Američani so na črni petek po četrtkovem prazniku zahvalni dan prek spletne trgovine zapravili rekordnih devet milijard dolarjev, kar je 21,6 odstotka več kot na ta dan lani. Podjetje Adobe Analytics ocenjuje, da bo spletna prodaja na t. i. kibernetski ponedeljek še boljša.
NA ČRNI PETEK AMERIČANI REKORDNO TROŠILI PREKO SPLETA: Na kibernetski ponedeljek naj bi še bolj
Svet
Črni petek v ZDA pomeni tradicionalno odprtje sezone prazničnih popustov in razprodaj, ki traja šest tednov do novega leta. Črnemu petku, ki ga je v preteklosti zaznamoval fizični naval na trgovine, se je z razvojem tehnologije pridružil še tako imenovani kibernetski ponedeljek, ko podjetja ponujajo velike popuste po spletu.
Adobe Analytics ocenjuje, da bodo ameriški potrošniki na ta dan zapravili od 10,8 do 12,7 milijarde dolarjev, v medletni primerjavi pa bi bile številke lahko za tretjino višje.
Po ocenah podjetja Sensormatic Solutions pa je prodaja v navadnih trgovinah na črni petek letos upadla za 52 odstotkov. Točnih številk še ni, vendar pa je največji upad zaznati na severovzhodu in zahodu ZDA, manj pa na jugu in srednjem zahodu.
Vzrok za padec prodaje je pandemija covida-19, zaradi česar Američani raje kupujejo od doma. Zdaj lahko na ta način kupujejo tudi živila in alkohol, za kar so se prej odpravili v trgovine.
Podatki Sensormatic Solutions o letošnji prodaji v navadnih trgovinah na nek način kažejo tudi, kje ukrepe za preprečevanje širjenja okužb z novim koronavirusom najbolj upoštevajo.
Na sam zahvalni dan je prodaja v navadnih trgovinah sicer medletno upadla kar za 95 odstotkov. Vzrok ni le pandemija, ampak tudi strategija trgovcev, ki so ugotovili, da se jim bolj izplača vlagati v spletno prodajo kot plačevati praznične dodatke zaposlenim v trgovinah. Te tako na zahvalni dan vse bolj ostajajo zaprte.