Danes je po tržaških ulicah zapeljalo 13 novih električnih avtobusov. Predsednik TT in Tpl FVG, Murizio Marzi Wildauer, je poudaril, da gre za prvi korak v smeri spremembe mobilnosti v mestu, kar bo pozitivno vplivalo na kakovost zraka, življenjskih pogojev in celotne storitve.
NA TRŽAŠKE ULICE ZAPELJALI PRVI ELEKTRIČNI AVTOBUSI: 8,3 milijona evrov težka naložba (FOTO)
Svet
"To je celovita preobrazba v prevozu, ki bo omogočila letno zmanjšanje skoraj 800 ton ogljikovega dioksida, kar bo do leta 2030 naraslo na več kot 8 tisoč ton," je na včerajšnji predstavitvi po poročanju Primorskega dnevnika poudaril Wildauer.
To je namreč prvih 13 od skupno 147, od tega bo 137 električnih in 10 na vodik, ki jih bo vozni park podjetja za javni prevoz Trieste Trasporti vpeljal do leta 2030.
Za prvi sklop je bilo vloženih 8,2 milijona evrov, pri čemer je Občina Trst iz Načrta za okrevanje in odpornost prejela 6,3 milijona evrov, preostali del pa je prispevala družba TT. Do leta 2030 bodo v okolju prijaznejši prevoz vložili še 103,5 milijona evrov.
Električni avtobusi so tihi, razen tega pa zelo podobni obstoječim avtobusom na dizelski pogon. Ohranjajo značilno modro barvo Trieste Trasporti, ob strani pa jih krasi rumena strela, pišejo pri Primorskem dnevniku. Novi avtobusi bodo vozili na progah 8, 17 in 18.
Proizvajalec je kitajsko podjetje Yutong, ki velja za enega vodilnih svetovnih proizvajalcev električnih avtobusov. Avtobusi so dolgi 12 metrov, v njih se lahko vozi nekaj več kot 80 potnikov na 33 sedežih. Imajo tudi rampo, prilagojeno za potnike z invalidskimi vozički. Baterija z enim polnjenjem zdrži približno 500 kilometrov vožnje, polnili pa jih bodo zvečer na postajališču Broletto.
Lansko leto oktobra je električni avtobus testirala tudi družba Arriva in sicer po Koprskih avtobusnih linijah.