Varuh konkurence je dokazal, da je Finančna uprava (Furs) pri razpisu za avtomobile ravnala v nasprotju z javnim interesom. Državna revizijska komisija je zato razveljavila razpis za servisiranje, vzdrževanje in popravilo 250 službenih avtomobilov. Iz Fursa so sporočili, da bodo spoštovali njeno odločitev, saj da ta "predstavlja za Furs in najverjetneje tudi za vse ostale naročnike precedenčni primer," so povedali.
FURS DOBIL PO PRSTIH: Za servisiranje svojih vozil hoteli le pooblaščene serviserje
Slovenija
Razpisni pogoji so dovoljevali prijavo le pooblaščenim serviserjem znamk Citroen, Opel, Škoda, Renault in Volkswagen, agencija za varstvo konkurence je temu nasprotovala. V Fursu so menili, da bi z uporabo nepooblaščenih serviserjev lahko izgubili jamstvo za vozila, a uredba Evropske komisije predpisuje, da se mora pod določenimi pogoji tovarniško ali pogodbeno jamstvo ohraniti, četudi servisa ne opravi pooblaščeni servis.
Državna revizijska komisija je v sporu odločila, da zahteva Fursa za izključno pooblaščene serviserje "ne temelji na objektivno utemeljenih okoliščinah in potrebah naročnika", da takšna zahteva onemogoča sodelovanje neodvisnim serviserjem, s čimer je v nasprotju s cilji iz uredb Evropske komisije, in da je Furs ravnal v nasprotju z javnim interesom, sta navedla medija.
"Finančna uprava RS (Furs) je doslej v razpisih za servisiranje službenih vozil iskala zgolj pooblaščene serviserje. Razlogov za to je več, eden izmed njih je bil v zmanjšanju tveganja, ki bi lahko nastalo z izbiro neodvisnih serviserjev in s tem povezani izgubi garancije, do katere bi lahko prišlo pri nepravilno izvedenem servisnem posegu," so pojasnili.
Kot so dodali, doslej v povezavi s takšno določitvijo pogoja pooblaščenosti serviserjev ni nihče vložil zahtevka za revizijo, zato so v Fursu ocenili, da imajo za ta pogoj dovolj upravičenih razlogov. "Določitev pogoja pooblaščenosti serviserjev je bila stalna praksa tako v Fursu kot tudi pri drugih naročnikih z večjim številom vozil v voznem parku," so izpostavili.