Z DRUGIM TIROM SE MUDI, A GROZI REFERENDUM: Ga bo podprlo vsaj 46 poslancev?

Slovenija

V SMC so po izglasovanem vetu državnih svetnikov in pred ponovim odločanjem o zakonu o drugem tiru včeraj izpostavili svojo trdno podporo zakonu, po besedah uradne govornice stranke Lilijane Kozlovič pa je enotna tudi koalicija. Pristojni odbor DZ naj bi o zakonu razpravljal v petek, DZ pa o njem ponovno odločal predvidoma v ponedeljek.

Zakon o drugem tiru, ki ga je pri prvem odločanju podprlo 49 poslancev, bo ponovno potrjen, če bo prejel najmanj 46 poslanskih glasov. Z zakonom, ki mu sicer grozi tudi referendum, se koaliciji mudi zlasti zaradi prijave na razpis za evropska sredstva, na kar je v včerajšnji izjavi v Ljubljani spomnila tudi Kozlovičeva.

Poudarila je, da je pot SMC jasna, da imajo vizijo, kako graditi drugi tir, in natančno vedo, zakaj je ta projekt geostrateškega pomena za državo.

Zakon je dobil enotno podporo koalicijskega vrha, pri glasovanju v DZ je prejel večino, zanj so glasovali vsi poslanci SMC. Iz koalicije je bilo sicer slišati tudi pomisleke, a Kozlovičeva danes poudarja tako enotnost stranke kot koalicije.

Po njenih besedah nimajo težav s tem, da bi glede tega projekta ponovno stopili v dialog, a je poudarila že dosedanjo široko razpravo. Pogovarjali so se s civilno iniciativo in vsemi drugimi, ki so imeli idejo ali model, kako naj se gradnja prične ali kako naj bi se financiral. "Po širokih razpravah smo še bolj prepričani, da je naša vizija prava in da se tako velik projekt lahko uresniči le v sodelovanju z drugimi zainteresiranimi državami," je pojasnila Kozlovičeva.

Po njenih besedah nobena vlada doslej ni imela jasne slike, kako projekt uresničiti, čeprav se o njem pogovarjamo že več kot 20 let. Spomnila je, da je SMC s koalicijo v manj kot dveh letih pridobila gradbeno dovoljenje, začeli so z gradnjo izvlečnega tira, ustanovili podjetje, pripravili zakon, vzpostavili sodelovanje z zalednimi državami, prijaviti se želijo na razpis za evropska sredstva.

"Ne želimo, da se Slovenija zadolžuje na račun davkoplačevalcev. Zato naša finančna konstrukcija predvideva pridobivanje nepovratnih evropskih sredstev ter tuje vlagatelje," je pojasnila Kozlovičeva. Madžarska po njenih besedah zagotavlja boljše črpanje evropskih sredstev na način, da tako infrastruktura kot Luka Koper za vedno ostaneta slovenski.

SMC ne bo privatizirala Luke Koper ali katere koli infrastrukture, ki je nacionalnega pomena, je zagotovila in dodala, da ima po prepričanju SMC in vlade projekt drugega tira mednarodne razsežnosti.

Deli novico:

drugi tir  |  05 .05. 2017 ob  18: 28
drugi tir je zame nepomemben mene in še mnoge čaka knjižica na cimosu za nas se ni nihče boril
špediterka |  05 .05. 2017 ob  08: 51
Kozlovičeva: "SMC ne bo privatizirala Luke Koper ali katere koli infrastrukture, ki je nacionalnega pomena, je zagotovila in dodala, da ima po prepričanju SMC in vlade projekt drugega tira mednarodne razsežnosti."

Luka Koper d.d. je že bila PRIVATIZIRANA in sicer leta 1996!
Lepo črno na belem piše v analih tega podjetja:
https://luka-kp.si/slo/zgodovina-druzbe

Ljudje mešajo pojma državno in javno ali družbeno. Če je državno NI JAVNO NI OD VSEH NAS pa si mislite kakor hočete ampak iz točke nula se ne boste premaknili v vaših glavah, če tega ne boste enkrat končno dojeli. Torej, drugi tir se bo delal na račun vseh nas za privatno firmo. Kar pa je najbolj sporno so investicije Madžarske, ker bodo 100% dobili kakšen kos v obliki delnic! Potem pa prosim nobenega jokanja, češ tam in tam ne moremo skladiščiti ali uporabljati dvigala..... karkoli.
Ferdo |  04 .05. 2017 ob  16: 21
Hahaha ma ste sveži. Vse kar reče Popovič morete nekateri pač spljuvati. Tega tipa sicer na sliki ne morem videt sam k...c ima prav.
Goga |  04 .05. 2017 ob  16: 18
Pa me ne prepričate, da 27 km moremo gradit s pomočjo drugih ljudi. če je kdo poslušal kaj je v DS povedal Slivšek, bi mu bilo marsikaj jasno. Samo poglejte Krško, kaj se dogaja z Rusi. Mislite, da bo tu kaj drugače? Popo car
Peter |  04 .05. 2017 ob  16: 15
Popo je povedal kar nekaj resnic. pa ga nasplošno sploh ne podpiram. tokrat pa vsaka mu čast.
@BATAK |  04 .05. 2017 ob  14: 23
-1
Bravo. Madžarski delavci bodo prišli in Luko Koper naložili na kamjone in jo odpeljali na Balaton.

Raje razmišljaj v smeri, kako hočejo Italijani na vsak način blokirat realizacijo 2. tira, ker je to v nasprotju z interesi tržaškega in tržiškega pristanišča!

Vsi, ki zavirajo ta projekt in tudi tisti, ki so govorili, da je smiselno povezat koprsko in tržaško pristanišče (tudi Popović!!!), ne delajo v interesu Slovenije!
BATAK |  04 .05. 2017 ob  13: 25
BRAVO POPO, ODPRI OČI ŠE OSTALIM, KI SLEPO VERJAMEJO, DA LUKA OSTAJA V SLOVENIJI: kdor bo prišel sem vlagat, ne bo vlagal zaradi tistih 27 km drugega tira, zanimala jih bo Luka Koper. Nihče me ne bo prepričal, da je dogovor samo o 27 km drugega tira. Pogovarjamo se o Luki Koper. Ali mislite, da bi nas Madžari poklicali zaradi tega, ker bi nam hoteli pomagati zgraditi 27 km drugega tira in da bi nam potem dali še neke ugodnosti? Neumnost je, da nas nekdo vleče za nos, da potrebujemo za pridobitev evropskih sredstev sodelovanje druge države
luke ne damo! |  04 .05. 2017 ob  13: 09
ma kaj buba ta kozlovička? fora je tukaj samo v tem da bo nekdo lepo zaslužu na račun tega projekta. nobenga od teh ne zanima a bomo mel drugi tir al ne, zanima jih samo kako bodo pare pobasali v svoje žepe dej. in naš ponos, luko, bono prodali madžarom. lopovi!
korupcija |  04 .05. 2017 ob  13: 06
dejstvo je da tukaj država na veliko mučkari z madžari...dej nmj da potrebujemo partnerja za črpanje sredstev iz EU...pa nmj da rabmo 1,4 miljarde za ta projekt, če je popo lepo reku da ga lahk zgradimo za največ 500 miljoniov...tukaj nekaj pošteno smrdi in nekdo ima ful masla na glavi
hebajo vas "ekonomisti" v čelo |  04 .05. 2017 ob  10: 59
Če bo Brenner (Avstrija - Italija) z 2-tirno progo v dolžini 55 km obe državi koštal 8 milijard €

Potem bi po tej enačbi Koper - Divača za 2-tirno progo v dolžini 27 km moral koštati 3,92 milijarde €

številke |  04 .05. 2017 ob  10: 50
Predvidena finančna konstrukcija posla drugi tir
a) 200 milijonov evrov slovenska država
b) 200 milijonov evrov države partnerice v projektu
c) 250 milijonov evrov evropskega denarja
d) 300 milijonov evrov kredita pri EIB, manjši del tudi pri SID banki

Če znate štet, je strošek za državo a) d), torej skupaj 500 mio.

Če kdo misli, da so v EU ali na EIB, SID banki neumni, ker plačujejo nek prenapihnjen projekt ...

Če ste pozabili, TEŠ6 smo sfinancirali sami, iz proračuna, brez ene same zunanje kontrole. Zato pa je narasel iz 600 mio na 1,4 milijarde!
finančna konstrukcija |  04 .05. 2017 ob  10: 47
-1
Največji minus imajo pri meni tisti, ki na pamet govorijo, naj 2. tir zgradimo izključno s proračunskimi sredstvi.

Če upoštevamo, da se taka infrastruktura amortizira tudi 100 in več let, je gradnja izključno iz proračuna "darilo" te generacije naslednjim generacijam. Namreč, denar, ki bi ga namenili še kakšni drugi investiciji, mogoče celo z višjim donosom in družbenim učinkom, ne bo mogoča.

Najbolj glasni glede tega so v Združeni levici. Seveda na eni strani tulijo, kako naj 2. tir sfinanciramo sami, po drugi pa populistično tulijo, da je v Sloveniji epohalna revščina in rabimo več za socialo.

Z njihovim razmišljanjem bo revščina še večja in to razni doktorji Tašner Vatovci, Trčki, da Kordeža niti ne omenim - ne štekajo! Vsem doktoratom navkljub.
1