Letošnje poletje si bomo zapomnili tudi po tem, da se je praktično celotna slovenska Istra dobesedno utapljala v prometu in zastojih. A po mnenju ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek krivda ni v neustreznih prometnih rešitvah in preobremenjenosti cest s tovornim prometom, ampak v osebnih vozilih. Številke govorijo drugače. Tovorni promet strmo narašča; samo iz Luke Koper je lani tovor prepeljalo skoraj 400.000 tovornjakov, katerih škodljive izpuste so morali dihati prebivalci Kopra z okolico.
400.000 TOVORNJAKOV LETNO SKOZI KOPER IZ LUKE: Uničujejo ceste, onesnažujejo, Bratuškova pa krivi osebne avtomobile
Koper
Kljub nevzdržnim razmeram na slovenskih cestah, kjer se povečuje prometni kaos ter število težkih prometnih nesreč, pa kot kažejo nekatere izjave, politiki razmišljajo predvsem v smeri, kako domače voznike odstraniti s cest.
"Absolutno se strinjam, da bi situacija lahko bila boljša. K temu bi lahko pripomogli vsi, ki uporabljajo ceste, to pomeni, da se v avtu ne vozimo sami," meni ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. So torej res problem domača osebna vozila in dejstvo, da se domači vozniki v svojem avtomobilu radi 'vozijo sami'? Poglejmo podrobnosti.
V Slovenijo je do konca julija 2023 vstopilo skoraj pet milijonov tovornih vozil (4.885.282), kar pomeni več kot 20.000 na dan, v juliju pa se je to število povzpelo na 30.000 dnevno. Skoraj polovica tovornjakov prihaja iz Italije, torej je prav primorska avtocesta še posebej obremenjena.
Povečuje se tako število tujih kot slovenskih tovornih vozil. Samo iz Luke Koper, kjer so v letu 2022 imeli za 23,2 milijona ton ladijskega pretovora, je odpeljalo skoraj 400.000 tovornjakov (399.291).
Poleg škode, ki jo težki tovornjaki povzročajo na cestah – po podatkih Darsa naj bi na cestnem omrežju, s katerim upravlja Dars, naredili za okoli 50 milijonov evrov škode letno – pa se o posledicah, ki jih povzroča takšna prometna obremenitev na zdravje ljudi, bolj malo govori. Znano je, da je cestni promet eden največjih okoljskih problemov in vir večine izpustov toplogrednih plinov in prahu. Naraščanje tovornega prometa, kakršnemu smo priča tudi v slovenski Istri, pomeni v prvi vrsti naraščanje onesnaževanja in zmanjševanje kakovosti zraka, ki postaja prav zaradi tega tudi na Obali vedno bolj problematično.
Komentiraj
V sezoni vozim proti Ljubljani dva mogoče tri krat.
Vedno je neizmerna gužva.
To pomeni, da bi moral vozit manj ?
Dovolj s temi planšarji !
10 meterski zid nad Črnikalom in luko naj odpeljejo gor na njihovo barje.