Sanacijska dela za ureditev Jernejevega kanala, kjer se gradi dvonivojski leseni mostovž s sedmimi pomoli in 280 urejenimi privezi, so že pred časom naletela na proteste naravovarstvenikov, ki so opozarjali, da prihaja pri tem do uničevanja zaščitenega morskega metlišča. Čeprav so na Okolju Piran vseskozi zatrjevali, da sanacija poteka v skladu s predpisi, kritike na pojenjajo. Pri domačinih pa narašča nezadovoljstvo.
KAJ SE DOGAJA V JERNEJEVEM KANALU? Nezadovoljni domačini napovedujejo protest (FOTO)
Piran
V uredništvo smo prejeli pismo zaskrbljenega prebivalca Seče, ki opozarja na "nedopustno ravnanje" izvajalcev sanacijskih del, podjetja Adriaing in Ci produkt. Med izvajanjem del v Jernejevem kanalu naj zasuli obmorske zaščitene rastline z blatom iz kanala, "kar je uničilo vse morsko zelenje". Gre za zelenje, ki je del zaščitenega območja krajinskega parka. "Kot domačini smo zgroženi in popolnoma nemočni. Očitno je, da ima finančni velikan večjo moč od nas, navadnih ljudi in pristojnih organov," je zapisal.
Iz fotografij je razvidno, da je bila med drugim v kanal odvržena avtomobilska pnevmatika, "ki je izvajalec ni potegnil na obalo in odpeljal na deponijo, temveč zakopal ter 'skril' v zaščiteno blato". Po pisanju bralca naj nekatera območja ne bi bila ustrezno zavarovana, pri čemer "rjaste armirane mreže štrlijo iz nasipanega blata, kar predstavlja nevarnost tako za ljudi kot tudi za živali".
Izvajalec del naj bi na tleh puščal smeti, zaradi nemarnega oskrbovanja gradbišča ter znanih neurij je "veliko smeti kot tudi gradbenega materiala (cementa, lesa, plastik, škatle za žeblje, ...) končalo v morju". Povsem neprimerno naj bi bilo tudi rokovanje z opremo in pripomočki: "Tako vidite železno ploščo ležati na blatu, ki je zaščiteno, prav tako kot rastlinje".
Nedovoljena zapora intervencijske poti?
Pri postavljanju lesenega mostovža, ki naj bi kasneje služil kot privez za plovila in pešpot, po navedbah domačina podjetje "grobo posega v naravo in jo uničuje z neprimerno opremo. Prav tako uničuje staro cestišče z bagri s kovinskimi gosenicami. Cesta je popokana, bankine so odlomljene, nastajajo pa tudi globoka posedanja vozišča".
Zaradi del naj bi prišlo do popolne zapore edine poti, ki hkrati službi kot intervencijska pot do Rta Seče, kar naj bi onemogočalo intervencijskim vozilom, da pravočasno pridejo do obiskovalcev in nudijo pomoč v primeru nesreče. "Kljub prizadevanjem policije in redarjev, ki so že večkrat ukrepali in izdali kazni kršiteljem, se situacija ni izboljšala."
Izvajalec Adriaing obtožbe zavrača. "Občinsko redarstvo je bilo prisotno le takrat, ko je obravnavalo podizvajalčevega voznika tovornjaka z dvigalom, ker je ta nekoliko presegel predpisano dovoljeno osno obremenitev ceste. Lastnik tovornjaka je globo poravnal ter plačal takso, na podlagi katere je pridobil dovoljenje za opravljanje izrednega opravljanja prevozov ter tako uredil nemoten dostop na območje projekta," zatrjujejo v Adriaingu.
Glede očitkov o zapori ceste odgovarjajo, da je bilo za to območje pred pričetkom del pridobljeno soglasje za delno zaporo ceste. Tako naj bi montaža na teh dveh delih potekala na način, "da se je konstrukcija iz ceste montirala v intervalih od 30 do 45 minut, nato se je promet sproščal v presledkih po petnajst minut. V kolikor je voznik osebnega ali tovornega vozila zahteval kljub zapori prehod, mu je bilo to omogočeno," zatrjujejo in dodajajo, da bi v primeru intervencije tak umik trajal še bistveno manj časa, "vendar do današnjega dne do takega primera ni prišlo".
Prav tako zagotavljajo, da je v času izvajanja del na cesti neprestano poskrbljeno, da promet poteka kar se da nemoteno, in sicer preko sistema polovične zapore cestišča.
Kljub temu pa naj bi se krajani zaradi nezadovoljstva, ki narašča, ter neodzivnosti pristojnih odločili, da bodo protestno ustavili dela. Kot je zapisal domačin: "Domačini se bomo uprli ter naredili vse, kar je v naši moči, da zaustavimo uničevanje okolice!"
Za pojasnila smo zaprosili tudi Okolje Piran, ki upravlja Jernejev kanal in vodi sanacijo tega vrsto let hudo degradiranega področja. Odgovore bomo objavili takoj, ko jih prejmemo.