Za izvedbo izvlečnega tira ob izhodu tovorne postaje v Kopru so izdelali projektno dokumentacijo za pridobitev gradbenega dovoljenja, na katero so pridobljena tudi potrebna soglasja, poleg tega so za izvedbo pridobili potrebna zemljišča, pojasnjujejo na ministrstvu za infrastrukturo. Projekt je sicer v fazi pridobivanja gradbenega dovoljenja.
Zemljišča za izvlečni tir že zagotovljena
Koper
Izvlečni tir, 1,2 kilometra dolg odsek od izhoda tovorne postaje v Kopru, bi kot nekakšen prvi nastavek drugega tira do Divače skupaj z nekaterimi drugimi dodatnimi ukrepi na obstoječi progi omogočil povečanje prevozne zmogljivosti obstoječega tira za čas do izgradnje drugega.
Tehnične podrobnosti, kot sta trasa in dolžina tira, so natančno določene z izdelanim projektom za pridobitev gradbenega dovoljenja, finančne podrobnosti tj. vrednost projekta in predvidni viri financiranja, pa so opredeljene v izdelanem investicijskem programu. Ta je v postopku pregleda in potrjevanja na Komisiji za pregled in oceno investicijske dokumentacije na področju državnih cest, javne železniške infrastrukture, letalstva in pomorstva, so za STA navedli na ministrstvu.
Investicija vredna slabih 21 milijonov evrov
Po predlogu investicijskega programa znaša investicijska vrednost projekta po stalnih cenah iz septembra letos 20,9 milijona evrov brez DDV, in sicer za gradbena dela, elektronapajalno postajo, rekonstrukcijo obstoječega tira in protihrupno zaščito. Kot viri financiranja so predvidena evropska in domača sredstva, so še pojasnili.
Začetek izgradnje izvlečnega tira, ki bo nekoliko bolj sprostil ranžirno postajo, je minister za infrastrukturo Peter Gašperšič pred časom napovedal za drugo polovico leta 2015.
Začetek drugega tira
Izvlečni tir predstavlja začetek drugega tira med Koprom in Divačo. Glede na rast pretovora v Luki Koper pa je jasno, da izvlečni tir predstavlja zgolj začasno rešitev in da je dolgoročno nujno potreben drugi tir. Gašperšič je sicer pred dnevi poudaril, da Slovenija zelo resno računa na vlaganja v drugi tir v sklopu 315-milijardnega naložbenega načrta za Evropo. Gradbeno dovoljenje za drugi tir se pričakuje konec naslednjega leta, začetek gradnje pa v letu 2016.