Občina Izola je v postopku mediacije dosegla dogovor glede dolgoletnega spora s podjetjem Marinvest, ki upravlja izolsko Marino. Višina koncesnine je tako bila določena za nazaj in naprej, dogovor mora sicer potrditi še občinski svet.
Mediacija uspela. Konec sodne bitke med Izolo in Marinvestom?
Izola
Igor Kolenc in Enrico Galassi
"Takoj po volitvah je bilo ozračje prevroče za sestajanje, zato se z nastopom svojega mandata nisem lotil te težave. Nato smo se po dobrem letu sestali s predstavniki Marinvesta," je na današnji novinarski konferenci pojasnil izolski župan Igor Kolenc. Občinska ekipa, ki so jo sestavljali Monika Mavsar, Aleksij Mužina, Branko Simonovič, Aleksej Skok in Marko Unterlechner, je poskusila z mediacijo rešiti odprte težave med Marinvestom in občino.
Do tedaj so vse reševali s pravdami na sodišču. Odprtih je bilo osem sporov, eden pred evropsko komisijo, šlo je v prvi vrsti za težavo določitve uporabnine za stavbno zemljišče.
Vse je odvisno od občinskega sveta
Dogovor, ki sta ga dosegli obe strani, predvideva, da bo občina prejela 1,1 milijona evrov koncesnine za preteklo obdobje, Marinvest pa mora do 13. septembra 2015 zgraditi še preostalo infrastrukturo, to je valobran 3 in pomol B. Skupno bodo tako za poplačilo pretekle koncesnine in novi investiciji porabili nekaj več kot tri milijone evrov. Nov dogovor določa tudi višino koncesnine za prihodnje. "Določili pa smo tudi to, kaj se zgodi, če se koncesijska pogodba prekine oziroma kakšna bodo razmerja po poteku 40-letne pogodbe," je še dejal župan. Podpis dogovora bo sicer možen le, če bo za to zeleno luč dal občinski svet. Izredna seja na to temo je sklicana za ta četrtek.
Občina bo letno prejemala okrog 250 evrov nadomestila za stavbno zemljišče, v 40 letih, za kolikor je bila podeljena koncesija, bo tako pridobila okrog 10 milijonov evrov.
"Zavedali smo se, da je bilo potrebno najti rešitev. Sedaj bomo rešili to težavo, mi se bomo dogovora držali. Končno se bo lahko zaključila gradnja marine, ki je zaradi tega stagnirala. Takoj bomo začeli z delom, sprva na valobranu 3, nato še na pomolu B. Do prihodnjega septembra bo vse končano," je dejal Enrico Galassi, predstavnik Marinvesta. Marina Izola ima trenutno na razpolago 640 privezov. 140 je praznih zaradi krize. "Še 200 jih bomo zgradili, tako bo 340 praznih, a poskušali jih bomo napolniti," je še pripomnil Galassi.
Marina naprodaj?
Na vprašanje, ali drži, da bi rad prodal izolsko marino, pa je Galassi odgovoril, da je ta kot vse nepremičnine za pravo ceno naprodaj. "Mi smo postavili visoko ceno. Ta znaša 25 milijonov evrov. Za ta denar sem jo bil pripravljen prodati pred podpisom dogovora. Sedaj, ko bo v veljavo stopil nov dogovor, po katerem moramo poplačati in vložiti še tri milijone evrov, je njena cena zrasla še za dodatne tri milijone. A resnih ponudb nisem dobil," je sklenil Galassi.
Pogodba-koncesija je iskjučno sestaljena v dobro Marininvesta
Letna koncesija do sedaj je bila 457.000€ in je občina do sedaj v 20 letih izgubila več kot 10M €.
Valobran 3 so dolžni zgraditi po pogodbi podpisani pred 20 leti.
Z B pomolom pridobi več Marininvest saj ga bodo gradili na zemlji od občine.Že sedaj je mali pomol na občinski zemlji ki se pričnie pri dvigalu.Oni uporabljajo to zemljo brez nadomestila in pogodbe.
Z novo koncesijo (250 000€)mislim da ne bodo pokrili niti prispevka za vodno gospodarstvo ki ga občina mora plačati državi.
Marina sedaj čez palec pobere cca 2 000 000€ samo iz postavke privezov ,iz tega sledi da bo za koncesijo plačala manj kot 8% letnih prihodkov
Za primerjavo komunala za parkirišča plačuje letno 170 000€ koncesije.
Sploh pa mi ni jasno zakaj je bilo potrebno iti ponovno v mediacijo saj je g.Možina že dobil vse tožbe v republiki Sloveniji,tako da so Marinivest izrabili vsa pravna sredstva.