V sredo, 11. avgusta, je začela veljati novela zakona o pravilih cestnega prometa. Ta med drugim zvišuje kazni za neupravičeno parkiranje na mestih rezerviranih za invalide ter uvaja možnost dovoljenja za zavijanje desno pri rdeči luči na semaforju. Obenem novela občinskim redarjem podeljuje več pristojnosti. Preverili smo, kako se bodo novosti "poznale" v obalnih občinah, predvsem, kje bo sploh možno zavijati v desno tudi ob rdeči luči na semaforju.
KAKO SE BODO NOVA PRAVILA ODRAŽALA NA OBALNIH CESTAH? Tako pravijo v štirih občinah
Koper
Pravilo, da bo voznik na križišču lahko zavil desno tudi ob rdeči luči na semaforju, bo označeval poseben prometni znak, ki bo kvadraten, na njem pa bo na črni podlagi narisana zelena puščica z belo obrobo. Na ministrstvu za infrastrukturo pojasnjujejo, da je določitev te prometne ureditve v pristojnosti posameznega upravljavca ceste, na občinskih cestah so to občine, na državnih cestah pa Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI). Pri direkciji in štirih občinah smo preverili, kje na Obali se bo dalo zavijati v desno kljub rdeči luči.
A odgovori so bili praktično identični - skoraj nikjer. V občinah Ankaran in Izola semaforiziranega križišča sploh nimajo, edino "upanje" tako ostane v piranski in koprski občini. Na območju Mestne občine Koper (MOK) se nahajata dve križišči s semaforji, in sicer na križišču pri nekdanji tovarni Inde ter na križišču Ceste na Markovec in Kvedrove ulice. Slednje je v pristojnosti občine, a, kot so nam pojasnili na MOK, morajo pred uvedbo sprememb najprej proučiti možnosti za vzpostavitev takšne prometne ureditve. "Novosti, ki jih prinaša novela zakona o pravilih cestnega prometa, bodo država in posamezne lokalne skupnosti uvajale postopoma, prednostno na bolj preglednih križiščih, kjer prometna varnost s tem ne bo dodatno ogrožena," so dodali.
Križišče pri Indeju in križišče na cesti v Dragonji pa sta na državnih cestah, torej v pristojnosti DRSI. A tudi oni še ne vedo, ali bo nova ureditev tam možna. "Pri urejanju prometa v križiščih je potrebno upoštevati številne dejavnike, od števila in hitrosti vozil, preglednosti, predvsem pa prisotnosti ranljivejših skupin, kot so pešci in kolesarji ter osebe z omejeno mobilnostjo. Postavitev teh dodatnih prometnih znakov ne more biti izvedena avtomatično, saj ima zagotavljanje varnosti prvo prioriteto," so zapisali. Zato bodo vsako križišče obravnavali posebej, direkcija pa bo pristopila k tovrstni ureditvi križišč postopno na podlagi testnih območij.
Več pristojnosti za občinske redarje
Novela zakona o pravilih cestnega prometa prinaša tudi novosti za občinske redarje, ki so z njo dobili nekaj novih pooblastil. Po novem lahko nadzirajo promet v skupnem prometnem prostoru (skupni prometni prostor uporabljajo vsi udeleženci cestnega prometa v skladu z načeli cestnega prometa), preverjajo pogoje za udeležbo lahkih motornih vozil v prometu, kamor po novem spadajo tudi električni skiroji in električni invalidski vozički. Preverjajo lahko tudi, ali imajo vozila obvezno zimsko opremo.
Z novelo so se poostrile tudi kazni za telefoniranje med vožnjo in pa neupravičeno parkiranje na mestih za invalide. Na obalnih občinah smo povprašali, ali bodo nadzori nad nepravilnim parkiranjem sedaj kaj pogostejši. Iz vseh štirih občin so nam odgovorili, da je nadzor nad rezerviranimi parkirnimi prostori za invalide v občinskem redarstvu že sedaj prioriteta.
V Kopru so denimo lani za nepravilno parkiranje na mestih za invalide izdali 210 glob in izrekli 36 opozoril, letos pa so izdali 107 glob in 16 opozoril. V Izoli so v letošnjem letu zaznali 66 tovrstnih kršitev, v Ankaranu pa pravijo, da do kršitev prihaja predvsem v poletni sezoni, vendar da le-te niso pogoste.
Močno ovirajo pešce redarji pa kot, da ne obstajajo