Kam sodijo petindvajsetke?

Slovenija

Vse pogostejše nesreče, v katerih so udeleženi vozniki koles s pomožnim motorjem ali petindvajsetko, kot jim pogovorno rečemo po pravilu, ki vožnjo z njimi omejuje na 25 kilometrov na uro, odpirajo dodatna vprašanja, kam sploh ta vozila spadajo, kdo naj jih vozi, naj pri tem uporablja čelado in podobno. Za vas smo odgovore poiskali na Policijski upravi Koper in v Zakonu o pravilih cestnega prometa, ki tovrstno področje tudi ureja.

"Kolesa s pomožnim motorjem prvič zaznamo v zakonu o varnosti cestnega prometa iz leta 1998," nam je pojasnila predstavnica za stike z javnostmi na koprski policijski upravi, Anita Leskovec. Po zakonu ta sicer spadajo v isto kategorijo kot kolesa, kolo s pomožnim motorjem pa sme v cestnem prometu voziti otrok od 12. do 14. leta starosti, ki ima pri sebi kolesarsko izkaznico, in oseba, ki je starejša od 14 let. Kot so pojasnili na policijski upravi, je čelada pri vozniku kolesa s pomožnim motorjem obvezna za otroke do 14. leta.

Kot predpisuje Zakon o pravilih cestnega prometa, morajo vozniki koles, torej tudi koles z motorjem, voziti po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali poti. Kjer pa tovrstnih prometnih površin ni, smejo voziti ob desnem robu smernega vozišča v smeri vožnje.

Na vprašanje o številu nesreč, v katerih so udeleženi vozniki koles s pomožnim motorjem, na policijski upravi niso mogli odgovoriti, saj vodijo statistiko skupaj s kolesarji. Težava pri kolesih s pomožnim motorjem je tudi njihova predelava. "Koliko je v prometu predelanih vozil, je težko oceniti, je pa iz prakse razvidno, da so predelani predvsem tisti, ki jih vozijo mladi," pojasnjuje Leskovčeva. Kot razlaga, ob sumu, da je vozilo predelano, v skaldu s 73. členom Zakona o motornih vozilih policist odredi izredni tehnični pregled. "V letošnjem letu smo zasegli nekaj več kot 50 takih vozil. V teh primerih podamo obdolžilni predlog sodišču za prekrške, ki odloča o odvzemu predmeta," še dodaja.

"Policisti ugotavljajo tudi odgovornost staršev pri mladoletnih kršiteljih," pravi predstavnica. Zakon o pravilih cestnega prometa namreč nalaga, da so starši dolžni skrbeti ali izvajati nadzorstvo nad otrokom ali mladoletnikom, ko je ta udeležen v cestnem prometu. Za tovrstni prekršek je po zakonu predpisana globa 160 evrov.

Deli novico:

mehanicar |  13 .09. 2014 ob  12: 58
Ce se mene uprasa bi blo najboljse da je use kot je sam da za 25ko vozit mores met izpit za avto in problem bi biv resen usaj teh otrok nebi blo na cesti ki sploh ne vejo kako se zmigavci uporabljajo kaj sele da poznajo cpp!
Homologacija |  12 .09. 2014 ob  20: 31
V EU po zakonu,če ni starejše mora vsako vozilo na motorni pogon imeti homologacijo,to velja za vse članice.Če se tako vozilo predela in na njem niso vsi deli homologirani se tako vozilo v razvitih državah EU ,kot so recimo Švedska tako vozilo odstranijo oziroma z njega naredijo kocko in jo vrnejo lastniku z dodatnim plačilom kazni in prešanjem.Če bi pri nas organi to delali,nebi bilo vsega tega kažina okoli problema 25!
v današnjih |  12 .09. 2014 ob  20: 20
časih starši vse kupijo svojim otrokom in jih vpišejo v vse možne krožke al športe samo da se jim ni treba ukvarjat z njimi . zato pol pride tudi do tega
nismi vsi isti |  12 .09. 2014 ob  20: 00
Ne metat vse v isti kos. Smo tudi nekater kii vozimo pametno, z blokadami in celado. Je pa res da nimajo kaj delat ljhdhe do 15. Leta na motorju na CESTI (Na pisti naj so kar se da zgodaj :) ) zakon ukinit ali spremenit da naj so starejsi od 15 let z opravljenin posebnim izpiton za 25 in obcezno registracijo in zavarovanje
hahahaha |  12 .09. 2014 ob  17: 20
dvanajstletnik komaj obvlada poštevanko,seveda zna pa predelat motor?
re enostavno |  12 .09. 2014 ob  17: 19
Pa starsem kazen 2×vrednost novega motorja in vsem ki imajo slusalke v usesih in ne cujejo ali pa spremjajo okoli sebe 300 eur kazni in dovolj bi bilo 2 policaja od kopra do izole ob morju z kolesom pa bi bil red

kokoske |  12 .09. 2014 ob  17: 06
ahahhaa nemores tovarnisko nardit da se neda predelat, nestojte sploh komentirat ce sem vam niti ne sanja koako priblizno je narejen motor in kako se ga da predelat ker ce se nebi dalo predelat se ubistvu niti dela nebi dalo zamenjat ce se kaj pokvari

Zakon |  12 .09. 2014 ob  16: 09
dovoljuje toliko ,da nam staršem mulci doma pijejo kri,ker še nimajo skuterja,ker itak ga ima že skoraj vsak dvanajstletnik.Ja mi smo pa staromodni starši.P-R-E-P-O-V-E-D-A-T,in naj si prisluži za izpit in ga naredi, bo zelo cenil.
Mario sz Premančana |  12 .09. 2014 ob  15: 59
No, da še sam pametujem:

1. Voziš z osebnim vozilomv v naselju po cesti 50 km/h, mimo tebe pa po pločniku zdrvi skuter kur ki šajeta, nima registrske tablice oz. ima oznako 25. Voznik star od 15 - 30 let. DOGAJA SE VSAKODNEVNO!!!
2. Čez prehod za pešce gredo pešci, ti se z osebnim vozilom ustaviš pred prehodom, voznik za tabo pa zdrvi mimo tebe - obvozi oz. prehiti. Verjetno si ta voznik med tem, ko se pogovarja po telefonu misli kaj se ta mona sredi ceste ustavlja. Verjetno se niti ne zave, da je skoraj sklatil pešce kateri so se rešili zahvaljujoč svojim odskočnim sposobnostim. DOGAJA SE VSAKODNEVNO!!!
3. Dolžnost pešcev je, da preden stopijo na prehod za pešce preverijo ali to lahko varno storijo - torej pogledajo levo in desno in šele nato prećkajo ne pa kar kot ovce čez. DOGAJA SE VSAKODNEVNO!!!

Torej v prvi vrsti preverimo kaj počnemo sami na cesti, šele nato obsojajmo druge!
Enostavno |  12 .09. 2014 ob  15: 05
25ke na kolesarske steze. Starost 14 . Predelane zaplenit. Kolesarje s slušalkami kaznovat, kolesarje s hitrostjo nad 25/h na kolesarski kaznovat, vožnja vštric kaznovat, rolarje s slušalkami kaznovat, pešce v prometu s slušalkami kaznovat.
koprcan |  12 .09. 2014 ob  14: 53
Samo res, jim kupujete telefone za 500€, motorje za 1000€, dejte jim kupiti se avto ali stanovanje dej. Mi nekoc nismo imeli nic od tega, pa smo vseeno dobro ziveli.
25ke |  12 .09. 2014 ob  14: 28
plombirat. Torej tovarniško naredit da je predelava nemogoča.
1