INOVATIVNA AKCIJA: Očala kupujejo tudi s klobasami

Piran

Marin Medak, sicer bolj znan kot pomorski kajakaš, je za letošnjo jesen pripravil prav posebno inovativno poslovno idejo. V očetovi optiki v Luciji je organiziral akcijo, v kateri so stranke lahko očala kupile tako, da so polovico zneska plačali v denarju, preostanek pa s svojimi izdelki, pridelki, storitvami. Te so nato Medakovi predali Rdečemu križu. Akcija bi se morala končati 15. oktobra, a so jo zaradi njene odmevnosti podaljšali do konca meseca.

"Hoteli smo narediti nekaj družbeno odgovornega in iskali načine, kako bi lahko vse to povezali. Na koncu je izpadlo tako, da vsi vpeteni v verigi lahko pridobijo," je povedal mladi podjetnik Marin Medak; stranke lahko plačajo s tem, kar imajo doma, hkrati pomagajo socialno ogroženim, sami pa imajo zadovoljnje stranke, ki se bodo še kdaj vrnile k njim.

Akcija, kot je pri nas še ni bilo

Če je bil prvi teden akcije še bolj sramežljive narave, so se stranke nato vendarle opogumile. Nekateri med njimi so se sicer sprva spraševali, koliko naj sploh donirajo, saj tovrstnih akcij niso vajeni. Poteza  je tudi v slovenskem prostoru unikum, saj se še nihče do sedaj ni spomnil takšne poslovne prakse, pri kateri bi del plačila stranke lahko poplačale s svojimi dobrinami, izdelki ali storitvami. Prvi se je nato za nakup očal odločil mesar iz Pirana, ki je v zameno za polovico zneska prinesel meso, testenine in konzervirano hrano.

Nekateri so donirali, ne da bi tudi kupili očala

Ob skorajšnjem zaključku akcije, ki so jo podaljšali do konca meseca oktobra, je Marin Medak zelo zadovoljen. "Veliko podpore smo dobili. Ni bilo dosti strank, ki bi kupile očala," nam je zaupal, a tudi, če niso v optiki ničesar kupili, so ljudje prispevali. Egidij Markežič denimo, ki ima doma kmetijo, je doniral veliko svoje zelenjave le zato, ker mu je bila všeč pobuda.

Jabolka še čakajo, da zrastejo

V lucijski optiki so tako zbrali veliko raznovrstnih dobrin, več kot 200 kilogramov zelenjave, od bučk, čebule, paradižnika, paprike do banan, oljčnega olja, medu, kave in tudi nekaj torbic, copat, denarnic. "100 kilogramov jabolk pa še čakamo, ker še rastejo," nam je v smehu povedal Medak.

Idejo je Medak dobil med veslanjem

Mladi podjetnik sicer ni optik, idejo za posebno akcijo pa je dobil na zadnji izmed svojih odprav, ko je v družbi Avstralca Huwa Kingstona preveslal 2110 kilometrov južnega Sredozemlja. 28-letnik ima v svojem bogatem dnevniku avantur zabeleženo tudi veslanje od Savudrije do Zakintosa leta 2009, veslanje okoli Južne Korejo 2010, tri leta nazaj pa je v družbi treh veslačev prečkal 4700 kilometrov čez Atlantik.

Podarjene stvari so predali Rdečemu križu

Pred letom dni se je Medak z ekipo preizkusil tudi na platformi za množično financiranje Kickstarter, kamor so poslali Oivo, najmanjši priročni polnilec za iPhone, ki je zasnovan kot obesek za ključe, zato ga lahko imamo vedno s seboj. Medak se tudi sicer ukvarja s prodajo obeskov za ključe v obliki kanujev, kajakov in potapljaških jeklenk, tokrat pa je v akcijo vključil očetovo optiko v Luciji. Včeraj so že drugič predali prejete pridelke in izdelke Rdečemu križu, ki bo dobrine in surovine predal naprej tistim, ki jih najbolj potrebujejo. V optiki si sicer želijo, da bi se tovrstna praksa prodaje ohranila tudi v prihodnje, vsaj v manjšem deležu, da bi bilo to še vedno poslovno vzdržno. Kdo ve, ali pa bodo podobno prakso kdaj prevzela tudi druga podjetja.

Deli novico:

dobra fora |  14 .10. 2015 ob  18: 52
Menjam bralna očala malo rabljena 2,50 v dobrem stanju za 1 kg klobas!Pod šifro;itak ne znam brat!
spajk |  14 .10. 2015 ob  11: 40
Vse pohvale pobudniku in tistim ki so sodelovali pri pobudi. Morda bi se lahko naša vlada zgledovala po njih.