HITRA CESTA DO DRAGONJE RAZDELILA ISTRO: Hitra povezava za ceno uničenja narave

Istra

Nadaljevanje zamisli o izgradnji hitre ceste med Koprom in mejnim prehodom Dragonja, s predorom pod Šmarjami, je izzvala burne reakcije med prebivalci in politiki slovenske Istre. Res potrebujemo mrežo hitrih cest na tako majhnem območju kot je slovenska Istra, ki bi morala skupaj z morjem predstavljati elitno turistično destinacijo?

Hitra cesta med Koprom in Dragonjo bi zagotovo zmanjšala prometne zastoje in gnečo v času poletne turistične sezone. Bi pa tudi uničila velik del tamkajšnjih kmetijskih površin in postavila na stranski tir že zgrajeno hitro cesto do Izole skozi predor Markovec.

Župani Kopra, Izole in Pirana so lani potrdili traso, ki naj bi potekala od novega krožišča za Jagodje v Izoli proti komunalni deponiji, skozi predor Baredi do zaselka Bandel in naprej do mejnega prehoda Dragonja. Trasa, ki sta jo predstavila Livio Jakomin in Igor Zajec, strokovnjaka za ekologijo in promet, predstavlja najkrajšo pot do hrvaške meje. Vključuje vse doslej zgrajene odcepe hitre ceste, izogne se uničevanju kmetijskih zemljišč in predstavlja najmanjše breme za državni proračun.

Predvsem bi zaščitili Strunjansko dolino, ki predstavlja dragoceno in nedotaknjeno kmetijsko območje, zanimivo tudi za rekreacijski turizem.

Stranka Oljka je premieru Miru Cerarju in resornim ministrom poslala apel, naj ponovno razmislijo o trasi hitre ceste. 

Deli novico: