Angleži lani največ porabili za prestope nogometašev

Po danes objavljenem poročilu Mednarodne nogometne zveze so za prestope nogometašev v lanskem letu največ porabili Angleži. Klubi z Otoka so za prestope namenili 913 milijonov ameriških dolarjev, kar je z letom prej porast za 51 odstotkov. Drugi so s 475 milijoni presenetljivo Italijani, ki so porabili 120 odstotkov več kot leto prej.

Najboljši "prodajalci" so bili po poročilu Fife španski klubi, ki so s prodajo igralcev zaslužili 565 milijonov dolarjev. Pri prodaji jim sledijo Italija, Brazilija, Portugalska in Anglija.

Porast je večja tudi pri tako imenovanih pogodbenih prestopih, kjer je del transferjev določen vnaprej, del pa se določi na podlagi igre. Prihodki od takšnih transferjev so se povečali za 73 odstotkov na skupno 525 milijonov dolarjev.

Fifa navaja, da se je poraba za prestope v Angliji povečala potem, ko je premier liga podpisala novo pogodbo o televizijskih pravicah na tri leta z začetkom sezone 2013/14. BSkyB in nekdanje državno telekomunikacijsko podjetje BT so se dogovorili za triletno pogodbo, vredno 3,018 milijarde funtov (4,70 milijarde dolarjev), kar je 70 odstotkov več glede na prejšnji dogovor.

Fifa trdi, da je 82 odstotkov porabljenih sredstev prišlo iz devetih držav: Anglije, Italije, Francije, Španije, Nemčije, Rusije, Ukrajine, Turčije in Portugalske. Petnajst odstotkov od tega izhaja iz 14 držav, preostali trije odstotki pa iz 116 držav. A levji delež teh sredstev izhaja iz Evrope, ki predstavlja 77 odstotkov skupne tržne vrednosti.

Brazilija še naprej vodilna država po številu prestopov

Najstarejši igralec z mednarodno pogodbo o prestopu šteje 43 let, 48 igralcev je bilo pri transferjih starih 16 let, pri 88 pa 17 let. Argentina in Brazilija sta lani za prestope s 25 in 22 milijoni porabili manj kot leto prej. Brazilija je še naprej vodilna država po številu prestopov, saj ima kar 13 odstotkov vseh, oziroma je v njihove ali iz njihovih vrst prišlo/odšlo 1588 igralcev.

Združeni Arabski Emirati, Katar, Savdska Arabija in Kitajska so največji potrošniki, kupujejo predvsem starejše znane igralce, še navaja poročilo Fife.