BO TO STALNA PRAKSA OB VSAKI BURJI? Bralci se sprašujejo, zakaj Dars zapira predor Kastelec in zakaj samo v eno smer

Koper

Po zaprtju predora Kastelec, do katerega je zaradi močne burje prišlo v četrtek, 14. novembra, se je kaj nekaj naših bralcev spraševalo, čemu tak ukrep in pa podlagi česa odločevalci odločijo, da je potrebno zaprtje predora. Spraševali so se tudi, zakaj se v takšnih primerih predor zapre samo v eno smer. Nekateri so ocenili, da burja ni bila tako močna kot je lahko, ter da ukrep zaprtja predora ni bil sorazmeren. Istega dne je na regionalni cesti, kamor je bil promet zaradi zapore predora preusmerjen, prišlo so incidenta, v katerem je s tovornjaka s priklopnikom prevrnil kontejner. Tudi na tistem odseku so nastajali zastoji. Bo torej Dars ob vsaki burji zapiral predor? Imamo njihove odgovore in pojasnila.

Primorska avtocesta je bila 14. novembra zaradi močnega vetra med priključkoma Kastelec in Kozina v smeri proti Ljubljani zaprta nekje od 2. ure pa do 14.30. Agencija RS za okolje (Arso) je zaradi močne burje izdala oranžno opozorilo. Obvoz je bil urejen po vzporedni regionalni cesti, a je nato tudi tam prišlo do prometnega kaosa, ko je s tovornjaka padel tovor, kontejner banan.

Kot pojasnjujejo na Darsu, je ob tako močnem vetru treba za ves promet zapredi predor Kastelec proti Ljubljani. Vzrok za zaprtje – varnost voznikov in potnikov ob primeru nesreče ali zastoja v prometu. "Če bi v predoru zagorelo in bi pihalo proti smeri vožnje, bi dim ogrozil vse voznike in potnike, ki bi sredi predora obtičali v svojih vozilih. Problematična je sicer le cev predora Kastelec v smeri proti Ljubljani," so nam pojasnili.

Gibanje zraka se v predorih namreč zagotavlja v smeri vožnje, kar pa je še posebej pomembno ob nesrečah. "Če namreč v predoru zagori avto, se ves preostali promet pred njim lahko varno umakne iz predora, promet za njim pa obtiči v predoru. Če bi v predoru veter pihal proti smeri vožnje, bi lahko dim in ogenj hitro zajela vse ujete potnike in voznike za ponesrečenim vozilom. Če pa veter "vleče" v smeri vožnje, dim odnaša iz predora proti izhodu, kjer ni ne potnikov ne vozil," so zadevo orisali na Darsu.

Največ ventilatorjev prav v predoru Kastelec

V avtocestnih predorih so nameščeni veliki ventilatorji, s katerimi inteligentni transportni sistemi (ITS) in nadzorniki prometa zagotavljajo stalno strujanje zraka v smeri vožnje.

Na primorski avtocesti je največ ventilatorjev prav v cevi predora Kastelec proti Kozini. Tam so štirje pari na vhodu in tri na izhodu. "Z ventilatorji bi v primeru požara v sosednji cevi zagotavljali tudi nadtlak v neproblematični cevi predora, po kateri bi se prebijali reševalci ali umikali ujeti potniki v goreči cevi," navajajo.

Burjo se da premagovati, ko pa ventilatorji začnejo izgubljati boj ... 

Na Dars dodajajo, da se na Primorskem ob takih razmerah in ob taki legi predorske cevi sicer burjo lahko premaguje – "dokler je to možno". "Ko pa začnejo ventilatorji izgubljati boj z burjo, je treba zaradi varnosti prometa najprej omejiti hitrost v predoru na 60, nato pa na 40 kilometrov na uro. Ko pa ima burja premočen vpliv na ventilatorje, pa je treba predor popolnoma zapreti za ves promet," poudarjajo.

To pa se zgodi takrat, ko je v petnajstih minutah v predoru trikrat izmerjena hitrost metra najmanj osem metrov na sekundo oziroma 28,8 km/h v napačno smer. Ali pa, ko je v petminutnem intervalu povprečna hitrost v cevi predora najmanj pet metrov na sekundo oziroma 18 km/h v napačno smer.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
hribi |  20 .11. 2024 ob  12: 47
Katero budalo ocenjuje da je burja 28,8 km/h nevarna ? A.bi.lahko bili bolj prijazni in spremenili to neumno omejitev?
ManofSteel |  20 .11. 2024 ob  11: 26
Ok. Zakaj pol ne zaprejo drugega, ko poha Jugo? Bwahahahaahahahahahahahahaha nemejebat.com
vseved |  20 .11. 2024 ob  08: 45
Če bi,če bi,...