nakupujejo ženske, in sicer v 70 odstotkih, medtem ko moški spletne nakupe pogosteje opravljajo prek računalnika, v 54 odstotkih.
V starostni skupini do 44 let se je v primerjavi z lani delež uporabnikov, ki opravijo večji del nakupov prek pametnega telefona, zvišal na 82 odstotkov, lani pa je bil 71,5-odstoten. Nad to starostjo so pogostejši nakupi z računalnika; tukaj kupuje 52,5 odstotka uporabnikov, starejših od 44 let.
V starostnih skupinah se razlikujejo tudi plačilne navade, in sicer so uporabniki v starostni skupini do 44 let kot plačilno sredstvo za svoje nakupe najpogosteje izbrali nakup s kartico (57 odstotkov), starejši od 44 let pa plačilo po povzetju (49 odstotkov).
Po povzetju v večji meri plačujejo ženske. Tako vrsto plačila je navedlo 43,5 odstotka anketirank, plačilo s kartico pa dobrih 38 odstotkov. Prek plačilnih platform plačuje 8,5 odstotka žensk in nekaj več moških uporabnikov spletnih trgovin, in sicer 16 odstotkov.
Kar se tiče dostave, so v raziskavo zajeti prebivalci najpogosteje izbrali dostavo na dom, takšnih je bilo 71 odstotkov uporabnikov. Za dostavo v paketomat se jih je odločilo 12 odstotkov, nekaj anketiranih pa si je dostavo naročilo v službo (štirje odstotki). Skoraj vsi (96 odstotkov) za dostavo spletnih nakupov nad zneskom 50 evrov pričakujejo brezplačno dostavo.
Sodelujoči v anketi pogosteje nakupujejo v domačih spletnih trgovinah. Izkušnjo z nakupi pri spletnih trgovcih iz držav EU ima 90 odstotkov vprašanih, izkušnjo z nakupi pri spletnih trgovcih zunaj držav EU pa 72 odstotkov vprašanih.
Tudi v tokratni raziskavi so anketiranci večinoma ocenili, da je možnost izbire ponudnika dostave pri spletnih nakupih izdelkov pomembna. Tako je menilo 79 odstotkov vprašanih.
Med najpomembnejšimi merili izbire ponudnika so izpostavili ceno, rok dostave in zanesljivost dostavljavca. S ceno so bili v povprečju najbolj zadovoljni uporabniki Pošte Slovenije in GLS, glede na zanesljivost, hitrost dostave, prijaznost in obveščanje pa uporabniki DHL.
Raziskavo, ki je zajela okoli 1000 prebivalcev Slovenije, je Akos opravil junija in julija.