Še pomnite čase, ko se je vse od oblačil do nakita in celo pohištva delalo po meri? Ti časi so mimo, ker vse temelji na masovni proizvodnji. Izjema je pohištvo po meri, za katerega se navadno odločijo tisti, ki imajo na voljo manj prostora. Masovni produkciji pa se upira Italijan Mino Camilotti, ki je ustanovil podjetje Aquila Italiana za proizvodnjo avtomobilov. Gre za unikate, narejene po meri kupca oziroma naročnika. Cene se gibljejo od vrtoglavih 300 tisoč evrov navzgor. Ker gre za majhno podjetje, izdelajo samo tri vozila letno. Eno od teh bo danes tudi na ogled v Alayi v Portorožu, kjer se bo odvila sklepna prireditev razstave umetnika Jilla Xeboja.
Kdaj se je začela vaša strast do avtomobilov in avtomobilizma?
Tukaj ni nekega začetka, s to strastjo sem se rodil. Sprva sem sicer želel postati voznik formule 1, kot najbrž polovica vseh otrok, vendar to ni bilo mogoče. Vsakršno šolanje v tej smeri bi bilo predrago, zato sem se odločil za študij strojništva, specializiranega za avtomobilizem. Tovrstni programi so bili včasih na voljo samo v Angliji, zato sem odšel v London. Tam sem spoznal inženirje Lamborghinija, z njimi sem ostal v kontaktu in takoj po študiju sem na Lamborghiniju tudi dobil službo. Od tam sem šel v Pagani, nato pa še v skupino PSA.
Kako pa ste prišli do odločitve, da boste šli na svoje? To je v svetu avtomobilizma zelo redko.
Ko sem delal za najprestižnejše znamke, sem ugotovil, da primanjkuje ekskluzivnosti, ki si jo nekateri zelo želijo. Tudi če si kupite Ferrarija ali Lamborghinija, ki so proizvedeni v še tako majhnih serijah ... Gre pri tem še vedno za serijo, kar pomeni, da še vedno 30 ljudi na svetu vozi enako vozilo. Nekateri pa želijo imeti popoln unikat. Odločitev za svoje podjetje je tako dozorela leta 2005, čez dve leti pa smo začeli s proizvodnjo.
Koliko takšnih podjetij, ki sama proizvajajo unikatne avtomobile od razvoja koncepta do izvedbe, obstaja na svetu?
Mislim, da smo edini na svetu, ki pripeljemo stvar od ideje do realizacije.
Pravite, da izpolnite vsako željo naročnika. Ali delate samo določeno vrsto avtomobilov, se pravi superšportnike, ali delate tudi ostale vrste, na primer terence?
Čisto vse, ravno sedaj, na primer, izdelujemo izjemno terensko vozilo z zelo veliko močjo.
Katero pa je osnovno vodilo oziroma katera je posebnost vaših avtomobilov?
Karoserija vseh vozil je iz aluminija. Gre za lahek material, ki se ga lahko zelo lepo ročno obdeluje. To je zagotovo posebnost.
Koliko avtomobilov izdelate v enem letu?
Sami smo se omejili na največ tri avtomobile letno. To mi namreč dopušča, da sem lahko prisoten pri vsakem projektu, da se lahko posvetim vsakemu kupcu, kar mi je zelo pomembno.
Širitev vas torej ne zanima?
Ne, nikakor. Sicer že sedaj svetujemo nekaterim avtomobilskim hišam, vendar proizvodnje ne bomo širili.
Koliko avtomobilov ste naredili do sedaj?
Mislim, da bomo konec tega leta na številki 15.
Kakšen avto vozite vi?
(Smeh) Jaz se zabavam z veliko avtomobili. Veliko prepotujem z Divo, ki bo danes tudi na ogled v Portorožu. To je avto, ki smo ga naredili in nam služi za predstavitev. Sicer pa vozim tudi Hondo S2000. Všeč so mi majhna, okretna in poskočna vozila.
Od kod prihajajo vaši kupci, ki naročajo avte?
Iz Evrope jih je zelo malo. Med tistimi redkimi jih je večina iz Anglije. Tukaj pa so še ZDA in Bližnji vzhod. Arabski Emirati so za tovrstno dejavnost zelo zanimiv trg.
So bile do zdaj kakšne zahteve morda nekoliko bizarne, nevsakdanje?
To zelo težko ocenim. Vsak si želi nekaj posebnega, težko pa določim, kaj je bizarno. Nekateri si želijo detajle v zlatu in diamantih, drugi so zahtevni pri izbiri usnja. Morda bi lahko izpostavil, da smo pred časom na željo enega klienta, recimo, izdelali sedemsedežni kabriolet v zelo posebni barvi.
Koliko časa potrebujete za zasnovo avtomobila z naročnikom in nato za izvedbo?
Zasnova poteka različno dolgo, vse je odvisno od želja kupca. Samo delo pa traja okrog 10 mesecev.
Koliko ljudi dela v vašem podjetju?
Stalno zaposlenih nas je sedem, imamo pa tudi zunanje izvajalce, predvsem za izdelavo notranjosti.
Zakaj boste takšen avto postavili na ogled ravno v Portorožu?
Proizvajamo tri avte letno, naročil je dovolj, tako da nas je v tem pogledu kriza obšla. Z veseljem pa sem pristopil k razstavi Jilla Xeboja, ker smo se v njej prepoznali. Umetnost je namreč na vsakem koraku, umetnine pa so tudi naši avtomobili.
Kako pa je s homologacijo? Vedno gledamo, kako preverijo varnost vozila s simuliranimi trki. Tega vam ni potrebno početi?
Ne, nova evropska zakonodaja, ki je že nekaj let v veljavi, predvideva, da za avtomobile, ki so narejeni v manj kot 400 primerkih, trki niso potrebni. Njihovo varnost se preverja drugače in tako tudi pridobimo homologacijo.
Kakšne so cene vaših avtomobilov?
Od 300 tisoč pa do milijona evrov. Marsikomu se to zdi veliko denarja in tudi je tako. Vendar je tudi izdelava zelo draga. Pri nas se plača ekskluzivnost, ne pa znamke. Namreč, superšportniki lahko stanejo toliko kot naš avtomobil, ali celo še več. Eden od zbirateljev Ferrarijev si je zaželel svojega, narejenega po meri. Plačal je pet milijonov evrov. Predvsem zaradi znamke. Takšen avto bi pri nas stal desetkrat manj.
Prej ste dejali, da je to, kar ustvarjate, umetnost …
… tako je. To je moje vodilo, to je moja želja. Rad prebujam čustva, ki se skrivajo v posebnih unikatnih zadevah. To je moja strast in vesel sem, da lahko to počnem.