Jernejev kanal v Seči bi lahko bil ob minimalni ureditvi območja eden najlepših krajev za privez plovil na svetu, a kaj ko se vsi že desetletja otepajo pristojnosti za posege v to območje. Pomanjkanje interesa ali preveč osebnih interesov so privedli do stanja, ki že nekaj časa vlada v kanalu – na črno vezana plovila, nekatera med njimi potopljena, in sesuti leseni mostički.
VEČNA DILEMA: Kdo je pristojen za sramoto v Jernejevem kanalu v Seči?
Piran
"Isto problematiko in vprašanja poslušam že 25 let," je bila na okrogli mizi na temo neurejenega Jernejevega kanala, ki so jo včeraj v polni sobi krajevne skupnosti Lucija pripravile Primorske novice, jasna Andreja Humar iz Civilne iniciative Seča. Dodala je, da ne ve, ali bi se jokala ali smejala in se vprašala, v kakšni državi živimo. "Najraje bi rekla, da živim v slovenskem Teksasu in ne v najlepšem delu Slovenije," je zaključila.
Zmedena zakonodaja
Kdo je pristojen za odstranitev napol potopljenih plovil, se tudi včeraj ni ugotovilo. Jadran Klinec, direktor Uprave za pomorstvo, je pojasnil, da lahko ukrepajo le, ko gre za nevarnost plovbe ali onesnaževanje okolja in prst usmeril proti piranski občini. Podžupanja Meira Hot je odgovorila, da dokler občina ne pridobi uporabnega dovoljenja za to območje, ne more nič. Še največ oči je bilo zazrtih v Raula Cotiča z Inšpekcije za okolje in naravo, ki pa je prav tako razložil, da potopljena plovila ne veljajo za odpadke, zato to ni v njihovi pristojnosti.
Jernejev kanal s svojo levo nabrežino meji na Krajinski park Sečovejske soline, kjer se skupaj s piransko občino nadejajo prijave za evropska sredstva, s katerimi bi uredili območje kanala. Kot je povedal vodja krajinskega parka, Andrej Sovinc, si prizadevajo do konca letošnjega leta pripraviti vse potrebne papirje. Že veljavni prostorski akt v kanalu predvideva največ 250 privezov, po besedah podžupanje Meire Hot bodo ti komunalne narave.
Material od poglabljanja v nasipe
Sovinc je ob tem pojasnil, da je pri poglabljanju kanala največja težava sediment. Po njihovih ocenah gre za 40 tisoč kubikov blata, ki ga je treba nekam deponirati. Raziskave so pokazale, da to ni tako onesnaženo, zato bi ga lahko dali v nasipe. Pri tem bi deponijo uredili na Leri in ga z barko vozili na desno nabrežino reke Dragonje, ki je v slabem stanju.
Ko se bodo enkrat lotili urejanja kanala, se ne bodo ustavljali, je bil še jasen Sovinc in dodal, da bo vsak lastnik plovila prej obveščen, da ga mora odstraniti. A težava je v tem, da nekateri lastniki niso znani, dogaja se tudi to, kot so opozorili iz publike, da so nekateri med njimi že pokojni.
bogati si lahko privoščijo cene kot so v Kopru za 6 do 8 metrov plovilo se plača 1.050,00 eurov na leto,
( to je zastonj za bogate , ki imajo plovila vredna prek 10.000 eurov in naprej,
ne pa za tiste ki imajo vrednost plovil 2,3,4 - 000 eurov)
ko bodo porihtali Jernejev kanal bodo cene kot v Kopru
zato revnejši del prebivalstva - v večini domačini - si ne bodo mogli privoščiti priveza,
seveda je potrebno porihtati Jernejev kanal vendar z normalnimi cenami za priveze.
Vsaka čast Civilni iniciativi v Izoli, ki se bori za cenejše priveze,
v Kopru take civilne iniciative ni ?!?
3
kje je župan?! <<
(se) hvata (za) braun boju uszsred Savudrijske uvale!................... ;))
( many and money Regards from Tenerife.press )