Zanimalo nas je, kako se utegnejo, v kolikor pride do odpuščanja občinskih uslužbencev, obalne občine spopasti s strani vlade napovedanimi spremembami. Minister za pravosodje in javno upravo Pličanič med varčevalnimi ukrepi omenja tudi odpuščanje občinskih uslužbencev, minister za finance Šušteršič pa načrtuje spremembe zakona o financiranju občin, ki bi lahko občine pahnile v še težje ekonomske težave. Koliko zaposlenih imajo trenutno obalne občine in ali so pripravljene na morebitno reorganizacijo?
Priprava proračunov bo težka
V Mestni občini Koper (MOK) so nam odgovorili, da imajo trenutno 145 zaposlenih. Direktorica občinske uprave MOK Sabina Mozetič nam je pojasnila: "Tovrstne reorganizacije v Mestni občini Koper zaenkrat ne izvajamo, saj menimo, da se pristojnosti mestnih občin v naši državi neprestano spreminjajo in dopolnjujejo, zato občinske uprave potrebujejo visoko strokovno usposobljen in kvalificiran kader."
V Mestni občini Koper so sicer seznanjeni z napovedjo o rezanju povprečnine občinam, vendar pričakujejo tudi uradne izračune ministrstva za finance oziroma vlade. V tem trenutku pa lahko že rečejo, da bo priprava proračunov v vseh slovenskih občinah izredno težka.
Masa plač najbolj bremeni Izolo
Izolska občinska uprava šteje 69 zaposlenih, vključno z županom, ocenjujejo pa, da se do konca leta število zaposlenih ne bo spremenilo. Na zastavljeno vprašanje nam je odgovoril tudi izolski župan Igor Kolenc: "Racionalizacija poslovanja ni samo zmanjševanje števila zaposlenih, ampak mnogo več. Slovar slovenskega knjižnega jezika opredeljuje racionalizacijo kot z razumom doseči najugodnejše ali še sprejemljivo razmerje med delom ali porabo in učinkom ali koristjo. O reorganizaciji ne razmišljamo, ampak jo že od začetka mandata tudi izvajamo, zato morebitne zakonske spremembe na tem področju ne bodo imele bistvenega vpliva na naše že postavljene cilje."
V Izoli so letos na novo zaposlili vodjo Urada za gospodarske dejavnosti, investicije in komunalni razvoj ter poslovnega sekretarja, do konca leta pa se bosta upokojili dve osebi. V kolikor bo prišlo do ustanovitve medobčinskega inšpektorata, se bo število zaposlenih že v naslednjem letu predvidoma zmanjšalo na 58. "Če bo rezanje povprečnin občinam povezano z zmanjševanjem obveznosti, ki jih občinam predpisuje država, potem bomo stvari lahko peljali naprej," meni župan Kolenc in dodaja, da bo marsikaj postavljeno pod vprašaj, če bodo zgolj rezi povprečnin, obveznosti občin pa bodo ostale enake.
V Piranu težava tudi zaradi porodniškega dopusta
Občinska uprava Občine Piran ima 72 zaposlenih, od tega jih je šest zaposlenih za določen čas v kabinetu župana. Že pred navodilom resornega ministrstva so se zavedali situacije glede kadrovske politike in sprejeli usmeritev župana, da preidejo na zmanjševanje števila zaposlenih skozi tekoče upokojitve. V tem letu so tako v pokoj odšli trije zaposleni, na novo so zaposlili enega in do konca leta načrtujejo ponoviti ciklus pod istimi pogoji, kar torej pomeni, da se bo število zaposlenih zmanjšalo za štiri osebe.
Redko se omenja posebnost, da je na občinski upravi večje število sodelavk kot sodelavcev, ki so iz objektivnih razlogov odsotne dlje časa (porodniške, skrbništva, skrajšani urniki, bolniške). Glede na navedeno in na dejstvo, da je delo občine Piran kot najbolj razvite turistične občine z zornega kota soglasij, dovoljenj, usklajevanj idr. specifično, ocenjujejo, da so že sedaj na spodnji meji operativne zmogljivosti servisiranja krajanov. Navodilo glede kadrovskega ukrepanja bodo upoštevali na navedeni način oziroma z odhodi v pokoj in z reorganizacijo v smislu skupnih medobčinskih služb.
V spodnji tabeli so razvrščeni uradni statistični podatki, ki smo jih pridobili iz občinskih uradov obalnih občin, Statističnega urada republike Slovenije in popisa prebivalstva. Prikazujejo trenutno število zaposlenih, število prebivalcev po občini, obremenitev zaposlenih oziroma koliko občanov servisira posamezen zaposleni ter koliko bi lahko bilo zadostno število zaposlenih na občinskih uradih.
* Pri kasnejši analizi podatkov smo prišli do ugotovitev, da je zadostno minimalno število zaposlenih na obalnih občinah, prikazano v zgornji tabeli, morda vendarle prenizko, saj so zaradi specifike obalne občine bolj obremenjene na področju prostorskega planiranja, turizma in redarstva, zaradi česar v povprečju potrebujejo od 10 do 15 ljudi več glede na oceno slovenskega povprečja. Glede ustreznega števila kadrov je stanje v okvirih s kadrovskimi zahtevami v Kopru, nikakor pa ne v Izoli. V primerljivo veliki občini Škofja Loka imajo recimo le 55 zaposlenih.