Izolski občinski svet je na včerajšnji seji sprejel poslovni načrt Komunale Izola za leto 2021. Ta predvideva 9,35 milijona evrov prihodkov, kar je na ravni ocene realizacije za lani, in 9,3 milijona evrov odhodkov. Ob tem načrtujejo nadaljnji dvig deleža ločeno zbranih odpadkov na 60 odstotkov.
KOMUNALA IZOLA LETOS NAČRTUJE 9,3 MIO PRIHODKOV: Dvig deleža ločeno zbranih odpadkov na 60 odstotkov
Izola
Kot je ocenil direktor Komunale Izola Denis Bele, v lanskem letu, ki ga je zaznamovala epidemija novega koronavirusa, poslovanje družbe kljub izpadu prihodkov iz naslova parkirišč in odvoza odpadkov pri pravnih osebah ni posebej trpelo, sistem pa se je izkazal kot stabilen in prilagodljiv.
Poslovni načrt med drugim vključuje tudi investicijo v zbirni center za komunalne odpadke. Investicija je po idejnem projektu ocenjena na 1,1 milijona evrov brez DDV. Komunala je v planu občinskega proračuna za leti 2021 in 2022 predvidela izvedbo vseh potrebnih investicij za zagotovitev skladiščenja trdih gorljivih odpadkov na prostem, po Beletovih besedah pa se nadejajo tudi pridobitve določenega deleža nepovratnih sredstev.
Javno podjetje letos med drugim načrtuje ureditev štirih novih ekoloških otokov, pri čemer bodo projektno pristopili k izvedbi zaklepanja ekoloških otokov v Livadah ter k ureditvi dostopa z identifikacijsko kartico za uporabnike. Na območju starega mestnega jedra pa bodo postavili najmanj en podzemni ekološki otok skupnega volumna 21.000 litrov.
V sodelovanju z občino pa bodo na izolski komunali imenovali zunanjega neodvisnega strokovnjaka oz. revizorja, ki bo preveril ustreznost oblikovanja cen storitev na čistilni napravi v Kopru, katere solastnica je. Marjetica Koper namreč podjetju zaračunava storitve odvajanja in čiščenja, ne da bi ob tem navedla, v kolikšni meri in kateri upravičeni stroški so zajeti v obračun, piše v poslovnem načrtu.
Svetniki so obenem podali soglasje k zadolževanju Komunale Izola v skupni višini 320.000 evrov, in sicer gre za najem dolgoročnega finančnega lizinga z dobo odplačevanja pet let za nakup delovnega tovornega vozila s prekucnikom in dvigalom ter delovnega tovornega vozila za zbiranje in odvoz odpadkov z dvigalom.
Občinski svet je v prvem branju potrdil tudi predlog predlog odloka o ustanovitvi skupne Medobčinske uprave Istre, ki so ga pred tem že potrdili v Piranu, Kopru in Ankaranu.
Omenjene občine so k pripravi odloka pristopile lani zaradi racionalizacije stroškov, večje učinkovitosti opravljanja nalog na območju vseh občin ter usklajenega in koordiniranega delovanja nalog skupnega pomena. Skupna medobčinska uprava bo predvidoma zaživela do 1. julija in bo v letošnjem letu imela predvidoma 71 zaposlenih, od tega skupno 61 občinskih redarjev in inšpektorjev.