Komunala Izola je na Prešernovi cesti odstranila pinijo, ki se je izrazito nagibala nad kolesarsko stezo in pločnik in bila kot takšna nevarna mimoidočim. Kot so sporočili prek družbenega omrežja Facebook, je omenjeno drevo že vrsto let raslo z nagibom proti pešpoti, v izredno kratkem času pa je ta nagib postal še bolj izrazit.
DREVORED NA PREŠERNOVI CESTI Z ENO 'NEVARNO' PINIJO MANJ: Jo bodo nadomestili z novo? (FOTO)
Izola
Na izolski komunali so nam pojasnili, da so pinijo odstranili že 23. novembra. Poleg nagiba so nastale tudi poškodbe na asfaltni površini, kar je nakazovalo na nestabilnost drevesa in veliko verjetnost za podor. "Ker takšno drevo predstavlja nevarnost za mimoidoče in ostale udeležence v prometu in ker druge možnosti za utrditev stabilnosti drevesa ni bilo, smo bili primorani pinijo odstraniti," so nam odgovorili.
Pri intervenciji je sodelovala 6-članska ekipa vzdrževalcev, ki je poleg tehničnega dela odstranitve drevesa morala poskrbeti tudi za varnost mimoidočih pešcev, kolesarjev in vozil. Odstranjevanje oziroma rezanje višjih vej je potekalo s pomočjo dvigala, cestni promet pa je ves čas potekal neovirano, so še navedli na komunali.
Odstranjevanje je potekalo približno pet ur. V tem času je bilo potrebno ustrezno zavarovati območje okrog drevesa, urediti in zagotoviti varnosti mimoidočih, porezati drevo ter poskrbeti za odvoz vej in debla.
Pojasnjujejo pa tudi, da bodo pinijo nadomestili. "Potrebno bo strokovno odstraniti ostali štor ter določiti novo lokacijo pinje, da bo le ta imela najboljše pogoje za rast," so dejali.
Današnja močna burja je potrdila bojazen, da bo potrebno eno izmed pinij v drevoredu na Prešernovi cesti, zaradi...
Objavil/a Komunala Izola-Isola dne Torek, 23. november 2021
Kot so nam odgovorili, so morali marca letos zaradi obsežnih poškodb odstraniti tudi platano v Kosovelovi ulici in brest v Drevoredu 1. maja. "Platana je bila pred leti močno poškodovana med poletno nevihto. Sicer je po našem kurativnem posegu nato še dolgo časa lepo uspevala, v zadnjih letih pa je žal močno opešala. Brest v Drevoredu 1. maja pa je v preteklosti utrpel večje mehanske poškodbe, sledil je še razvoj bolezni in drevo je žal postopoma odmiralo. Kot tak je posledično predstavljal nevarnost za cestni promet kot tudi za pešce, saj se je nahajal na zelo prometno obremenjeni cesti," so dejali.
Sicer se v komunalnem podjetju oziroma v izolski občini držijo strogega načela, da se drevesa odstranjuje le, če so ta hudo obolela, ogrožajo varnost pešcev in drugih udeležencev v prometu ali povzročajo škodo na bližnjih nepremičninah oz. drugi infrastrukturi, poudarjajo.
"V kolikor ne gre za interventno odstranitev, predhodno preverimo v kakšne stanju je drevo, se posvetujemo tudi z Zavodom RS za varstvo narave, uskladimo z občino, po potrebi tudi s krajevno skupnostjo in šele nato se pristopi k morebiti odstranitvi," odgovarjajo. Ob tem pa dodajajo, da v kolikor drevo odstranijo, skušajo v čim krajšem času zasaditi nadomestno drevo, "v kolikor je mogoče na istem mestu oziroma na drugi primerni lokaciji. Cilj je, da vsako odstranjeno drevo nadomestimo z novim in s tem obnavljamo in ohranjamo urejene zelene javne površine".
Nedolgo nazaj so pridobili tudi arboristično mnenje, katero obravnava preko 320 dreves v izolskih drevoredih, saj si, kot pravijo, prizadevajo obstoječa drevesa v čim večjem obsegu ohraniti in strokovno vzdrževati.
za pohvaliti je to dejavnost, ki je v okviru te akcije povezane s Telekomom, ko za zbiranjega odsluženega telefona, posadi medovito drevo, ki bo pomagalo čebelam in drugim opraševalcem zagotoviti kakovostno hrano za preživetje. V dar se dobi posebno zapestnico, ki jo izdelajo posamezniki s posebnimi potrebami.
Pri nas posebej moti, da v tem trenutku urejamo povezavo med Oktobrsko revolucijo in Prešernovo cesto skozi Leninovo ulico in krožišče, kar bodo padle pinije, ki krepko presežejo starost povprečnega Izolana. Resnici na ljubo je potrebno povedati, da se v zadnjem času v Izoli zelo množijo izgradnje, dogradnje, nadgradnje, prav s tem zadnjim krožiščem, pa je potrebno povedati, da se marsikomu svita, čemu takšno hitenje, kar je morda povezano s prihajajočimi volitvami.
Res je, da je v Izoli zraslo veliko objektov, novogradenj pa jih bo v prihodnosti tudi kar nekaj, pa vendar gre povezava s tem krožiščem v smeri, bližnjega stanovanjskega bloka, ki ima izhod edino na Ulico Oktobrske revolucije, za kar pa so krivi tisti načrtovalci, ki so to planirali. Kolikor se vpraša kakšnega mimoidočega, se vsi zgražajo koliko denarja bo šlo v nič, za tistih 100 m ceste, medtem ko že kakšna tri leta spi in umira na obroke, poškodovan objekt Študentskega kampusa, ki si takšnega konca ne zasluži. Kolikor smo spali 30 let, potem se v zadnjem trenutku seveda, ne da postoriti vse tisto, kar smo zamudili v toliko letih....