Obnova pomola pred stavbo Fakultete za pomorstvo in promet ter srednjo pomorsko šolo v Portorožu je že pred enim letom sprožila zgražanje in ogorčenost domačinov ter tako strokovne kot laične javnosti. Med prvimi je na noge skočila Civilna iniciativa Piran, ki je rekonstrukcijo opisala kot "šlamparijo brez primere". Kot kaže, pa je znameniti pomol še vedno aktualna tema. Na naše uredništvo se je obrnil bralec, ki je opazil, da je projekt obstal.
KAJ SE DOGAJA S "ŠLAMPARIJO BREZ PRIMERE"? To je razlog, da obnova pomola v Portorožu stoji (FOTO)
Piran
Bralec je prepričan, da so "pri projektiranju novega pomola pomorske šole in količenju stebrov v vodo naredili velikansko napako". "Zakaj projekt stoji? Ali so res projektanti lahko toliko zgrešili?" se sprašuje. Za pojasnila smo se zato obrnili na Fakulteto za pomorstvo in promet Univerze v Ljubljani, ki vodi vse postopke.
Kot so nam pojasnili, je projekt še vedno v teku, gradbeni del projekta je trenutno ustavljen zaradi turistične sezone. Se pa obnova približuje zaključni fazi. "Večina gradbenih del je že izvedena, ostaja še zadnji del konstrukcije novega pomola, ki bo izveden v septembru, takoj po zaključku turistične sezone," nam je odgovoril dekan Peter Vidmar.
Preostale aktivnosti na projektu, predvsem vezane na nabavo opreme, pa se nadaljujejo. Po končanih gradbenih delih bo sledila še namestitev opreme za reševanje na morju.
Na očitke, da so pri projektiranju naredili velikansko napako, je Vidmar odgovoril, da gradbeni posegi v morju predstavljajo poseben izziv, saj se pogosto pojavljajo nepredvidene situacije, ki narekujejo prilagoditve izvedbenih del, in ravno to se je zgodilo tudi njim. "Pri izvedbi temeljenja dveh nosilnih pilotov (od skupno 16) smo morali spremeniti tehniko vgradnje, saj s tehniko vibracijskega pilotiranja nismo uspeli priti do nosilne podlage. Dva nosilna pilota bosta zato temeljena z mikropiloti. V osnovi ne gre za projektno napako, temveč za prilagoditev nepredvideni gradbeni situaciji, ki se je pojavila pri podvodnih delih." Tehniko pilotiranja bodo prilagodili v septembru.
Stara podoba pomola
Nepredvidene spremembe pri obnovi predvidoma ne bodo podražile del, pravi Vidmar, saj, kot pojasnjuje, finančna konstrukcija projekta zajema tudi nepredvidena dela v obsegu 10 odstotkov. Obnova starega pomola in gradnja novega pomola bo sicer stala dober milijon evrov z vključenim DDV.
V Civilni iniciativi Piran so že ob pričetku obnove le-to označili za "šlamparijo brez primere". "Kamnit pomol je postal zmazek ob priljubljeni plaži in sprehajališču vsem na očeh, zaradi s stroko in estetiko skreganih načinov gradnje in uporabljenih materialov, ki jih ocenjujemo za vandalizem, v posmeh bližnjim visokošolskim ustanovam, občini in državi," so zapisali.
Logično se bo podražil.