Po rezultatih raziskave, objavljene v britanski medicinski reviji British Medical Journal, velika protikadilska sporočila, ki so natisnjena na prvi strani cigaretnih ovitkov, mlade uspešno odvračajo od kajenja. Manj učinkovita so, kadar so na hrbtni strani embalaže.
"Kajenje ubija" le na sprednji strani škatlice
Zdravje
Raziskovalci so pod drobnogled vzeli podatke iz obširne raziskave med britanskimi najstniki. Več kot tisoč mladih med 11 in 16 letom se je udeležilo raziskave, ki je potekala leta 2008 in 2011.
Leta 2008 so imele cigarete, ki so jih prodajali v Veliki Britaniji, besedilo z opozorilom navedeno na sprednji stani ovitka. Leta 2011 so se jim na zadnji strani embalaže pridružile še fotografije, ki odvračajo od kajenja.
Najstniki so se leta 2008 v največjem številu spomnili dveh napisov na prednji strani škatlice; "kajenje ubija" si je zapomnilo 58 odstotkov vprašanih, "kajenje resno škoduje vam in ljudem okoli vas" pa 41 odstotkov. Ti rezultati so se leta 2011 znižali na 47 in 25 odstotkov v letu 2011.
Bolj specifične napise na hrbtni strani škatlice si je zapomnil manj kot odstotek udeležencev, tako v letu 2008 kot v letu 2011. Prav tako si je v obeh letih nekaj manj kot 10 odstotkov zapomnilo fotografijo na hrbtni strani škatlice.
Grozljive slike naj bi imele največ učinka na nekadilce
Izjema so bile tri grozljive slike gnijočih zob, obolelih pljuč in raka grla. Med letoma 2008 in 2011 se je povečalo število najstnikov, ki so se jim te fotografije vtisnile v spomin. Fotografije naj bi imele največ učinka na nekadilce ali tiste, ki so kadili le eksperimentalno.
Učinek na redne kadilce je bil zanemarljiv - nekateri so fotografije prekrili z dodatnimi ovitki. "Ker morajo biti opozorila opazna, da bi bila učinkovita, ima fotografija, ki se nahaja na hrbtni strani ovitka, omejen učinek," navaja raziskava.
Napisi z leti izgubljajo opozorilno moč
Raziskava tudi ugotavlja, da napisi in fotografije z leti izgubijo svojo opozorilno moč in rednih kadilcev ne ganejo več. Po njihovih podatkih sedaj slikovno opozorilo na ovitku zahteva že 60 držav po svetu.
Po direktivi Evropske Unije iz leta 2001 mora biti na sprednjem delu škatlice odtisnjeno eno izmed dveh splošnih obvestil, ki pokrivajo 30-35 odstotkov površine, in 14 različnih specifičnih obvestil, ki pokrivajo med 40-50 odstotkov zadnje strani. Države lahko izbirajo med 42 slikami, vendar jih uporablja manj kot polovica vseh držav.