Od srede, 6. februarja, pa do danes so v predoru Markovec potekala vzdrževalna dela, promet pa je bil temu prilagojen. Najvišja dovoljena hitrost se je s 100 kilometrov na uro (km/h) znižala na 60 oziroma 40 km/h, pravi bralec, ki trdi tudi, da naj bi Dars pri vstopu in izstopu iz predora postavil radarje. "Mnogi ljudje imajo občutek, da je to storjeno namenoma, ne zaradi varnosti, ampak da se čim več ljudi lahko kaznuje," meni domačin. Kako odgovarjajo na Darsu?
DARSOVCI V ČASU DEL PRED PREDOR MARKOVEC POSTAVILI RADARJE: Nato pa spreminjali omejitve hitrosti, da bi čim več 'pokasirali'?
Koper
Po navedbah bralca, ki se vsakodnevno vozi skozi predor Markovec, naj bi Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) v času vzdrževalnih del pri vstopu in izstopu iz predora namestila radarje. V normalnih razmerah je v predoru najvišja dovoljena hitrost 100 km/h, a naj bi se v preteklih dneh 'spustila' na 60 oziroma 40 km/h. "Nekateri pravijo, da naj bi se dovoljena hitrost spreminjala celo na sredini tunela, iz 60 na 40 in obratno, kar je povzročilo še dodatno zmedo med vozniki," nam je povedal bralec.
"Mnogi ljudje imajo občutek, da je to storjeno namenoma, ne zaradi varnosti, ampak da se čim več ljudi lahko kaznuje, saj v predoru ni opaziti delavcev, medtem ko se dovoljena hitrost nenehno spreminja," je še dejal domačin, ki nas je "v imenu ljudi, ki vsakodnevno uporabljajo predor" zaprosil, naj odgovore poiščemo na Darsu.
Za radarje je pristojna izključno policija
Kot so nam pojasnili na Darsu, so vzdrževalci hitre ceste Koper–Izola maketi radarskega ohišja postavili v zaporah pred prehodi na druga smerna vozišča (na koprski in izolski strani). "Postavitev radarskih ohišij na območju delovnih zapor je namenjena umirjanju in večji varnosti prometa, saj je hitrost na teh območjih omejena s predpisano signalizacijo." Ob tem so poudarili, da Dars lahko postavi le radarska ohišja, za radarsko napravo pa je pristojna izključno policija.
O morebitnih aktivnostih policije v sami zapori na Darsu niso bili obveščeni. Globe za prekoračitev predpisane hitrosti lahko izdaja samo policija, kazni pa se stekajo v državni proračun in niso prihodek družbe Dars, poudarjajo.
"Omejitve hitrosti v predoru, ki je sicer v običajnih razmerah, tako kot za večino avtocestnih predorov, predpisana na 100 km/h, so se in se bodo spreminjale, ker so pogojene z mnogimi parametri, med drugim od gostote prometa, izrednih dogodkov (npr. zaustavitev vozila ipd.), onesnaženosti zraka, vidljivosti ..." pravijo na Darsu.
Kot so nadalje pojasnili, "ukrepi niso za to, da bi se namenoma kaznovalo, ampak so namenjeni vzdrževanju zadovoljivih varnostnih razmer v tej občutljivi zapori. Hitrosti na odsekih, kjer so postavljene delovne zapore, niso omejene brez razloga, temveč zaradi varnosti cestnega prometa in varnosti izvajalcev del, zato želimo z umirjanjem hitrosti na teh odsekih zagotoviti večjo stopnjo varnosti vsem".
Testirali so nadgraditev opreme
Testiranja nadgraditve opreme so v predoru Markovec potekala od sobote, 6. februarja, do danes dopoldne. Najprej je bil promet urejen dvosmerno po enem voznem pasu v vsako smer vožnje skozi predorsko cev v smeri Izole, v ponedeljek, 8. februarja, pa so promet preusmerili dvosmerno skozi predorsko cev v smeri Kopra. Danes dopoldne so v predoru vzpostavili normalno stanje.
Poleg testiranja vgrajene opreme, ki omogoča, da v primeru izrednih dogodkov skozi vsako cev predora v primeru zaprtja druge cevi poteka promet v obeh smereh, je potekala zamenjava v oktobrski nesreči poškodovanega ventilatorja. V času zaprtja posamezne predorske cevi pa so se v njej izvajala tudi nekatera druga vzdrževalna dela, razlagajo na Darsu in dodajajo, da v cevi, "kjer je vzpostavljen dvosmerni režim prometa, ni dovoljeno izvajati del - predvsem z vidika same varnosti delavcev ter hkrati uporabnikov hitre ceste (t. i. fine nastavitve občutljive opreme, razne meritve, nadgradnje in ostala dela so potekala prostorih, ki so za to namenjeni)." Kot so še zaključili, je bila omejitev hitrosti označena prek spremenljive signalizacije.