Hrvati imajo najraje informativne vsebine

Tehnologija

Hrvati na televiziji najpogosteje gledajo informativne in politične vsebine, je pokazala študija podjetja AGB Nielsen Media Research. Raziskava, ki so jo lani pripravili za hrvaško agencijo za elektronske medije, je pokazala, da Hrvati najraje spremljajo komercialno Novo TV, sledita pa HTV 1 in RTL Televizija.

Poleg dnevnih in tedenskih informativnih in političnih oddaj so med najbolj priljubljenimi še verske in športne vsebine. Informativne in politične oddaje povprečno spremlja slaba četrtina gledalcev, verske vsebine 18 odstotkov, športne 17 odstotkov, filme 15 odstotkov, zabavne oddaje 14 odstotkov, nadaljevanke 12 odstotkov, medtem ko dokumentarne in izobraževalne oddaje spremlja 11 odstotkov gledalcev.

Raziskavo so izvedli lani na vzorcu 4614 od skupaj 1,5 milijona hrvaških gospodinjstev. Na Hrvaškem imajo štiri splošne in šest specializiranih televizijskih kanalov z nacionalno koncesijo, ki so bili zajeti v raziskavi.

Največji delež ali dobrih 20 odstotkov jelani imela Nova TV, sledita HTV 1 in RTL Televizija z dobrimi 15 odstotki gledanosti ter HTV 2 z dobrimi osmimi odstotki.

Raziskava je tudi pokazala, da se zvišuje gledanost tujih televizijskih programov, posebej tistih, na katerih so oddaje prevedene v hrvaški jezik, kot so National Geographic, CineStar TV, RTL, Discovery ali Nickelodeon. Med gledalci televizijskih programov je pet odstotkov več žensk kot moških, televizijo pa pogosteje spremljajo v zimskih kot v poletnih mesecih.

Digitalno televizijo ima slabih 59 odstotkov hrvaških gospodinjstev, internetno televizijo dobra petina gospodinjstev, kabelsko dobrih 15 odstotkov in satelitsko slabih šest odstotkov, so zapisali v raziskavi o možnostih uvedbe novih televizijskih storitev.

Ugotovili so, da ima hrvaški trg potencial za povečanje deleža plačanih televizijskih storitev, predvsem ko gre za povezavo televizije in interneta. Prav v tem segmentu vidijo možnost za izhod iz krize oglaševanja na televizijah.

Sicer pa napovedi kažejo, da se bo trend zmanjševanja oglaševalskega trga na televizijah nadaljeval tudi letos in to že peto leto zapored. Lani so bili najmočnejši oglaševalci s področij farmacije, kozmetike, hrane in telekomunikacij.

Sorodne vsebine:

Podelili bodo webby nagrade

Znanstveniki odkrili način "branja sanj"

Google omogoča digitalno oporoko

Deli novico: