V poletni sezoni 2020 je prebivalce in obiskovalce Slovenske Istre razveselila nova storitev – brezplačni ladijski prevozi na relaciji Ankaran–Koper–Izola–Piran. Tisti, ki tudi letos z navdušenjem pričakujete pričetek voženj 'morskega taksija', boste žal razočarani. Kot smo izvedeli, se storitev letos namreč ne bo izvajala.
'MORSKEGA TAKSIJA' MED ANKARANOM IN PIRANOM LETOS NE BO: Projekt se je zaključil, župani pa 'zaprli pipico'
Koper
Na Regionalnem razvojnem centru (RRC) Koper so nam pojasnili, da je bila storitev ladijskih prevozov za potnike in kolesarje na krožni relaciji med Ankaranom in Piranom leta 2020 vzpostavljena kot pilotna aktivnost projekta Crossmoby, programa sodelovanja Interreg V-A Italija-Slovenija 2014–2020, ki se je zaključil letošnjega februarja. Ladijski prevozi so bili tako predvideni zgolj za sezoni 2020 in 2021.
"Sredstev za potniške storitve v letošnji sezoni nimamo, koordinacija županov Slovenske Istre pa se ni odločila za nadaljevanje sofinanciranja ladijskih prevozov," je razložila Heidi Olenik iz RRC Koper. 85 odstotkov sredstev za ladijske prevoze je bilo sicer v okviru projekta Crossmoby sofinanciranih iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, preostalih 15 odstotkov pa so zagotovile občine Koper, Izola, Piran in Ankaran.
Si pa v RRC Koper obetajo, da bodo prevoze lahko ponovno vzpostavili naslednje leto, saj trenutno prijavljajo nov strateški projekt za trajnostno mobilnost na programu Interreg Italija-Slovenija 2021–2027, kjer so predvideli tudi ladijske prevoze za potnike.
S pilotnim projektom ladijskih prevozov za potnike in kolesarje so bili namreč zelo zadovoljni, saj je bila storitev dobro koriščena. Prevozi so potekali dopoldan in popoldan, od konca junija do začetka oktobra, potniki pa so se na ladjo lahko vkrcali oz. izkrcali na štirih postajah med Ankaranom in Piranom. Na ladji je bilo tudi 16 mest za kolesa.
"Ob najavi storitve, poleti 2020, smo bili celo sami presenečeni nad tako velikim zanimanjem za tovrstno potniško storitev," se spominja Olenikova. Predvsem prvo leto, ko je bila storitev brezplačna, je bilo zanimanje enormno, celo tako zelo, da je povpraševanje po prevozih presegalo število mest na ladji: "Tako da se je dogajalo tudi, da se niso vsi potniki vedno uspeli vkrcati na ladjo ob želenem terminu, kar je tu pa tam povzročalo slabo voljo na kopnem." Z uvedbo simbolnega plačila vozovnice v lanskem letu je bil ta problem pretežno odpravljen – odvisno od dolžine relacije je bilo za prevoz potrebno odšteti enega, dva ali tri evre, pri čemer je prevoz koles na ladji ostal brezplačen.
Potniki so se najpogosteje vozili na relaciji Valdoltra–Piran, zlasti v dopoldanskem času. Večinoma so bili stari 50 let in več, sicer pa so se z 'morskim taksijem' radi vozili potniki vseh starosti. Prevladovali so Slovenci, nekaj pa je bilo tudi tujcev.
BONUS VIDEO: Na trasi drugega tira so ugledali prvo luč na koncu predora
Komentiraj
... kdo prepoveduje "taxi linijo", nihče ..., prevoz ne bo subvencioniran s strani eu sredstev, ker je projekt končan ... po tržni ceni pa lahko vozi vsak, le registrirano dejavnost in barko mora imet ...