FOTO: Prva vožnja skozi predor Markovec

Delegacija iz Ljubljane z državnim sekretarjem v kabinetu premierke Gašparjem Gašparjem Mišičem in predsednikom uprave Darsa Matjažem Knezom na čelu je danes obiskala predor Markovec in se seznanila s trenutnim potekom del. Izgradnja je pri koncu. Če bo šlo vse kot po maslu, bi lahko obe predorski cevi odprli pred začetkom prihodnjega poletja. 

"Danes smo tukaj, da ugotovimo, pri čem smo, da se dela čim prej končajo in predor odpremo še v letošnjem letu. Tako bomo lahko nadaljevali s projektom, to je projektiranje trase v prvi fazi do Lucije, potem pa takoj do Seče in obeh mejnih prehodov, Dragonja in Sečovlje," je optimistično dejal Gašpar Gašpar Mišič. A odprtje v tem letu je tako rekoč misija nemogoče. Dars je včeraj objavil razpis za oddajo del za vgradnjo elektrostrojne opreme. Razpis traja 40 dni, nato bodo izbrali izvajalca, kar pomeni, da bi ta lahko  po najboljšem scenariju  z deli začel septembra, za vgradnjo pa bo imel na voljo pet mesecev. Nato bo treba pridobiti še uporabna dovoljenja, kar bo spet terjalo svoj čas.

Tudi Alpine Bau povzroča težave

Predora Markovec se drži kot nekakšno prekletstvo, saj sta oba gradbinca, ki sta ga gradila, končala v stečaju. Leta 2010 je to bil mariborski CPM, pred kratkim pa je stečaj doletel tudi avstrijskega gradbinca Alpine Bau, ki je bil sprva partner pri projektu, nato pa prevzel vsa dela od mariborske družbe. "Izgradnja je tik pred koncem, treba je še urediti talno označbo in končati zadnjo plast pločnikov v predoru," je dejal Marjan Ortar iz Družbe za razvoj infrastrukture. Zapleta se, ker sedaj ni jasno, ali bo Alpine Bau kljub stečaju končal ta dela ali bo treba poiskati novega izvajalca. To bi pomenilo nov javni razpis in še dodatno izgubo časa. Trenutno je avstrijski gradbinec odpoklican, dela so ustavljena.

"Na voljo je več možnosti, mi smo v pogajanju s predstavniki stečajnega upravitelja, mislim, da bo v prihodnjem tednu stvari znano, ali bomo nadaljevali z njimi, morda s katerim od njihovih podizvajalcev, ali bo potreben nov javni razpis," je pojasnil Matjaž Knez, predsednik uprave Darsa.

Čim prej v izgradnjo nove trase

Takoj, ko bo končan predor Markovec, se bo začelo vrteti kolesje tudi za projekt hitre ceste JagodjeLucija. Projekt je ocenjen na približno 150 milijonov evrov. Novost pa je predvsem napovedan zadnji odsek trase, to je hitra cesta med Lucijo in obema mejnima prehodoma. "Če pripeljemo promet tekoče do Lucije, nismo naredili nič, če se bo tam vse ustavilo. Zato bo treba takoj začeti tudi s projektom izgradnje ceste do mejnih prehodov. S tem bi se navezali na istrski ipsilon. To pomeni, da gre za meddržavni projekt, lahko bi črpali tudi evropska sredstva," je še dejal Mišič. Po oceni Kneza bi odsek med Lucijo in mejnima prehodoma stal okrog 70 milijonov evrov, celotna trasa od Jagodja do mejnega prehoda bi lahko po grobih izračunih bila zgrajena v šestih letih. 

Solidario |  06 .07. 2013 ob  00: 17
Rešitev: Najeti GRADBINKE.
Vitva |  04 .07. 2013 ob  23: 43
Sami fadižniki in aši od kop
a |  04 .07. 2013 ob  15: 05
-1
A to, da je Alpine v stečaju pa ne boste napisali
blablabla |  03 .07. 2013 ob  21: 42
Glavno da je guzica od Nedeljkota široka.....
portorožan |  03 .07. 2013 ob  15: 35
Cesta ob morju ostane.
stric |  03 .07. 2013 ob  15: 04
Bi bil ze skrajni cas da odprejo ta bozji tunel in zaprejo cesto ob morju.
tralalala |  03 .07. 2013 ob  14: 32
Nekam ozek se mi zdi tunel