HOTOVA IN GOLUBOVIČ S POSLANSKO POBUDO: Celotno traso hitre ceste od Škofij do Jagodja naj se izvzame iz vinjetnega sistema

Slovenija

Primorska poslanka Meira Hot je danes skupaj s poslanskim kolegom Branetom Golubovičem na ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca naslovila poslansko pobudo za izvzem obalnih hitrih cest H5 in H6 (na celotni dolžini hitre ceste med mejnim prehodom Škofije in Jagodjem) iz vinjetnega sistema. Ob tem sta poudarila, da ne gre za novo pobudo, temveč za več desetletij stara prizadevanja. "Z dograjeno infrastrukturo je končno dozorela priložnost, da se pobudo tudi realizira, v korist vseh," menita.

Poslanca Brane Golubovič in Meira Hot

Hotova in Golubovič sta pobudo obrazložila z ugotovitvijo, da kljub odprtju predora Markovec in izvzetju tega odseka hitre ceste iz vinjetnega sistema vplivi na lokalno prebivalstvo, obiskovalce in lokalno gospodarstvo ostajajo.

Mnogi še vedno uporabljajo lokalne in regionalne ceste

"Zaradi neposrečenega vinjetnega sistema mnogi vozniki še vedno uporabljajo lokalne in regionalne ceste skozi naselja namesto zgrajenih hitrih cest," opisujeta poslanca in dodajata, da veljavna ureditev še bolj negativno vpliva na odločitve naših obiskovalcev z italijanske strani meje, ki pomenijo pomemben vir gostov našega turističnega gospodarstva.

"Ne glede na strateške usmeritve slovenskega turizma, ki predvidevajo prizadevanja za podaljšanje bivanja obstoječih gostov, dvomimo, da veljavna ureditev spodbuja italijanske goste z druge strani meje, da bi svoje občasne enodnevne obiske spremenili v večdnevne," pravita poslanca, zato menita, da bi bil najbolj smiseln ukrep za razrešitev teh težav ukinitev obveznosti nakupa vinjet za osebna vozila na celotni trasi hitrih cest od mejnega prehoda Škofije do Izole.

Območje, kjer je prostor še posebej dragocen

Kot še menita poslanca, moramo prometno situacijo na področju, ki ga povezujeta obalni hitri cesti, gledati celostno in v luči specifik tega za celotno Slovenijo strateško pomembnega območja. "Gre namreč za območje, kjer je prostor še posebej dragocen in ga moramo v dobro vseh upravljati tako, da bomo kar najbolj zajezili škodljive vplive ter izkoristili potenciale, ki jih Sloveniji in Slovenski Istri prinaša zgrajena infrastruktura," sta zapisala v pobudi ministru in ob tem dodala, da preusmeritev tovornega in tranzitnega prometa na hitre ceste pomeni izboljšano prometno varnost v okoliških naseljih, olajšanje dostopa do slovenske obale pa dodatno poslovno priložnost za lokalno turistično gospodarstvo, ki tradicionalno ustvari pomemben del prihodkov z enodnevnimi obiski gostov z italijanske strani meje.

Poslanca sta ministra spomnila še, da bi bila odločitev za ukinitev vinjet za osebna vozila na omenjenih hitrih cestah tudi v skladu z veljavnimi mednarodnimi sporazumi, zlasti s t. i. Osimskimi sporazumi, s katerimi sosednji državi nista le zaprli mejnih vprašanj in normalizirali medsebojnih odnosov, temveč sta se zavezali tudi k izboljšanju obmejnega sodelovanja na področju turizma in cestne infrastrukture.

Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec

Hotova je sicer na ministra že prej podala poslansko vprašanje, na katero pa ji je Vrtovec odgovoril, da ukinitve cestnin na obalnih hitrih cestah ni mogoče urediti s podzakonskim aktom, temveč je potrebna sprememba zakona, opozoril je, da je treba tehtati med prednostmi in koristmi, saj obstajajo tudi druga področja, ki upravičeno terjajo ad hoc spremembe od sedaj veljavne ureditve, izpostavili pa tudi predvideno uvedbo e-vinjet kot možnost za rešitev tega problema kot tudi potrebo po bolj celoviti, s številkami in podatki podprti razpravi.

Kot sta zdaj v pobudi zapisala Hotova in Golubovič, se z ministrom strinjata, a je po njunem mnenju potrebno, še posebej v času, ko je obalni turizem izrazito in dodatno prizadet zaradi posledic pandemije covid-19, hitro ukrepanje.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Ivan |  19 .06. 2020 ob  18: 18
Edino pravilno !
čarli |  19 .06. 2020 ob  15: 10
10
Če bi se primorski poslanci bolj posvečali izgradnje hitre ceste do Dragonje ali Sečovelj, bi bistveno bolj koristili Istri, kot sebi.
Nikjer govora o izgradnji trase, niti je ni v planskem proračunu, ma kaj delate tam gor?
Zastoji proti Šmarjam in Sečovljam vsako poletje ter vmes in nobeden od izvoljenih ne trza, ko tudi sam čaka v kolonah.
Ne, ukvarjat se z čutečimi bitji in vinjetami, haloo.
Tudi mi smo čuteča bitja in nujno rabimo hitro cesto do meje z Hrvaško, pa sploh ni važno po kateri trasi bo zgrajena, sam naj se že enkrat začne konkretno kaj premikat v to smer, ker drugače bojo bicikli v krožnih krožili vsak vikend, do začetka izgradnje trase.
vseved |  19 .06. 2020 ob  14: 06
-11
Ma kakšna ukinitev zaradi italijanov!! Uvest je treba 24 urni nadzor in striktno kaznovat vse kršitelje ki se vozijo brez vinjet.