Spletno podjetje Facebook je v zadnjem četrtletju lanskega leta s poslovnimi rezultati preseglo pričakovanja analitikov in vlagatelji so ga nagradili s krepko rastjo cen delnic. Facebook je več kot polovico oglasnih prihodkov ustvaril prek mobilnih naprav.
Facebook povečuje tržni delež digitalnih oglasov
Spletno družabno omrežje je šlo v uvodno javno prodajo svojih delnic maja 2012, ko je bila izklicna cena 38 dolarjev za delnico. Ta se je v sredo po objavi rezultatov poslovanja v podaljšanem trgovanju po zaprtju borz podražila za 12 odstotkov na 59,94 dolarja. V zadnjih šestih mesecih se je delnica deset let starega podjetja Facebook podražila za 51 odstotkov.
1,23 milijarde uporabnikov
Facebook je imel lani po svetu kar 1,23 milijarde uporabnikov, ki so vsaj vsaj enkrat na mesec obiskali svojo stran. Od tega jih je bilo 757 rednih dnevnih uporabnikov, kar je 22 odstotkov več kot leta 2012. Mesečnih uporabnikov na mobilnih napravah je bilo lani 945 milijonov dnevnih pa 556 milijonov oziroma 49 odstotkov več kot leta 2012.
Podjetje je z oglasi na mobilnih napravah v zadnjem četrtletju lanskega leta ustvarilo 53 odstotkov vseh oglasnih prihodkov. Skupni prihodki so od zadnjega četrtletja 2012 porasli za 63 odstotkov na 2,59 milijarde dolarjev.
Četrtletni dobiček je s 64 milijonov dolarjev oziroma treh centov na delnico v zadnjem četrtletju 2012 narasel na 523 milijonov dolarjev oziroma 20 centov na delnico v zadnjih treh mesecih 2013. Brez enkratnih stroškov bi bilo dobička za 780 milijonov dolarjev oziroma 31 centov na delnico, kar je za štiri cente več od napovedi analitikov.
Facebook si je lani svoj kos svetovne prihodkovne pogače na trgu digitalnih oglasov povečal na šest odstotkov, kar je za štiri odstotke več kot leta 2012. Še vedno sicer krepko zaostaja za Googlom, ki ima 32-odstotni delež vseh svetovnih digitalnih oglasnih prihodkov.