AVK si je za prevzem družbe Pro Plus vzela eno leto časa za razmislek, sedaj pa od konkurence zahteva, da se v treh dneh opredeli do predlogov Slovenia Broadband (SBB).
PREVZEM PRO PLUSA: Bo Agencija za varstvo konkurence popustila pritiskom lobijev?
Slovenija
Lokalni kabelski operaterji so v Sloveniji danes prava redkost, s trga jih je skoraj povsem pregnal Telemach, ki jih je z dumpinškimi ponudbami prisilil v zniževanje cen pod mejo, ki je vzdržna za preživetje na trgu. Posledično so nekateri operaterji prenehali delovati, drugi so se prodali Telemachu. Ta ima zdaj 44-odstotni tržni delež pri dostopu do interneta in dvotretjinski delež pri storitvah kabelske televizije. Ta praktično monopolni položaj se bo s prevzemom Pro Plusa še dodatno okrepil in spremenil v nevarno telekomunikacijsko-medijsko koncentracijo, ki končnim uporabnikom ne bo prinesla nič dobrega.
Pro Plus prek svojih TV družb in programov obvladuje 75 odstotkov slovenskega TV trga in 48 odstotkov gledalcev in lahko zelo pomembno vpliva na stališča državljanov. Odločitev o tem, ali bo prevzem Pro plusa potrjen, je skoraj leto dni na mizi Agencije za varstvo konkurence. Strokovna javnost že nekaj časa svari pred sprejemanjem tako pomembnih odločitev v predvolilnem času, a kot kažejo zadnji dogodki, se pritiski na AVK ravno zdaj stopnjujejo.
Na spletni strani Agencije so včeraj objavili zagotovila družbe SBB, ki želi prevzeti Pro Plus. Med zavezami so ukrepi, ki naj bi veljali pet let in se nanašajo predvsem na prepoved združevanja z lastniki oziroma povezanimi družbami, omejitve pri oglaševanju, izdajanju programov in ohranitev nespremenjenega dostopa do programov Pro Plusa. Zelo nenavaden pa je izredno kratek, le tridnevni, rok, ki ga je Agencija dala konkurenci, da se opredeli do predlaganih zagotovil.
V tako kratkem času predloga ni mogoče niti dobro preučiti, še težje pa je pretehtati morebitne učinke in se na hitro opredeliti do tako občutljive in kompleksne problematike. Še posebej, ko imamo v mislih, da AVK v letu dni, ob zelo jasnem prevladujočem nasprotovanju prevzemu v javnosti, ni sprejela nobenega sklepa.
Zato je pričakovati, da tudi konkurenca (Telekom, A1) ne bo ravno navdušena nad zavezami družbe SBB. V eni izmed njih se ta zavezuje, da bo prodal otroška TV programa Orlando Kids in OK Bambino (pred kratkim preimenovan v Pikaboo) v zameno za nakup največje medijske hiše v državi. Če bi bil danes 1. april, bi razumeli, da gre za šalo, tako pa …
ampak se je ne zavedamo.Lp.