Opozorilo nemškega avtomobilskega velikana Volkswagen, da zaradi naraščajočih stroškov in upada prodaje, razmišlja o zaprtju več tovarn v Nemčiji, je razburilo zaposlene. Napoved pa zagotovo ni pustila ravnodušnih tudi podjetij, ki so kot dobavitelji del te avtomobilske verige. Zanimalo nas je, kako na takšne napovedi gledajo na Primorski gospodarski zbornici in kaj bi to lahko konkretno pomenilo za primorska podjetja, ki so povezana s to avtomobilsko tovarno.
ČRNE NAPOVEDI IZ VOLKSWAGNA: Kaj to pomeni za primorska podjetja, ki so del avtomobilske verige?
Koper
Direktor Primorske gospodarske zbornice Robert Rakar nam je povedal, da gre v omenjenem primeru za napoved, kaj naj bi se zgodilo čez leto ali dve. "Zgodilo se ni še nič, zato razlogov, da bi se sedaj kaj spremenilo, pri nas še ni. Vse je še v zraku. Kaj se bo dejansko zgodilo, pa se še ne ve. Vprašanje je tudi, kako bo reagirala država, saj je za Nemčijo avtomobilska industrija ključna," je pojasnil.
Po njegovih besedah je ta hip prezgodaj delati neke kalkulacije in črne scenarije, saj se v avtomobilski industriji nič ne zgodi čez noč. Kot primer je navedel ustvarjanje novega modela avtomobila, kar traja šest let: "Nek nov model avtomobila, ki ga snujejo danes, bo v prodaji čez šest let."
Robert Rakar, direktor Primorske gospodarske zbornice
Izpostavil je, da vsekakor obstaja skrb, kaj se bo zgodilo, zato je pomembno, da podjetja spremljajo dogajanja na tržiščih, saj država na področju internacionalizacije ne naredi nič: "Če se ena vrata zaprejo, je potrebno potrkati na druga vrata. Se pravi, da se mora vsak znajti sam." Ob tem je dodal, da gre 85 % izvoza slovenske industrije na evropsko tržišče in da kar 90 % BDB ustvarimo z izvozom. Kar pomeni, da je dogajanje na evropskem trgu izjemno pomembno za slovensko industrijo.
Rakar je tudi povedal, da v Obalno-kraški regiji med podjetij ni nekih večjih dobaviteljev za avtomobilsko industrijo. "Velika podjetja so ugasnila, delujejo samo še manjša. Ta so prilagodljiva in se bodo uspela znajti. Zato tudi obstajamo na tem območju, ki ni kaj preveč ugodno za podjetništvo." je dejal in dodal: "Biti moramo fleksibilni in prilagodljivi."
Na koncu nam je pojasnil še sam sistem avtobmobilske industrije, ki deluje kot grozd. Kot dobavitelji z avtomobilskimi velikani ne morejo direktno sodelovati družbe z omejeno odgovornostjo ali samostojni podjetniki. Sodelovanje poteka tako, da proizvajalec proda izdelek določenemu dobavitelju, ta ga proda naprej drugemu, ki ga nato proda končnemu kupcu – proizvajalcu avtomobila.
Komentiraj
Kaj pa naredi njegova zbornica ?
Naloga zbornice je ravno ta, da dela kalkulacije in išče nova tržišča ali nove kupce.
Potem pride na vrsto država, ki organizira uradna srečanja z drugimi državami.
Nismo več v socializmu, kjer je država planirala proizvodnjo tovariš Rakar.
Toliko i podjetništvu na tem območju. Luzerji ostanejo večni luzerji.