Zaradi vse večjega pritiska tovornega prometa na Slovenijo bo morala država po napovedih premierja Roberta Goloba na področju cestne infrastrukture ukrepati drugače, kot si je kdo zamišljal pred leti. Med možnostmi je omenil tudi spremembo cenovne politike vinjet v nočnem času, glede česar čaka na Darsov odgovor.
TUDI GOLOB ZA NOČNO TARIFO VINJETE: "Ne moremo samostojno sprejeti, treba je prijaviti v Bruselj"
Slovenija
"V zadnjih mesecih je prometna pretočnost na slovenskih avtocestah močno upadla, vsakodnevno se vozniki soočamo z daljšimi zastoji, po vsej Sloveniji pa stojijo večkilometrske kolone vozil," je v poslanskem vprašanju premierju izpostavil poslanec SDS Danijel Krivec. Zanimali so ga ukrepi, ki jih vlada načrtuje za odpravo takšnega stanja.
Slovenija po Golobovih besedah ni izjema, "žal je dejstvo, da imamo v turistični sezoni ves čas zastoje in jih bomo imeli še en čas". Med razlogi je izpostavil tudi vstop Hrvaške v schengensko območje, zaradi česar se je promet iz hrvaške smeri proti Avstriji skozi karavanški predor v enem letu povečal za več kot 15 odstotkov. "Tega nihče ni pričakoval, ampak to pomembno vpliva na to, da je žal zastojev tudi več," je dejal.
Dotaknil se je pobude iz vrst SDS, da bi bile cene tedenskih vinjet za osebna vozila, ki bodo uporabljene v nočnem času, nižje. "Tudi sam sem dal to pobudo na Dars. Dars je pripravil predlog, kako spremeniti cenovno politiko," je dejal, odgovor Darsa pa premier še čaka.
"Žal zaenkrat podatki niso spodbudni in je proces bistveno bolj kompleksen, ker ga je treba še prijaviti v Bruselj in ga ne moremo samostojno sprejemati. Kljub temu pričakujem odgovor na to vprašanje, kakšni bi bili učinki spremembe cenovne politike vinjet, če bi šli v nočno tarifo oziroma različne urne tarife," je dejal in napovedal, da ga bo vlada, ko ga prejme, posredovala v DZ.
Poudaril je, da vlada pospešeno vlaga v železniško infrastrukturo. "V letošnjem letu bomo za železniško infrastrukturo namenili 380 milijonov in prihodnje leto 420 milijonov evrov," je dejal, ob tem pa izpostavil, da bodo pravi učinki vidni šele čez nekaj let. "Vemo, da so vlaganja v infrastrukturo nekaj, kar zahteva leta in leta del," je dejal.
Ker je pritisk tovornega prometa na Slovenijo vsako leto večji, bo morala vlada po Golobovih besedah na cestni infrastrukturi ukrepati drugače, kot je mogoče nekdo razmišljal še pred leti.
"Načrtuje se tako razširitev ljubljanskega obroča kot tudi križišča na Kozarjah. To je edini način, da bomo določena ozka grla, ki se pojavljajo tudi zaradi osebnega in tovornega prometa, lahko razrešili vzporedno s tem, ko bomo povečevali premik tovornega prometa na železnice," je dejal.
"Govorim o vpadnicah, o štajerski vpadnici in o primorski vpadnici, ne o širitvi celotnega obroča, ker o tem nikoli ni bilo govora. Govorim o tem, da je treba pospešiti pretočnost ob približevanju Ljubljani, tako iz štajerske smeri kot tudi s Primorske, govorim o razširitvi križišč, vpadnih križišč, govorim o tem, da tudi Dars načrtuje nove priključke v okolici Ljubljane, nove priključke, s katerimi bo skušal razbremeniti situacijo v bližini glavnega mesta," je med drugim še povedal predsednik vlade.