V SMC so po izglasovanem vetu državnih svetnikov in pred ponovim odločanjem o zakonu o drugem tiru včeraj izpostavili svojo trdno podporo zakonu, po besedah uradne govornice stranke Lilijane Kozlovič pa je enotna tudi koalicija. Pristojni odbor DZ naj bi o zakonu razpravljal v petek, DZ pa o njem ponovno odločal predvidoma v ponedeljek.
Z DRUGIM TIROM SE MUDI, A GROZI REFERENDUM: Ga bo podprlo vsaj 46 poslancev?
Slovenija
Zakon o drugem tiru, ki ga je pri prvem odločanju podprlo 49 poslancev, bo ponovno potrjen, če bo prejel najmanj 46 poslanskih glasov. Z zakonom, ki mu sicer grozi tudi referendum, se koaliciji mudi zlasti zaradi prijave na razpis za evropska sredstva, na kar je v včerajšnji izjavi v Ljubljani spomnila tudi Kozlovičeva.
Poudarila je, da je pot SMC jasna, da imajo vizijo, kako graditi drugi tir, in natančno vedo, zakaj je ta projekt geostrateškega pomena za državo.
Zakon je dobil enotno podporo koalicijskega vrha, pri glasovanju v DZ je prejel večino, zanj so glasovali vsi poslanci SMC. Iz koalicije je bilo sicer slišati tudi pomisleke, a Kozlovičeva danes poudarja tako enotnost stranke kot koalicije.
Po njenih besedah nimajo težav s tem, da bi glede tega projekta ponovno stopili v dialog, a je poudarila že dosedanjo široko razpravo. Pogovarjali so se s civilno iniciativo in vsemi drugimi, ki so imeli idejo ali model, kako naj se gradnja prične ali kako naj bi se financiral. "Po širokih razpravah smo še bolj prepričani, da je naša vizija prava in da se tako velik projekt lahko uresniči le v sodelovanju z drugimi zainteresiranimi državami," je pojasnila Kozlovičeva.
Po njenih besedah nobena vlada doslej ni imela jasne slike, kako projekt uresničiti, čeprav se o njem pogovarjamo že več kot 20 let. Spomnila je, da je SMC s koalicijo v manj kot dveh letih pridobila gradbeno dovoljenje, začeli so z gradnjo izvlečnega tira, ustanovili podjetje, pripravili zakon, vzpostavili sodelovanje z zalednimi državami, prijaviti se želijo na razpis za evropska sredstva.
"Ne želimo, da se Slovenija zadolžuje na račun davkoplačevalcev. Zato naša finančna konstrukcija predvideva pridobivanje nepovratnih evropskih sredstev ter tuje vlagatelje," je pojasnila Kozlovičeva. Madžarska po njenih besedah zagotavlja boljše črpanje evropskih sredstev na način, da tako infrastruktura kot Luka Koper za vedno ostaneta slovenski.
SMC ne bo privatizirala Luke Koper ali katere koli infrastrukture, ki je nacionalnega pomena, je zagotovila in dodala, da ima po prepričanju SMC in vlade projekt drugega tira mednarodne razsežnosti.
Luka Koper d.d. je že bila PRIVATIZIRANA in sicer leta 1996!
Lepo črno na belem piše v analih tega podjetja:
https://luka-kp.si/slo/zgodovina-druzbe
Ljudje mešajo pojma državno in javno ali družbeno. Če je državno NI JAVNO NI OD VSEH NAS pa si mislite kakor hočete ampak iz točke nula se ne boste premaknili v vaših glavah, če tega ne boste enkrat končno dojeli. Torej, drugi tir se bo delal na račun vseh nas za privatno firmo. Kar pa je najbolj sporno so investicije Madžarske, ker bodo 100% dobili kakšen kos v obliki delnic! Potem pa prosim nobenega jokanja, češ tam in tam ne moremo skladiščiti ali uporabljati dvigala..... karkoli.
Raje razmišljaj v smeri, kako hočejo Italijani na vsak način blokirat realizacijo 2. tira, ker je to v nasprotju z interesi tržaškega in tržiškega pristanišča!
Vsi, ki zavirajo ta projekt in tudi tisti, ki so govorili, da je smiselno povezat koprsko in tržaško pristanišče (tudi Popović!!!), ne delajo v interesu Slovenije!
Potem bi po tej enačbi Koper - Divača za 2-tirno progo v dolžini 27 km moral koštati 3,92 milijarde €
a) 200 milijonov evrov slovenska država
b) 200 milijonov evrov države partnerice v projektu
c) 250 milijonov evrov evropskega denarja
d) 300 milijonov evrov kredita pri EIB, manjši del tudi pri SID banki
Če znate štet, je strošek za državo a) d), torej skupaj 500 mio.
Če kdo misli, da so v EU ali na EIB, SID banki neumni, ker plačujejo nek prenapihnjen projekt ...
Če ste pozabili, TEŠ6 smo sfinancirali sami, iz proračuna, brez ene same zunanje kontrole. Zato pa je narasel iz 600 mio na 1,4 milijarde!
Če upoštevamo, da se taka infrastruktura amortizira tudi 100 in več let, je gradnja izključno iz proračuna "darilo" te generacije naslednjim generacijam. Namreč, denar, ki bi ga namenili še kakšni drugi investiciji, mogoče celo z višjim donosom in družbenim učinkom, ne bo mogoča.
Najbolj glasni glede tega so v Združeni levici. Seveda na eni strani tulijo, kako naj 2. tir sfinanciramo sami, po drugi pa populistično tulijo, da je v Sloveniji epohalna revščina in rabimo več za socialo.
Z njihovim razmišljanjem bo revščina še večja in to razni doktorji Tašner Vatovci, Trčki, da Kordeža niti ne omenim - ne štekajo! Vsem doktoratom navkljub.