Virant bi prodal Luko Koper

Vodje koalicijskih strank, ki se sestajajo pri premierki Alenki Bratušek, imajo več odprtih tem, od iskanja novih ministrov do koalicijske pogodbe. Očitno jim vse večje težave povzročajo različna stališča glede privatizacije, medtem ko združevanju gospodarskega in finančnega resorja, o čemer danes špekulirajo nekateri mediji, niso naklonjeni.

Še pred kolegijem predsednikov koalicijskih strank in vodij poslanskih skupin se je pri premierki mudil prvak DeSUS Karl Erjavec, ki se je želel pogovoriti glede iskanja novega ministra za zdravje. Koalicijski partnerji ocenjujejo, da je za iskanje tega ministra glede na koalicijsko pogodbo pristojen DeSUS. V stranki trdijo, da imajo nekaj možnih kandidatov, a Erjavec meni, da bi ta resor morala prevzeti najmočnejša in največja stranka.

Kakšen je izkupiček pogovora Erjavca in premierke, za zdaj ni jasno, a tudi ostali koalicijski partnerji opozarjajo, da je treba ministra poiskati čim prej. Prav tako novega ministra za gospodarstvo.

Prvak DL Gregor Virant je spomnil, da DL že dva meseca vztraja pri tem, da morajo čim hitreje imenovati omenjena ministra. A zaradi stalnih strankarskih špekulacij in kalkulacij do tega žal ne pride, je dejal Virant, ki ugotavlja, da je to sedaj že kar resna težava.

V DL naj bi bili naklonjeni prodaji državnega deleža v Luki Koper

Po pisanju današnjega Dnevnika je najtrši oreh pri usklajevanju koalicijske pogodbe vprašanje privatizacije. SD naj bi po pisanju časnika želela začasno prekiniti privatizacijske postopke za državne deleže v infrastrukturnih podjetjih, med katerimi je najbolj izpostavljen Aerodrom Ljubljana. V DL naj bi bili medtem naklonjeni prodaji državnega deleža v Luki Koper, če se pred tem sprejme zakon o vzpostavitvi pristaniške uprave v koprskem pristanišču.

Spet naj bi koalicijski partnerji na plano potegnili tudi vprašanje združitve HSE in Gen Energije, obeh stebrov slovenske energetike, čeprav se ta predlog periodično neuspešno pojavlja vse od razdružitve obeh stebrov. Novi reaktor v Nuklearni elektrarni Krško naj ne bi bil več v besedilu pogodbe. Kopja naj bi se lomila tudi pri infrastrukturnih investicijah in porazdelitvi teh nalog po resorjih.

Omenja se možnost združitve finančnega in gospodarskega ministrstva

Spet se omenja tudi možnost združitve finančnega in gospodarskega ministrstva. Minister za finance Uroš Čufer sicer trenutno začasno opravlja tudi naloge ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Večina koalicijskih partnerjev združevanju omenjenih ministrstev ni naklonjena, prav tako s temi informacijami niso seznanjeni. Tako pomembna resorja bi namreč morala voditi dva "močna" ministra, opozarjajo.

Vse več težav s privatizacijo

Predvsem zaradi razhajajočih se stališč DL in SD se koaliciji zatika pri privatizaciji.

Dokler nimajo strategije za upravljanje kapitalskih naložb, v Sloveniji ne more biti jasno "kaj bo s tem počela", glede vztrajanja pri tem, da se odloži prodaja infrastrukturnih podjetij, pravi prvak SD Igor Lukšič. "To je lahko samo lahek plen tistim, ki so v nizkem startu pripravljeni, da se to razdeli," je dejal.

Pojasnil je tudi, da sta se s prvim možem Holdinga Slovenskih elektrarn (HSE) Blažem Košorokom pogovarjala o tem, kako on vidi razvoj energetike, v povezavi s koalicijsko pogodbo. Zatrdil je, da se o združitvi Gen Energije in HSE nista pogovarjala.

Na današnji kolegij je prišel tudi predsednik DZ Janko Veber.

Miško |  28 .01. 2014 ob  17: 41
Evo, zakaj hočejo odstaviti GGMja in presekat peruti Sindikatu Žerjavistov. Resnica prihaja na plačno. Lobisti, pardon ministri, lobirajo za lastne provizije, medtem ko bi narod tpel!
Drago |  28 .01. 2014 ob  09: 55
Glej jih glej! Ti bi prodali Luko Koper in to sedaj, ko je cena delnice nizka kot pred 15 leti. So pa res kvazi politiki brez osnovnega poznavanja ekonomije. Naj rajši dobijo investitorja, ki bo zgradil 3 pomol država pa naj s 25% sodeluje s terenom. Na ta način bo v Luko koper prišel investitor s tujim kapitalom. Investitor (naprimer Kitajci) bo tako pripeljal dodaten tovor npr. kontejnerje. Koristi bomo imeli vsi, gradbeniki pri zgradnji in ostali vsi, ki nastopajo v logistični verigi. Če pa bo država kaj odprodala, pa naj to stori, ko bodo na trgu delnice kotirale vsaj 80 in več eur.
Ti kvazi pametnjakoviči naj si ogledajo sedanjo ceno delnice in tisto, ko je bila luka zanimiva za delniški trg.
Pa še to. Vrednost delnice kot celote Luke Koper bo pričela rasti, ko bo zanimiva za vlagatelje in se bo poleg omenjenega dvigovala produktivnost pretovora in to je, če dam primer le za pretovorni del: Pretovorjeno več pretovornih enot na urno postavko pri enakih ali manjših stroških. To pomeni boljša organizacija dejavnosti. Upam si trditi, da je možno 10 % letno izboljšanje vsaj na nekaterih področjih na dobo petih let. Brez boljše organizacije in pametnih investicij pa se to ne bo zgodilo.
Predlagam, da se za politike organizira mala šola iz osnove ekonomije, financ in logistike. Vem pa, da bi to bilo za nekatere prenaporno.
Gringo |  28 .01. 2014 ob  00: 07
Jaz bi vse prodal ker so naši šalabajzerji zafurali vsa dobra podjetja le zato, da bi napolnili svoj žep. Tujec, ki kupi podjetje pa bo delal v interesu podjetja.
viranta |  27 .01. 2014 ob  23: 48
vlado in državni zbor šenkamo z enosmerno letalsko vozovnico!!!!
aha |  27 .01. 2014 ob  21: 39
ma jaz mi tega Viranta prodajal, culo/bocca 20€!
janezek |  27 .01. 2014 ob  21: 05
naj jo proda luko mislim...dokler jo tej ne izčrpajo in bo ostalo samo pogorišče!
sveti jurij |  27 .01. 2014 ob  16: 31
Mogoče pa je Časar šel po nakradeni denar za nakup deleža v Luki?