ZAPRTA VRATA VRTCEV ZA NECEPLJENE OTROKE? Koalicija pripravila novelo zakona o nalezljivih boleznih

Slovenija

V SMC želijo z novelo zakona o nalezljivih boleznih dvigniti stopnjo precepljenosti. Po besedah poslanke SMC Vlaste Počkaj so se odločili vložiti predlog novele zato, ker doslej "kaj dosti s strani ministrstva za zdravje ni bilo narejeno" na tem področju. Po njenem mnenju je skrajni čas, da se sprejmejo ukrepi za zajezitev upada precepljenosti. Bodo necepljenim otrokom po novem vrata vrtcev zaprta? 

Predlog novele, ki so ga v DZ vložili pretekli teden, predvideva več ukrepov, s katerimi želijo zajeziti in ponovno dvigniti raven precepljenosti na 95 odstotkov, kolikor je potrebno za kolektivno imunost družbe. Med drugim predlagajo dodatni program v elektronskem registru cepljenih oseb, v okviru katerega bi sistem osebe, ki niso cepljene, evidentiral in podatke poslal pristojnim službam.

Poleg tega predlagajo, da otroci, ki ne bi bili cepljeni zaradi nemedicinskih razlogov, ne bi mogli biti vpisani v javne vrtce oz. javnofinancirane zasebne vrtce.

Tako pediatrom več ne bi bilo treba prijavljati staršev, ki svojih otrok ne cepijo iz nemedicinskih razlogov, ampak bi to zdravstvenemu inšpektoratu sporočil Nacionalni inštitut za javno zdravje. Predlagajo tudi, da starši otrok več ne bi mogli podati vloge za opustitev cepljenja neposredno pred komisijo za cepljenje. Starši, ki bi odklonili obvezno cepljenje svojega otroka, bi se morali udeležiti obveznega individualnega izobraževanja.

Brez sodelovanja pristojnih ministrstev

Počkajeva je na današnji novinarski konferenci dejala, da so pri pripravi zakona povprašali za mnenje stroke in cepiteljev, ki da predlog podpirajo. In čeprav gre za zakon koalicije, pristojna ministrstva pri njegovem nastajanju niso sodelovala. Kot pa je povedala Počkajeva, naj bi ministrstvu za zdravje poslali obvestilo, da bodo vložili predlog zakona, od koder so po njenih besedah dobili neuradne informacije, da zakon podpirajo.

V poslanski skupini so se odločili vložiti predlog novele, ker "kaj dosti s strani ministrstva ni bilo narejeno", je dejala. Kot je poudarila, je skrajni čas za ukrepe na tem področju glede na to, da upada raven precepljenosti otrok z obveznimi cepivi. Tudi od ministrstva za izobraževanje so po njenih besedah prejeli informacijo, da ukrep glede omejevanja vpisa v vrtce podpirajo.

Predlog naj bi dobil zadostno podporo 

Poslanci SMC skoraj v celoti podpirajo zakon, je dejala Počkajeva in dodala, da nekateri ne podpirajo predloga glede omejitve vpisovanja v vrtce, zato niso prispevali svojih podpisov. Novelo podpira tudi večina poslancev DeSUS, ki so prispevali podpise podpore, ter poslanka iz poslanske skupine nepovezanih poslancev Mirjam Bon Klanjšček. Kot je dejala Počkajeva, tudi v SD podpirajo cepljenje. Po njenih navedbah so se o podpori dogovarjali tudi s poslanci NSi, predlog zakona bodo predstavili tudi Levici in SDS.

Kaj to pomeni za starše vrtčevskih otrok?

Necepljene osebe se tudi ne bodo mogle vpisati na srednjo šolo ali visokošolski zavod, kjer se izobražujejo bodoči delavci v zdravstvu ter vzgoji in izobraževnaju.

Če bo zakon sprejet, bo omejitev veljala za javne vrtce in zasebne vrtce, ki jih sofinancira država, kar v praksi pomeni, da bo staršem, ki svojih otrok ne bodo želeli cepiti, ostala le možnost, da otroke vozijo k zasebnim vzgojiteljem, piše Siolov portal. Seveda bodo imeli tudi zasebni vzgojitelji pravico varstvo necepljenih otrok zavrniti. Po podatkih ministrstva za izobraževanje je vzgojiteljev trenutno 333, vsak pa lahko varuje največ šest otrok.

Nasprotniki cepljenja že na nogah

Stroka poudarja, da so cepiva varna, kar bi z dvigovanjem precepljenosti postala tudi vsa slovenska družba.

Po drugi strani pa se je že oglasila skupina staršev necepljenih otrok, ki je prepričana, da je zakon protiustaven, saj da skupini državljanov omejuje pravico do vpisa v vrtce, šole in na fakultete, piše Siolov portal.

Deli novico:

Zakaj pa drugje |  06 .02. 2018 ob  20: 13
Zakaj pa v vseh civiliziranih državah cepljenje ni več obvezno?
@blabla |  06 .02. 2018 ob  17: 37
-1
popolnoma razumem tvoje stalisce, se pa z njim ne strinjam v celoti (pogojeno predvsem z mojim poznavanjem podrocja) zato pravim, da zanimiva debata ob kavi. Verjetno bi en drugemu lahko dali odlicne iztocnice za razmisljanje in razumevanje. Po stopnjiah Svedske pa ne bomo sli ker smo Slovenija. Drzava v kateri ni pomemben drzavljan, javni interes, posameznik. Pomeben je le denar in treba pri vsaki zadevi spravit se nekaj nekomu za v zep. Na twitterju sem zapisal:
#Slovenia je zal v "pat poziciji" med deklarirano levico in desnico ter #interesi ozadja. Javno je treba stati za dolocenimi stalisci in s tem omogociti trajno in nemoteno #izcrpavanje ali pa vsaj #kanaliziranje nerazumno visokih zneskov za karkoli ze.
@@blabla |  06 .02. 2018 ob  16: 21
-1
razumem tvoje mnenje razumi pa tudi ti moje, da ravno zaradi takšnih "odstopanj" pri raziskavah bi bilo potrebno narediti več na temu da se to razišče in tukaj stroka cedi, zakaj ne moremo iti po stopinjah Švedske katera je ravno zaradi takšnih skrbi odločila narediti nekaj več na temu? to je tisto kar je moteče...rajši pa s prisilo nekaj uvesti in iti z glavo skozi zid...in potem ti rečejo ja naj starši sami krijejo stroške zdravljenja? in kako je pa s kadilci/alkoholiki..zakaj pa oni ne?
@blabla |  06 .02. 2018 ob  15: 59
-1
odgovor bi bil prezapleten in nezanimiv za splosno branje.
Bila bi zanimiva debata ob kavi....

Na kratko: ni vsak strkovni casopis na enaki ravni kot tudi ne obravnava podrocja medicine / imunologije, ... Vsebinsko si sicer zadel bistvo a (po moji skromni oceni) tudi, ce bi bilo "evidence based" se vedno ne dokazuje dopustnost "ne cepljenja".

Zal pa: citriani Journal of Translational Science - ni ideksiran torej bistveno manj relevanten. Mislim pa, da od 2016 ne izhja veec (discontinued). Za povrh je konretni clanek bil veckrat povzet in ti je cela zgodba zadaj. Vec pise tu:

https://sciencebasedmedicine.org/no-two-studies-purporting-to-show-that-vaccinated-children-are-sicker-than-unvaccinated-children-show-nothing-of-the-sort/ - Skratka clanek je bil preklican in bile so tudi prijave.

Journal of Inorganic Biochemistry ravno tako ni indeksiran... V citatu, ki ga pa navajas pa je kljucna besedna zveza "appears to be dose-dependent and satisfies 8 of 9 Hill criteria for causality" . Videti je ne pomeni, da je tako. obenem pa trditi, da neko znanstveno dejstvo izpolnjije 8 od 9-ih tako imenovanih "Hill's Criteria" je zelo drzno. Moral bi prebrati cel clanek. Seveda pa treba vedeti kaj to "Hill's Criteria" so.

Ce koga zanima:
http://www.drabruzzi.com/hills_criteria_of_causation.htm

Osebno delim Gorazdove strahove (dr. Pretnar) vendar podobno kot on... Mal zdrave pameti. Ko me je ucil mi je to bili pri njemu najbolj vsec. Torej npr. cepljenje v povezavi z alergijami. V mnogih clankih sploh ne omenja dejavnik "casovne vmescenosti". Ta je pomembna ker se sicer spreminjajo cepiva, ki se jim morda res dodaja marsikja z nekim ciljem (teorija zarote) a spreminja se tudi hrana, s hrano povezana kemija, pesticidi in se veliko tega kar lahko sprozi alregije in ce marsikja drugega. Pri meni je namrec 1 od treh otrok obcutljiv na razne stvari (mejno, neproblematicno torej ni pravi alergik) in morda so kriva cepiva. Kdo bi vedel. Rekel bi da so lahko cepiva hrana pijaca oblacila ... Se vedno pa ni prebolel mumpsa, ki sem ga jaz komaj, komaj. Imam pa ravno tako mejne prehrambene obcutljvost zadnjih 5 let precej... kakih 15 pa obcasno.
BD |  06 .02. 2018 ob  14: 55
Prispevek je žal v angleščini, podatki pa so javno dostopni in nikakor niso zavajanje ali blebetanje you tube doktorjev. Podatek je na nacionalni televiziji predstavil tudi Dr. Pretnar.

Kdor verjame, da farmacija dela predvsem za dobro ljudi in ne za profit pa najverjetneje ne razume dobro kako deluje ta svet. Nekatere naše zdravnike pa je lahko sram, da se bolj ukvarjajo s poslom kot skrbjo za bolnike in niti ne prijavljajo stranskih učinkov, ki jih imajo cepiva. Širijo strah in grozo med ljudmi. Od zadnje napihnjene epidimeji ošpic pred mesecem dni je ostal samo en primer. Je to kdo javno objavil? Je kdo iz tega naredil veliko zgodbo?

Res mislite, da je državi bolj mar za zdravje mojih otrok kot meni? Da države ve več? S posledicami mojih odločitev bom živel jaz. Posledice stranskih učinkov farmacije pa država. Bolje rečeno niti država ne, ker stranski učinki so samo blagi, redki. Nihče ne bo prevzel osebne odgovornosti. Ob tem da so sestavine cepiv poslovna skrivnost. Bi vi popili nekja kar vam nekdo reče da ni nevarno, da vam osebno jamči vendar bo v primeru če se vam sliučajno kaj zgodi plačala država. brez karšne koli osebne odgovornosti.

Vsi straši, ki so v stiski zaradi posledic cepljenja pa so očitno lažnjivci, hipiji, anti cepivci in še mnogo grdih besed jim je bilo izrečeno. Zdrava pamet je zapustila ljudi, pa naj hi še zdravje, a ne?

Vaccines are a very imperfect science, despite the good intentions of healthcare providers and parents seeking to protect their children from disease. Adverse, life-changing and deadly effects of vaccines are more common than ever. In fact, the US government has had to pay out over $3 billion to vaccine-injured families since 1986. Still think vaccines are safe?

The Vaccine Adverse Events Reporting System (VAERS) lists several negative outcomes of vaccines. Many of these side effects are worse than the diseases these vaccines are for! VAERS reports that the MMR (measles, mumps, rubella) vaccine is "linked to febrile seizures, which are a type of seizure that occurs in infants and young children in association with fever." While these seizures hold no long-term consequences, they can be a frightening experience.

Worse yet, VAERS reports that a whole slew of vaccines, including MMR, varicella zoster, influenza, hepatitis B, meningococcal and tetanus "are linked to anaphylaxis." Anaphylaxis shock can lead to sudden death. Many of these cases are under-reported, filed as SIDS, or sudden infant death syndrome.
@@blabla |  06 .02. 2018 ob  14: 09
spodaj omenjaš medicinske članke iz JAMA, jih je kontra prav tako veliko samo jih nobena stroka pri nas očitno ne pozna ker si zatistkajo oči, razen na Švedskem so končno razumeli da je nekaj narobe ... recimo članek iz Journal of Inorganic Biochemistry, July 2013: "Our previous ecological studies of autism spectrum disorder (ASD) has demonstrated a correlation between increasing ASD rates and aluminium (Al) adjuvants in common use in paediatric vaccines in several Western countries. The correlation between ASD rate and Al adjuvant amounts appears to be dose-dependent and satisfies 8 of 9 Hill criteria for causality...." - je to črna magija? pa še recimo kot primer članek Journal of Translational Science, 2017 "Pilot comparative study on the health of vaccinated and unvaccinated 6- to 12-year-old U.S. children, kjer se nakazuje, da :.."In conclusion, vaccinated homeschool children were found to have a higher rate of allergies and NDD (neurodevelopmental disorders) than unvaccinated homeschool children. Pa tukaj govorimo o ZDA največji zagovornici cepljenja...pa takšnih člankov je kar precej in vsi kateri cepijo otroke vedno tiste starše kateri ne cepijo označujejo za youtube poznavalce...nažalost ko ti otrok zboli in ti naša stroka ne pomaga in si zatiska oči se potem ugotovi da obstaja nešteto strokovnih člankov objavljenih v znanih znanstvenih revijah na temo cepljenja in stranskih učinkov in ja res je da takšni straši so bolje izobraženi na temo cepljenje ker naši doktorji niso - dajte se vprašati koliko je debelo gradivo na medicinskem faksu na temo cepljenja...skoraj nič
cepljenje |  06 .02. 2018 ob  13: 54
jst vem da ko je moj otrok imel težave po cepljenju, kateri stranski učinki so bili navedeni v navodilih (katere sem moral sam najti btw ker mi nobeden jih ni omenil vnaprej) mi noben zdravnik ni hotel potrditi da je to od cepljnenja - to so mi morali šele v tujini potrditi...toliko o naši stroki...dokler je vse v redu gremo promovirati cepljenje, ko pa pride do zapletov zaradi tega pa se vsi skrijejo in trdijo da to ni od tega...pa od čega je potem če se zgodi takoj po cepljenju in je naveden kot stranski učinek? to je narobe pri nas...
Kje je logika' |  06 .02. 2018 ob  10: 36
Zakaj bi bil strah pred necepljenimi, če so drugi cepljeni....torej če so cepljeni se ne morejo več okužiti od neceplenih? TOREJ KJE LEŽI ZAJEC? Še en dokaz da se bojijo, da bi se tako odkrilo, da cepivo ne prepreči okužb cepljenih s strani neceplenih...KDO JE TU NOR?...ALI PA JE ZADEVA POVEZANA Z BIZNISOM; DA SE SLUŽI S PRISILNIM CEPLJENJEM.....Sem zagovornik cepljenja otrok...glede na neumne predloge vlade pa sem začel dvomiti, da cepljenje ne prepreči okužbe....Torej ali nas ima vlada za bedake ali pa so cepiva nič vredna. Razmislite, zakaj vlada uvaja tako bedasti ukrep...necepljenim ne bodo dovolili v vrtce in šole...
@blabla |  06 .02. 2018 ob  09: 39
Ni bilo razumeti, da je retoricno to kar si napisal.
Ne bi rekel temu kar sem napisal nakladanje. Napisal sem zakaj je problem, da so med cepljenimi (mljasimi) otroci tudi necepljeni (starejsi). JAMA julija lani (2017;318(3):237-238.) objavlja clanek, ki pojasnjuje tudi ta pogled povzet po letnih statisikha WHO. Kar sem napisal je le zelo poenostavljeno a znanstveno preverjeno dejstvo. Seveda pa na vsakemu razumeti znotraj lastnih moznosti in zelje po razumevanju. Moj povzetek je zelo preprosto napisan. Menim, da razumljvo.
Kaj vse je v cepivih je sicer lahko vprasanje in tudi problem, ki ga pa gre obravnavati individualno. Razumevanje tega terja poznavanje imunologije. Je pa frekvence pojava razlicnih bolezni dejstvo.
nn |  06 .02. 2018 ob  09: 07
Spet je polno komentarjev YouTube doktorjev......
Vladoiu |  06 .02. 2018 ob  08: 36
Eden redkih predlogov te smešne vlade, s katerim se popolnoma strinjam. Absolutno izolirati necepljene otroke, še bolj pa njihove cepljene starše, ki se jim prav vidijo stranski učinki...
xxl |  06 .02. 2018 ob  08: 14
To je en sam biznis...kdo pa ve, kaj je v cepivih? Kdo odgovoraja, če so posledice cepljenja? Kaj se pa ti gnjili politiki mešajo v zdravje? Ma to je prav neverjetno, da vsak bedak postane politik in potem je že specialist za vsa področja?!?!?! Kdo so ti ljudje...mislijo, da so bogovi ali kaj?
Če bi bil sistem manj pokvarjen, bolj transparenten, se bi veliko več ljudi odločilo za cepljenja! Ampak to se seveda ne bo zgodilo! Raje bomo uporabili prisilo! Bravo! Biznis nad vsem!
In kaj je najhujše? Najhitreje napumpaš nevedneže! In sedaj je ravno pravi čas! Samo poglejte vse te mamice, ki imajo skrb s svojimi nohti in telesci! Kaj pa vi veste o zdravju?
1