Hidria bo med leti 2017 in 2021 avtomobilskim proizvajalcem dobavljala sistem za hladen vžig dizelskega motorja s senzoriko tlaka. Dogovore, skupaj vredne 110 milijonov evrov, je sklenila z več globalno pozicioniranimi avtomobilskimi proizvajalci, v nekaterih primerih pa bo Hidria na tem področju edini dobavitelj.
KOPER: Hidria s svojim sistemom do 110 milijonov evrov
Koper
Gre za sistem, ki meri tlak neposredno v valju motorja, informacije o tem pa pošilja neposredno v osrednji motorni računalnik in tako v realnem času uravnava vbrizgavanje goriva in druge za optimalno izgorevanje ključne parametre.
Hidria se z razvojem tega sistema krepi v vrhu avtomobilske industrije, saj bo s to inovativno rešitvijo pokrila več kot 30 odstotkov svetovnih potreb tega segmenta.
Imen avtomobilskih proizvajalcev ne razkrivajo
V Hidrii imen avtomobilskih proizvajalcev, s katerimi so sklenili dogovore o dobavi sistema za hladen vžig dizelskih motorjev, ne razkrivajo, saj so zavezani k molčečnosti. O konkretnih modelih, ki so podprti s Hidriinim sistemom, bo tako mogoče govoriti šele takrat, ko se bodo ta vozila dejansko zapeljala na ceste, in sicer v začetku leta 2018.
Prvi mož Hidrie Iztok Seljak je danes na novinarski konferenci v Ljubljani sistem za hladen zagon dizelskega motorja označil za eno najpomembnejših prebojnih inovacij slovenske industrije v zadnjih letih. Hidria je sistem - zaščiten je z devetimi mednarodnimi patenti, dva pa sta še v pripravi - razvijala od leta 2009, investicija vanj pa bo korporacijo stala 25 milijonov evrov.
Sistem je rezultat lastnega znanja Hidrie, pa tudi pomemben rezultat razvojnega centra Sieva, torej konzorcija devetih slovenskih podjetij, ki s podporo vlade s skupnim razvojno-raziskovalnim delom iščejo inovativne rešitve na področju znižanja porabe goriva in škodljivih izpustov. V projekt je Sieva vložila več kot pet milijonov evrov, prijavila pet mednarodnih patentov in zaposlila sedem razvojnikov. Z razvojnimi sredstvi je pri projektu sodelovala tudi SID banka.
S sistemom za hladen vžig dizelskega motorja bodo izpusti okolju škodljivih plinov in poraba goriva v sodobnih dizelskih motorjih z oznakama Euro 6.2 in Euro 7 manjši tudi za do 30 odstotkov. Svečka s senzorjem tlaka (na fotografiji zgoraj) pomeni tudi prihranek v strošku nove tehnologije, saj bo nadomeščala nekatere druge senzorje v motorju.
V celoti razvito v Kopru
Tako sistem kot vsa oprema za proizvodnjo novega sistema bosta v celoti razvita in izdelana v Hidriinem tehnološkem centru v Kopru. Ta sodi pod okrilje Hidrie AET iz Tolmina, ki je nosilec celotnega projekta. Posledično bo v prihodnjih treh do petih letih Hidria AET prodajo z zdajšnjih 30 milijonov evrov letno podvojila.
Hidria s 110-milijonskimi pogodbami in še ostalimi, že sklenjenimi, uresničuje jasno zastavljen cilj, in sicer do leta 2018 prihodke povečati z zdajšnjih skoraj 250 milijonov evrov na 350 milijonov evrov. Obenem uspešno nadaljuje z odprodajo poslovno nepotrebnega premoženja ter tako s finančnim in poslovnim prestrukturiranjem korporacije.