Na slovenski obali letos računajo na dobro turistično sezono. Turistično združenje (TZ) Izola je oblikovalo vrsto promocijskih aktivnosti, da bi Izolo postavilo na turistični zemljevid Slovenije in širše. Prizadevanja po besedah direktorja združenja Deana Kocjančiča že dajejo rezultate. V predsezoni je letos Izola imela 16 odstotkov več nočitev kot v enakem obdobju 2019. Napovedi so optimistične tudi v Kopru, čeprav se ne šteje kot eno od glavnih "turističnih mest" upajo, da bodo presegli številke iz predkoronskega leta 2019.
DOPUST V KOPRU LETOS DRAŽJI, V IZOLI STAVIJO NA "DOMAČINE": Gostinci in hotelirji ne pridejo do kadra, kdo bo delal? (VIDEO)
Koper
Za teden dni dopusta sredi julija v Kopru bo morala družina z mladoletnim otrokom odšteti od 470 pa do 2.000 evrov, odvisno od lokacije in namestitve. Hotelirji so dvignili cene, temu se niso izognili niti gostinci, ki se soočajo s pomanjkanjem kadra.
Od januarja do maja letos so v Izoli gostje ustvarili 125.000 nočitev. V primerjavi z letom 2019 to predstavlja 26-odstotno povečanje števila prihodov in 16-odstotno rast števila prenočitev, pravijo v TZ Izola.
Prednjačijo domači gosti, ki so ustvarili 73 odstotkov vseh nočitev. Z izjemo italijanskega trga se je tujski promet s primarnih trgov, kamor sodita Avstrija in Nemčija, zelo približal ali celo presegel številke predkoronskega obdobja.
Letošnje promocijske aktivnosti se v Izoli, ki je lani prejela zlati znak Slovenia Green, osredotočajo na vlogo domačinov. K sodelovanju so povabili znan igralski par Mojco Fatur in Klemna Slakonjo, ki se v okviru promocijske kampanje, imenovane Zelene skrivnosti Izolanov, znajdeta v kočljivih situacijah, pomagajo pa jima domačini.
V komičnih videih so tako predstavljene dileme, kot so: z avtom v center ali raje ne, so školjke primeren spominek, pikniki na plaži, pitje vode iz plastenke ali pipe, lulanje po mestu in druge dileme. Ob tem si obetajo, da bodo z znanima slovenskima obrazoma dosegli več ljudi in jih ozavestili o pomenu pravilnega ravnanja z okoljem.
V Izoli so med drugim zasnovali kampanjo Dan z domačinom, ki izhaja iz že doslej uspešnega koncepta predstavitve destinacije iz prve roke. Prav tako nadgrajujejo ponudbo, povezano s kulturo dediščino, med drugim butično doživetje Rimski okusi pod zvezdami, ki se odvija v arheološkem parku.
BONUS VIDEO: Na trasi drugega tira so ugledali prvo luč na koncu predora
Izolana - hiša morja je lani postala bogatejša za maketo Izole, na kateri se predvaja projekcija zgodovine Izole. Produkt Izola - digitalni otok pa so letos dodelali z naracijo. Napovedujejo še, da se bo po dveh uspešnih izvedbah Pomola okusov ta kulinarična zgodba na severnem pomolu letos nadaljevala prve sobote septembra, oktobra in novembra.
Komentiraj
Razlogov za to je mnogo, meddrugim tudi velika količina 'apartmajev', ki se oddajajo preko airbnb in booking, ki so dostopni predvsem tistim z nižjo kupno močjo (in ustvarjajo nelojalno konkurenco hotelom) ... vse skupaj (statistično) niža kupno moč turista in viša ceno lokalnih nepremičnin, ter jih dela nedostopne lokalnemu prebivalstvu. Tako si nek turistični delavec ne more privoščiti, da živi blizu turističnih destinacij, obenem je pa razumljivo, da se za podpovprečno plačo ne bo vozil sem iz drugih koncev. Obenem pa tisti, ki si lahko privoščijo stanovanje v Istri ponavadi niso turistični delavci ... in imamo recept za prazen kadrovski bazen (in gužvo).
Smo v paradoksalni situaciji, ko bomo morali - vsaj po mojem mnenju - začeti omejevati turizem, če bomo hoteli imeti več od njega.
Natakarju 2000€ place pa bo prisel kdo delat. Do takrat pa si lahko drkate k...
Ce beres ta komentar napisi kdo si?
Kaksen bo uletu...