KAJ O KITAJSKIH VLAGANJIH V TRŽAŠKO PRISTANIŠČE MENIJO V LUKI KOPER: Ni panike!

Koper

Kitajski načrti po vlaganjih v Italijo, vključno s tržaškim pristaniščem, še niso razlog za skrb v koprskem pristanišču. V Luki Koper menijo, da je v severnem Jadranu priložnosti za rast še veliko, zato so vedno podpirali razvojne projekte vseh pristanišč v regiji. Strokovnjakinja Elen Twrdy opozarja na relativno majhnost pristanišč v regiji.

Kitajski predsednik Xi Jinping se te dni mudi na evropski turneji, v ospredju pa je podpis memoranduma med Kitajsko in Italijo za vzpostavitev t.i. nove svilne poti. Med konkretnimi projekti bo tržaška pristaniška uprava podpisala sporazum, ki med drugim predvideva nadaljnji razvoj železniške povezave med Trstom in vzhodno Evropo.

Po teh načrtih bo gradbeno podjetje China Communications Construcion Company (CCCC), ki trenutno v Košicah na Slovaškem gradi logistično vozlišče, postalo partner tržaškega pristanišča. V tržaškem pristanišču razmišljajo tudi o sodelovanju s CCCC na Kitajskem.

Obenem Trst beleži odlične poslovne rezultate. Tako je bil tudi v letu 2018 največje italijansko pristanišče po skupnem pretovoru in železniškem prometu. Po podatkih, ki jih je na svoji spletni strani objavila tržaška pristaniška uprava, so na terminalih v Trstu in Tržiču v lanskem letu skupno pretovorili več kot 67 milijonov ton blaga, od tega 62,7 milijona ton samo v Trstu.

Gre za nov rekord za tržaško pristanišče, ki je glede na leto 2017 skupni pretovor povečalo za 1,2 odstotka. Pri tem so pretovorili 725.500 kontejnerskih enot, kar je za 18 odstotkov več kot leto prej. Trst se pri tem močno zanaša na železniški transport, saj je lani iz pristanišča odpeljalo skoraj 10.000 vlakov oz. 12 odstotkov več kot leto prej.

Tržaška pristaniška uprava ima sicer na področju investicij v načrtu kar 22 različnih evropskih projektov v skupni vrednosti 130 milijonov evrov, med katere sodi tudi logistična platforma, kjer naj bi z deli končali še letos.

Kitajski predsednik Xi Jinping in italijanski predsednik Sergio Mattarella. 

Ob vse večjih vlaganjih Trsta se postavlja vprašanje, kaj to pomeni za koprsko pristanišče, kjer so lani sicer prvič presegli 24 milijonov ton pretovora, kar je bilo tri odstotke več kot leto prej. Ob manjšem skupnem pretovoru v primerjavi s Trstom pa Koper ohranja prednost pri pretovoru nadvse pomembnega kontejnerskega segmenta, saj so pretovorili 988.000 kontejnerskih enot oz. osem odstotkov več kot v letu 2017.

V Luki Koper so za STA pojasnili, da je priložnosti za rast pristanišč v severnem Jadranu še veliko, "zato smo vedno poudarjali našo podporo razvojnim projektom v vseh pristaniščih v regiji, če želimo konkurirati severnoevropskim pristaniščem". Na podlagi študije, ki jo je po naročilu združenja severnojadranskih pristanišč izdelala priznana mednarodna agencija s področja logistike, je namreč potencial pristanišč v regiji od Ravene do Reke šest milijonov kontejnerskih enot letno, v letu 2018 pa so vsa pristanišča v regiji skupaj pretovorila 2,8 milijona kontejnerskih enot.

Zato pa v Luki opozarjajo, da imajo vsa pristanišča v regiji enako težavo v nezadovoljivi železniški povezavi z zaledjem. V Trstu imajo tako težavo z ozkimi grli znotraj pristanišča, na Reki železniški tir še vedno prečka mesto, V Kopru pa potrebujejo dodatno železniško povezavo z zaledjem. "Bolj kot skrb, kaj počnejo sosednja pristanišča, je pomembno, da v Kopru in Sloveniji uresničimo načrte, ki smo si jih zastavili," v prvi vrsti z izgradnjo drugega tira, posodobitvijo železniškega omrežja in povečanjem zmogljivosti v pristanišču, so dodali v Luki Koper.

Dekanja fakultete za pomorstvo in promet Elen Twrdy pa je za STA opozorila, da je tržaško pristanišče s svojimi ambicioznimi načrti širitve in posodobitve resen igralec v severnem Jadranu, pri čemer se napovedane kitajske investicije nanašajo predvsem na povečan kontejnerski promet, ki je tudi za Luko Koper najpomembnejši.

"Vedno nas mora skrbeti izguba trga oz. partnerjev, zato je treba tudi v Luki Koper nadaljevati z investicijami," tako s podaljšanjem prvega pomola in nabavo mehanizacije, predvsem pa z izgradnjo drugega tira, meni Twrdyjeva: "Samo tako bo Koper ostal konkurenčen, ne glede na to, ali pridejo Kitajci v Trst ali ne."

Elen Twrdy

Po njenem se je treba zavedati, da vsa severnojadranska pristanišča skupaj niso niti približno tako velika kot eno samo kitajsko. Kitajci iščejo pot v severni Jadran, ker je to zanje najkrajša pot do srednje Evrope. Prednost severnega Jadrana Twrdyjeva vidi v geografski legi, vendar je železniška povezava tudi tu kritična, saj ni zadostnih zmogljivosti.

Glede morebitne specializacije Luke Koper za določeno vrsto tovora je Twrdyjeva odvrnila, da gre sicer za strateško odločitev uprave, da pa ta trenutno ni smiselna.

Glede sodelovanja med Koprom in Trstom pa je dekanja fakultete za pomorstvo ocenila, da je sodelovanje vedno dobrodošlo in koristno, ko se promovira severnojadransko pot. "Ko pa govorimo o poslovnem sodelovanju, je to seveda težje, a v določeni meri možno," je dodala.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
porkamalora |  24 .03. 2019 ob  09: 48
→ Torej sprašujem se kje je, vsa ta leta naše EU avanture, tistih 60%-70%?
porkamalora |  24 .03. 2019 ob  09: 34
Jaz vem samo to, da mi kot slovenskemu podjetniku slovenski organi arogantno in agresivno nalagajo EU standarde, od vse mogočih EU pravil in zakonov do EU nemogočih davkov, skratka EU kamor se obrnem, obenem pa moja starša prejemata 30%-40% pokojnine EU kolegov-upokojencev, ob tem da imajo moji kolegi-EU podjetniki veliko boljše pogoje za delo od mene. Janša gor ali dol.
joe |  24 .03. 2019 ob  08: 55
Ne bi se rad kregal s tabo, ker vidim, da si oborožen z znanjem in resnico, sicer janšatovo ampak ta je zate edina veljavna in s ijo verjetno pripravljen braniti z zobmi in nohti. Samo bi ti rad rekel, da ta dva "lokalna" managerja dobro poznam in o tem lahko govorim. Ti poznaš te rdeče sodnike, ki bi jih bilo potrebno odmakniti ali ti je to kdo povedal? In kako bi jih ti odmaknil? Misliš, da ima janša dovolj sodnikov, da bo lahko potem nekaznovano izvajal svoje umazane rabote? In te službice, o katerih govoriš? Imaš kakšne konkretne podatke, koliko od njih je po teh službicah nasral janša in koliko drugi "politiki"? Ali pa tvoji 24urni viri resnice tega ne navajajo?
porkamalora |  24 .03. 2019 ob  06: 33
@Joe - In to sta samo dva. Pa še ta dva le lokalna tatiča. Odmakni rdeče sodnike in boš videl kako bodo popadali ven ta pravi 'Časarji' jugoslovanske zapuščine, tisti, ki sramotno odžirajo polovico pokojnine našim staršem. In še huje, tudi koliko se jih je nasralo skupaj z njihovimi sorodniki in prijatelji, po privilegiranih položajih in službicah, večinoma po Ljubljani.
joe |  23 .03. 2019 ob  17: 37
porkamalora, res je, si mi vzel iz ust. Ravno sem hotel omenit velikane slovenskega menedžmenta, ki jih je nastavil prištinski doktor. Na primer Časarja, Babiča...Directly from plešasto puklasto zanovijetalo for you.
porkamalora |  23 .03. 2019 ob  15: 11
... Šarec, Cerar in Bratušek Business management model.
porkamalora |  23 .03. 2019 ob  15: 10
Uspešna in napredna Slovenija ne bo ostala praznih rok. Rumeni so obljubili, da bodo, ko bodo mimo Kopra, spraznili odpadne vode - kitajsko lulanje in kakanje. Koprčani boste mislili, da se kopate v šampanjcu ... Dom Perignon Made in China ... by Šarec
ManofSteel |  23 .03. 2019 ob  10: 36
Sergio Mattarella ima že burno zgodovino, ko je takratni kot minister za obrambo poslal Italijanske vojake čistit siromašen uran V BiH praktično z golimi rokam ! posledično so vsi umrli po nekaj letih zaradi levkemije. Zanimivo, da so ga italijani izvolili za predsednika. Mislim, da je z italijani nekaj hudo narobe. Zdaj se Kitajce sprejmejo za investitorja...bravo lepo se jim piše...