"Moda je čudovito sredstvo komunikacije"

Sofija Urumović je 21-letna študentka Oblikovanja tekstilij in oblačil na Naravoslovnotehniški fakulteti v Ljubljani, sicer pa prihaja iz Kopra. V življenju počne marsikaj, saj, kot zase pravi, je zelo radovedna oseba, ki jo zanima tisoč in ena stvar, od svetovne kinematografije do tujih jezikov in literature. Nerada dela velikopotezne načrte, ki segajo leta in leta v prihodnost; raje se fokusira na sedanjost, saj nikoli ne veš, kam te bo odnesel tok. Nedavno je bila izbrana med 10 finalistov prestižnega mednarodnega natečaja, s katerim največji akterji na modnem področju iščejo mlade talente.

Kaj te je povleklo v svet oblikovanja na področju mode? Koliko časa se s tem že ukvarjaš?

Odločitev za vstop v svet modnega oblikovanja je bila nekaj najbolj naravnega in samoumevnega, saj sem že od nekdaj čutila potrebo po kreativnem ustvarjanju in sem kot otrok ure in ure risala in se igrala z ostanki najrazličnejših materialov. Z leti sem dojela, da je lahko moda čudovito sredstvo komunikacije, saj gre za enega od najbolj univerzalnih in prodornih jezikov, in obenem najboljši način vzpostavljanja odnosa do sveta, ki me obkroža, ter najboljši medij za izražanje stališč in čustvenih vzgibov, tako da sem se po končani splošni gimnaziji v Kopru vpisala na študij Oblikovanja tekstilij in oblačil na Naravoslovnotehniški fakulteti v Ljubljani in začrtala svojo pot. 

Kaj točno je MUUSE X VOGUE Talents Young Vision Award 2013?

Gre za natečaj v organizaciji mednarodne znamke Muuse s sedežem v Kopenhagnu, ki v svojih kolekcijah združuje unikatne kreacije najboljših mladih modnih oblikovalcev na svetu, ter revije Vogue. Znamka Muuse v želji, da bi na enem mestu združila le peščico najboljših oblikovalskih talentov, sodeluje z uglednimi iskalci talentov po svetu, v sodelovanju z oblikovalci pa pri znamki MUUSE kreacije razvijajo in oblikujejo v majhnem številu (v največ stotih primerkih), saj verjamejo, da se prihodnost mode skriva v dizajnerskih kosih, oblikovanih v manjših količinah, katerih lastnosti sta predvsem kvaliteta in brezčasnost.
Na natečaju je sodelovalo 500 mladih oblikovalcev iz več kot 55 različnih držav. Poleg javnega glasovanja za polfinaliste, ki je po spletu potekalo v avgustu, je končni strokovni izbor naredila urednica mode revije Vogue Italia, Sara Maino, ki je hkrati zadolžena za odkrivanje mladih talentiranih modnih vizionarjev.

Zmagovalec za nagrado dobi objavo v Vogue Talents, predstavitev na muuse.com, oblikovanje kolekcije, ki jo bodo izdelali in prodajali pod znamko Muuse ter podporo krojaškega studia Muuse za izdelavo unikatnih kosov, kar je vsekakor odlična odskočna deska za prodor v tujini.

S kakšno kreacijo si prišla med 10 finalistov?

Na natečaj sem se prijavila s kolekcijo Omnia mea, ki je nastala v okviru študija. Gre za zelo izpovedno in intimno kolekcijo, saj je zgrajena na spominih iz starih družinskih albumov in predstavlja poklon družinskim koreninam, zgodovini in zapuščini, ki jo nosim s seboj in je in bo vedno del mene, kamorkoli se odpravim. Izhodišče za oblikovanje je bil namreč dedkov vojaški plašč, nad katerim sem se navduševala že kot otrok, zato sem v kolekciji povzela njegove najbolj vidne elemente, jih s svojo modelacijo reinterpretirala in jim vdahnila novo življenje. Skozi premišljeno poigravanje z materiali in formo sem želela osebna doživljanja, izkušnje, preteklost, sedanjost in prihodnost pretočiti v funkcionalna in obenem konstrukcijsko zanimiva oblačila. Tako je nastala povsem nova kolekcija nosljivih, funkcionalnih in toplih oversized vojaških plaščev, izdelanih iz tradicionalnih materialov v različnih odtenkih vojaško zelene in sive barve, subtilno pa jo dopolnjujejo še drugi oblačilni kosi različnih debelin in tekstur v odtenkih sive in kožne, ki se prepletajo v skladno celoto.

Koliko časa si pripravljala izdelke, s katerimi nastopaš v tekmovanju?

Celoten kreativni proces od začetne ideje do realizacije končnih izdelkov je trajal štiri mesece.

Kako se je zaključilo tekmovanje, je morda znana tvoja končna uvrstitev?

Tekmovanje se je zaključilo 5. oktobra, dva dni kasneje pa so na spletni strani muuse.com razglasili zmagovalca. Zmagala je švedska oblikovalka Lina Michal, glede uvrstitve ostalih finalistov pa ni bilo nič znanega, saj je zmagovalka lahko zgolj ena. 

Kaj ti pomeni (za nadaljevanje kariere) uvrstitev v finale takega tekmovanja?


Uvrstitev v finale takega tekmovanja je bila predvsem potrditev za vložen trud ter priznanje sebi, da zmorem navdušiti občinstvo tudi zunaj državnih meja, obenem pa izjemna motivacija za nadaljnje delo in dokaz, da se trdo delo med študijem izplača. Obenem ne gre zanemariti dejstva, da sva se iz Slovenije v finale uvrstila kar dva (poleg mene še Peter Movrin, ki je že dalj časa prisoten na slovenski modni sceni). To je neke vrste priznanje tudi za naše profesorje in mentorje, saj njihovo delo z mladimi očitno že daje rezultate. Moram dodati tudi, da je uvrstitev v finale takega tekmovanja odličen dodatek k CV-ju, kar je zagotovo velik plus.

Kakšni so tvoji cilji?

Kot sem že dejala, nerada delam velikopotezne načrte, ki segajo leta in leta v prihodnost in se raje fokusiram na sedanjost, saj nikoli ne veš, kam te bo odnesel tok. Prizadevam si pridobiti karseda največ znanja na področju oblikovanja, saj se želim izpopolniti v tem, kar počnem, delam pa tudi na pridobivanju izkušenj iz tujih oblikovalskih studiev, ker menim, da je vsaka tovrstna izkušnja v oblikovalskem poslu več kot dobrodošla. Ne nazadnje pa upam, da bom lahko celo življenje uživala v svojem delu in ustvarjanju ter od tega tudi dostojno živela.

TinaB |  15 .10. 2013 ob  14: 07
Sofija, to je to.. Vse se da, če se hoče, dela in verjame! ČESTITKE!
EvaGratiaPlena |  15 .10. 2013 ob  09: 18
Bravo Sofija!