Pred italijanskim otokom Giglio ob toskanski obali so danes začeli dvigovanje skoraj 115.000 ton težke nasedle križarke Costa Concordia, ki je ob obali otoka nasedla januarja lani. Največji dvig potniške ladje v zgodovini se je zaradi slabega vremena začel z nekajurno zamudo.
Dvig Concordie: "Operacija poteka po načrtih"
Svet
Prvotno je bilo predvideno, da se bo dvigovanje začelo ob 6. uri, a so ga morali zaradi nočne nevihte preložiti za nekaj ur. Predvidoma naj bi dvigovanje ladje trajalo od 10 do 12 ur.
V okviru odstranjevalne akcije je pristojnim s pomočjo ogromnih vreč cementa in po meri narejene kovinske ploščadi že uspelo zavarovati rjaveči trup ladje, ki je bil tik pred tem, da zdrsne s skale v globlje vode.
V nadaljevanju operacije naj bi zdaj s pomočjo vrvi in škripcev 290 metrov dolgo ladjo postavili pokonci. V skladu z načrti naj bi ladjo nato prihodnjo pomlad zvlekli do pristanišča, najverjetneje v toskanskem mestu Piombino.
Tri ure po začetku operacije se je nagib luksuzne križarke že spremenil, tako da je zdaj razgaljen približno en meter širok pas prej potopljenega dela ladje. V začetni fazi je sicer šlo predvsem za to, da se nasedlo ladjo dvigne s skalovja, kar je tudi najbolj zahtevna faza. Nato naj bi ladjo popolnoma zravnali.
"Operacija poteka po načrtih," so po poročanju avstrijske tiskovne agencije APA nazadnje sporočili tehniki italijansko-ameriškega konzorcija Titan Micoperi, ki izvaja dvigovanje. Celotno akcijo koordinira ekipa enajstih tehnikov, na čelu katerih je Južnoafričan Nick Sloane.
Na uro dvig križarke za največ tri metre in pol
Da bodo ladjo postavili v navpični položaj, bodo morali jeklenice potegniti za 21 metrov. Na uro načrtujejo dvig za največ tri metre in pol. V telo ladje je sicer vdrlo 236.000 kubičnih metrov vode.
Na otoku Giglio medtem zatrjujejo, da so storili vse za zaščito okolja. Tako na primer vsako uro preverjajo kakovost podtalnice, da bi takoj zaznali morebitno uhajanje okolju in zdravju nevarnih snovi.
Za reševanje nasedle križarke doslej namenili več kot 600 milijonov evrov
Za projekt reševanja nasedle križarke so doslej že namenili več kot 600 milijonov evrov, po ocenah zavarovalnic, ki bodo projekt plačale, pa bi lahko račun narasel vse do 830 milijonov evrov. Costa Concordia leži obrnjena na bok že od januarja lani, ko je je nasedla na čereh in se prevrnila. Na krovu je bilo takrat več kot 4000 potnikov iz 70 držav, nesreča pa je terjala 32 življenj.
Za nesrečo naj bi bil kriv kapitan Francesco Schettino, ki se še vedno zagovarja pred sodiščem, grozi pa mu do 20 let zapora.
Video v živo lahko gledate na tej povezavi.