LADJARJI V TEŽAVAH: Skromno povpraševanje jih tišči v krizi

Svet

Ladjarski sektor se še vedno ni izkopal iz težav, v katere ga je pahnila svetovna gospodarska kriza. Da je stanje zaskrbljujoče, je pokazal primer južnokorejskega ladjarja Hanjin. Ta je, nezmožen odplačati dolgove, konec avgusta zaprosil za zaščito pred upniki, pristanišča pa so mu v strahu, da jim ne bo zmogel plačati storitev, zaprla vrata.

Po izbruhu svetovne finančne in gospodarske krize leta 2008 so se svetovni ladjarji soočili z močnim padcem povpraševanja, še danes pa na trgu vlada težek boj za pridobivanje poslov. Marsikateri ladjar se je tako znašel v težkih finančnih razmerah, med njimi sedmi največji, južnokorejski Hanjin, ki ima v svoji floti 144 ladij.

Potem ko upniki, ki jih vodi državna Korea Development Bank, ni podprla načrta, po katerem bi družba prestrukturirala 5,37 milijarde dolarjev dolga, je Hanjin v Južni Koreji in ZDA zaprosil za zaščito pred upniki. Če bi družba končala v stečaju, bi bil to največji stečaj v ladjarski industriji.

V strahu, da je Hanjin zabredel tako globoko, da ne bo zmogel plačevati storitev, so mu pristanišča zaprla vrata. Tako je približno 79 natovorjenih ladij ostalo na morju, pristanišča pa tudi niso želela upravljati s tovorom, ki so ga Hanjinove ladje že dostavile. Nekatera pristanišča so gostoljubje odrekla tudi ladjam, ki niso v lasti Hanjina, a z njim sodelujejo.

Tavanje natovorjenih ladij po morjih je močno razburilo tako domača podjetja, denimo avtomobilskega proizvajalca Hyundai, ki blaga niso mogla dostaviti, kot tudi trgovce, predvsem ameriške, ki si pred zahvalnim dnem in pred božičnimi prazniki nadejajo povečanje prodaje. Ameriško trgovci so se za rešitev krize obrnili celo na Washington.

Izdatno finančno pomoč za rešitev krize je v začetku tega tedna napovedal največji lastnik ladjarja, Hanjin group. Hkrati je za razvoj tovora angažiral nekatere druge svoje hčerinske družbe, med njimi letalskega prevoznika Korean Air.

V četrtek je nato za Hanjin vendarle posijal žarek upanja - ameriško sodišče je namreč podprlo zaščito pred upniki in ladjam omogočilo vstop v ameriška pristanišča, kjer bodo raztovorili blago, je poročala francoska tiskovna agencija AFP. Kdaj bodo ladje povsem raztovorjene, sicer ni znano, je pa novica poleg samega ladjarja močno razveselila tako proizvajalce kot trgovce.

Usoda Hanjina medtem ostaja negotova, poznavalci pa se bojijo, da bi bila lahko njegova zgodba le vrh ledene gore. S težavami se namreč sooča celotna ladjarska industrija, saj je povpraševanje ob šibki svetovni gospodarski rasti še vedno slabo, ladjarji pa svojih ladij ne morejo napolniti.

Na trgu je zavel tudi strah, da bodo ladjarji, predvsem tisti manjši, v boju za preživetje začeli zniževati cene in si na tak način krepili konkurenčnost.

Ladjarji po morju sicer prevažajo približno 80 odstotkov vsega blaga, s katerim se trguje po svetu.

 

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Pa tudi |  12 .09. 2016 ob  20: 40
Ko gre dobro v nekem sektorju in je denarja še preveč, vsi drejo tam in hočejo del pogače. Ko se sistem prezasiči pač začnejo manj uspešni in preveč požrešni odpadati. dokler se trg ne stabilizira.
jurij |  12 .09. 2016 ob  17: 28
krize so bile so in bodo vedno.