Predstavili smo devet od 10 finalistov natečaja Slovenska Istra, ki je bil del projekta PROMO ISTRA, čigar aktivnosti temeljijo na ključnih tematskih področjih, odražajoč razvojne potenciale Slovenske Istre, in sicer: trajnostni razvoj turizma in avtentični produkti, okolju prijazno kmetijstvo in razvoj podeželja, trajnostno ribištvo in varovanje okolja ter ohranjanje naravne in kulturne dediščine. Tokrat boste izvedeli, s kakšnim podjetniškim projektom si je Zlato Jabolko, trajnostne rešitve, d.o.o. prislužilo udeležbo na delavnicah ter ekskluzivno mentoriranje, namenjeno optimizaciji njegovih spletnih mest, promocijskih strategij in učenju komuniciranja z javnostmi. Vse s ciljem izboljšanja promocije za večjo prepoznavnost in boljše poslovne uspehe ter tudi povezovanja lokalnih ponudnikov.
DOMISELNA TEHNOLOGIJA ZORENJA KAKIJA: Sadež postane trdoužiten in dlje časa obstojen
Koper
Kaki je en izmed glavnih sadežev na območju Slovenske Istre, ki ima velik pridelovalni in tržni potencial, saj na eni strani ekološka pridelava ni preveč zahtevna, na drugi strani pa na trgu trenutno prevladujejo uvoženi kakiji. Posledično je pojavnost domačega (eko) kakija na trgu slaba. Obenem je kaki hitro pokvarljiv oz. slabo obstojen, kar mu dodatno znižuje vrednost.
Po zgledu uspešnih praks iz Španije in Italije, Zlato Jabolko razvija inovativno tehnologijo zorenja kakija z ogljikovim dioksidom (CO2), da omenjen sadež postane trdoužiten (Vanilija), dlje časa obstojen in tako veliko bolj zanimiv za trg. ključna ciljna skupina so trgovine in javni zavodi, kateri trenutno kupujejo uvoženi trdoužitni kaki, v svoji ponudbi pa si želijo domačega in ekološkega. Z razvojem ideje jim bo Zlato jabolko omenjeno lahko zagotovilo.
Hkrati razvijajo tudi nove predelane izdelke iz kakija. Toda pereč problem pri pridelavi kakija je razmeroma velik delež odpada, kar predstavlja ekonomsko škodo za lokalne kmete. Z razvojem ideje bodo na trg plasirali nove izdelke iz kakija, npr. kaki prigrizek, kakijev kis, ipd., ki bodo kupcem dosegljivi v trgovskih verigah.
Ideja ima ekonomski, okoljski in družbeni učinek. Ekonomski zajema povečevanje prihodkov za lokalne (eko) kmetije in možnost novih zelenih delovnih mest v kmetijstvu oz. živilstvu. Okoljski vključuje spodbujanje ekološke pridelave, ki je okolju najbolj prijazna, razvoj kratkih verig in zmanjšanje izpustov, ipd. pri distribuciji ter uporabo eko embalaže za pakiranje (namesto plastike). Družbeni vidik pa obsega več domačega (eko) kakija na trgu oz. dvig lokalne samooskrbe (s kakijem) in spodbujanje povezovanja lokalnih pridelovalcev po načelih socialnega podjetništva.