Ministrstvo za kmetijstvo in okolje je pred dnevi objavilo Osnutek zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o ohranjanju narave, ki prinaša spremembe na področju vožnje v naravnem okolju. Ta zajema tudi gorsko kolesarjenje, ki na Obali predstavlja popularno obliko rekreacije, zato smo pri kolesarjih preverili, kako bo nova uredba vplivala na njihovo dejavnost.
Osnutek novele zakona o ohranjanju narave na novo ureja tudi vožnjo s kolesom v naravi, ki kolesarje enači z vozniki motornih vozil, nalaga pa jim tudi strožje kazni in prepoveduje tiskanje knjig ter vodnikov o kolesarjenju v naravi. Osnutek kolesarjem denimo prepoveduje vožnjo povsod, razen po nekategoriziranih cestah, kazni za prekrškarje pa se gibljejo med 200 in 2000 evri.
Gorski kolesarji nad potezo ministrstva niso navdušeni, še posebej zato, ker je bilo iz mnenj posameznih političnih strank mogoče razumeti, da politiki razumejo razliko med motoristi in gorskimi kolesarji ter gorsko kolesarstvo prepoznavajo kot pomemben košček v mozaiku slovenskega turizma. "Smo izrecno proti kaznovanju uporabe najbolj neškodljivega prevoznega sredstva za vožnjo v naravi," pravi Matej Lovrič iz Izole, eden od začetnikov gradnje gorsko-kolesarskih poti na Obali, ki jih gradi že 14 let. Seveda se pri tem sooča s konstantnimi težavami, zdaj pa ga bodo za to lahko tudi oglobili. "Osebno sem naredil ogromno dobrega, za kolesarje kot za planince. Tam, kjer delam poti, jih tudi sproti urejam, čistim gozdno podrast, popravljam posledice erozije, kosim poti, ki jih uporabljajo tudi planinci, kulturen sem do vsakega, kar mi gre nasproti, pa ne glede na to naletim na jezne poglede lovcev in planincev," še našteva kolesar. Da je gorsko kolesarstvo stvar kulture posameznika, se strinjajo tudi drugi kolesarji.
Primer Bavarske in Italije
Kot še opozarja Lovrič, je vlada z osnutkom takega zakona storila korak nazaj pri razvijanju tovrstnega turizma: "Slovenija zaostaja svetlobna leta za vsemi, ki so ugotovili, kaj pomeni beseda turizem." Za zgled kolesarji denimo dajejo Bavarsko. Tam je bilo kolesarjenje naprej prepovedano povsod, ko pa so v regiji spoznali, kako pomembno je gorsko kolesarjenje za razvoj tamkajšnjega turizma, so prepovedi odpravili. Lovrič navaja tudi primer Italiji, natančneje narodnega parka Stelvio (na fotografiji spodaj), kjer imajo nekaj tisoč kilometrov kolesarsko/pohodniških poti: "Dela se novo, vzdržuje staro, pri njih v poletnem času kolesarji predstavljajo 70 odstotkov vseh nočitev, lani je bila ta številka bila okoli 90.000 samo v Livignu. Začuda pa ni nobenga, ki bi kompliciral, vse deluje vrhunsko!"
V spodnjem videu ena od poti na Obali, po kateri kolesarji ne bodo smeli voziti.
Že tako se moraš izmikat luknjam in tovornjakom in vse kar še rabiš pred sabo so kolesarji.
Čez 2 tedna ne bo več govora o tem. Vse bo pozabljeno in karavana bo šla naprej... kot vedno do sedaj.
Res je, gorski koelsarji ogrožajo mrtvo listje, mlatijo zrak med spustom ter ga veliko več vdihavamo med vzponom.
So pa tej naši "cenjeni" poslanci pozabili nekaj...gorski kolesar praktično ne pusti za sabo sledi, pohodniki pa.
Praktično zato, ker tu pa tam bo kakšna "špura" od blokiranja, ni pa veliko tega, medtem, ko pohodniki pustijo za sabo lep "kupček" smeti, ko se na polovici poti ustavijo in nimajo smetnajka pa še kaj se najde.
Ampak ja, lov in pohodništvo sta legalna...kaj čmo.
Me prav zanima kako bodo lovili gorske kolesarje...s kolesi verjetno ne, ker bo prepovedano, peš pa bo bolj težko, razen, če ne bodo ubrali bližnjic in pri tem še kakšno vejo polomli...
Skratka v naši državi je res vse z rožicami postlano, da imajo čas se ukvarjat s tako škodljivo in obstoju grozečo stvar.
P.S. Zanimivo kako se vedno ob velikih idiotizmih zmislijo še enega večjega, da pokrije (vsaj začasno) druge manjše.