KOPER: Hidria s svojim sistemom do 110 milijonov evrov

Koper

Hidria bo med leti 2017 in 2021 avtomobilskim proizvajalcem dobavljala sistem za hladen vžig dizelskega motorja s senzoriko tlaka. Dogovore, skupaj vredne 110 milijonov evrov, je sklenila z več globalno pozicioniranimi avtomobilskimi proizvajalci, v nekaterih primerih pa bo Hidria na tem področju edini dobavitelj.

Gre za sistem, ki meri tlak neposredno v valju motorja, informacije o tem pa pošilja neposredno v osrednji motorni računalnik in tako v realnem času uravnava vbrizgavanje goriva in druge za optimalno izgorevanje ključne parametre.

Hidria se z razvojem tega sistema krepi v vrhu avtomobilske industrije, saj bo s to inovativno rešitvijo pokrila več kot 30 odstotkov svetovnih potreb tega segmenta.

Imen avtomobilskih proizvajalcev ne razkrivajo

V Hidrii imen avtomobilskih proizvajalcev, s katerimi so sklenili dogovore o dobavi sistema za hladen vžig dizelskih motorjev, ne razkrivajo, saj so zavezani k molčečnosti. O konkretnih modelih, ki so podprti s Hidriinim sistemom, bo tako mogoče govoriti šele takrat, ko se bodo ta vozila dejansko zapeljala na ceste, in sicer v začetku leta 2018.

Prvi mož Hidrie Iztok Seljak je danes na novinarski konferenci v Ljubljani sistem za hladen zagon dizelskega motorja označil za eno najpomembnejših prebojnih inovacij slovenske industrije v zadnjih letih. Hidria je sistem - zaščiten je z devetimi mednarodnimi patenti, dva pa sta še v pripravi - razvijala od leta 2009, investicija vanj pa bo korporacijo stala 25 milijonov evrov.

"Od leta 2018 bo vsako tretje vozilo, opremljeno s sodobnim dizelskim motorjem, podprto s Hidriinim sistemom," je pojasnil Seljak.

Sistem je rezultat lastnega znanja Hidrie, pa tudi pomemben rezultat razvojnega centra Sieva, torej konzorcija devetih slovenskih podjetij, ki s podporo vlade s skupnim razvojno-raziskovalnim delom iščejo inovativne rešitve na področju znižanja porabe goriva in škodljivih izpustov. V projekt je Sieva vložila več kot pet milijonov evrov, prijavila pet mednarodnih patentov in zaposlila sedem razvojnikov. Z razvojnimi sredstvi je pri projektu sodelovala tudi SID banka.

S sistemom za hladen vžig dizelskega motorja bodo izpusti okolju škodljivih plinov in poraba goriva v sodobnih dizelskih motorjih z oznakama Euro 6.2 in Euro 7 manjši tudi za do 30 odstotkov. Svečka s senzorjem tlaka (na fotografiji zgoraj)  pomeni tudi prihranek v strošku nove tehnologije, saj bo nadomeščala nekatere druge senzorje v motorju.

V celoti razvito v Kopru

Tako sistem kot vsa oprema za proizvodnjo novega sistema bosta v celoti razvita in izdelana v Hidriinem tehnološkem centru v Kopru. Ta sodi pod okrilje Hidrie AET iz Tolmina, ki je nosilec celotnega projekta. Posledično bo v prihodnjih treh do petih letih Hidria AET prodajo z zdajšnjih 30 milijonov evrov letno podvojila.

Hidria s 110-milijonskimi pogodbami in še ostalimi, že sklenjenimi, uresničuje jasno zastavljen cilj, in sicer do leta 2018 prihodke povečati z zdajšnjih skoraj 250 milijonov evrov na 350 milijonov evrov. Obenem uspešno nadaljuje z odprodajo poslovno nepotrebnega premoženja ter tako s finančnim in poslovnim prestrukturiranjem korporacije.

Deli novico:

pancetko |  04 .04. 2015 ob  22: 38
če tako pišejo, je ziher vse res, da bi radi kakšen priliv keša, subvencijo, kredit, karkoli
@Miha |  03 .04. 2015 ob  21: 59
To kar bereš je PR. Kaj je blizu resnice, nekako nakazuje prvi komentator.
Miha |  03 .04. 2015 ob  21: 40
Končno ene redkih spodbudnih besed, po klavrnem koncu Tomosa ipd.... Ziher nima politika prstov zraven.
mencingar |  03 .04. 2015 ob  14: 05
Če bi seštevali vse vrednosti pogodb, ki jih je HIDRIA podpisovala preko medijev, bi morala imeti že v 2015 preko milijarde evrov prihodkov