PREPOVED PROMETA MED KOZINO IN STARODOM ALI TOŽBE: Stanje je postalo nevzdržno!

Slovenija

Krajani, zbrani v društvu Mirna cesta, že dlje časa opozarjajo na preobremenjenost ceste med Starodom in Kozino oz. Krvavim Potokom, na kateri so lani zabeležili skoraj 290.000 tovornih vozil. Od pristojnih zahtevajo sprostitev prometa po Vremski dolini in postopno prepoved prometa po cesti Kozina-Starod, sicer napovedujejo odškodninske tožbe.

Cesta med Starodom in Krvavim Potokom je od nekdaj glavna prometnica med Trstom in Reko, zato so prebivalci ob njej na povečan promet že "prilagojeni", je za STA pojasnil predsednik društva Mirna cesta Dejan Dodič: "Kljub temu pa je v zadnjem času življenje ob njej postalo nevzdržno, predvsem zaradi tovornega prometa."

Tako se je povečal predvsem tranzitni promet težkih tovornjakov, in sicer najprej po letu 2001, ko je direkcija za infrastrukturo prepovedala težak tovorni promet med Postojno in Ilirsko Bistrico in kasneje še dodatno po vstopu Hrvaške v EU, saj od takrat tovornjakov na meji ne pregledujejo več. Iz uradnih podatkov je razvidno, da je mejni prehod Starod samo v lanskem letu prečkalo kar 287.757 tovornih vozil.

Dodič: država se ni preveč zavezala k reševanju problematike 

Prevozniki z izbiro sicer daljše poti čez Reko tako v primerjavi z vožnjo po slovenski avtocesti na relaciji Zagreb-Ljubljana-Fernetiči privarčujejo pri vsaki vožnji skoraj 60 evrov. Pri tem gre večinoma za starejša vozila, ki povzročajo več hrupa, tresljajev in nezaželenih izpustov, opozarja Dodič.

Kot ugotavlja, kljub lanskemu posvetu v organizaciji Občine Hrpelje-Kozina na to temo v zvezi z zmanjševanjem tovornega prometa do zdaj ni bilo narejenega nič. Na omenjenem posvetu so sodelovali predstavniki AMZS, policije, javne agencije za varnost v prometu, direkcije in ministrstva za infrastrukturo, vendar se po Dodičevem mnenju niso preveč zavezali k reševanju problematike: "Po njihovem mnenju tranzita ni mogoče omejiti, ne pojasnijo pa zakaj."

Predsednik društva je ob tem navedel, da so npr. med Peskom in Trstom tranzit prepovedali, prav tako na nekaterih cestah v Avstriji in Madžarski, podobno velja za nočni promet na severni ljubljanski obvoznici.

Roki so postavljeni, odvetniška družba izbrana

Od pristojnih zdaj zahtevajo, da do 1. junija sprostijo promet po Vremski dolini, s čimer bi delno razbremenili njihovo cesto, nato pa naj se po cesti Kozina-Starod do 1. julija prepove nočni tovorni promet ter do 1. avgusta popolnoma prepove tranzitni promet. Obenem od policije zahtevajo, da vsaj s 1. junijem poostri nadzor nad tovornim prometom ter tudi tako prispeva k zmanjšanju tovornega prometa.

"Ne želimo uporabiti skrajnih metod za dosego cilja, vendar v kolikor bo to potrebno, bomo morali poseči tudi po teh metodah," priznava Dodič. Med 4. in 8. junijem bodo tako v sodelovanju z odvetniško družbo imeli v različnih krajih podrobnejše predstavitve odškodninskih tožb. Kdor se bo odločil za tožbo in to odvetniško družbo, bo lahko že podpisal pooblastilo ter pogodbo o stroških. Tožbe nameravajo sprožiti za pet let nazaj, če se ne bo stanje izboljšalo, pa bodo s tem nadaljevali.

Deli novico:

Koder |  29 .05. 2018 ob  22: 20
Oooi, ma vam povem, da je tega dovolj..
....vse se trese od tovornjakov, hrup je podnevi in ponoci ( ponoci itak sibajo se hitreje po cesti, ko jebe omejitve in naselje), ceste poskodovane , da je se vecji hrup........ pred hiso se ne mores normalno pogovarjat, kricat moras, da preglasis ropotanje tovornjakov.....in cakte malo,da se ne da nic naredit....ma ne me zajebavat. Vsi bomo na zivcih zboleli zaradi hrupa.
Samo vprasanje casa je, kdaj bo ljudem do konca prekipelo.
Pa se neki....ja ,pokojni zupan je prvi zajebu....in naprej ostali
Sedanja zupanja pa mora obcanom pomagat ne pa ljudi prepustit samim sebi. Take zupanje ki ne zna po mizi udarit, ne rabimo. Ce bi mimo njene hise drveli kaminoni , bi bla cesta ze zaprta.
Banda pokvarjena.Narod pa nastrada.
Gremo naprej, Mirna cesta
damko |  29 .05. 2018 ob  21: 38
Ko grem z otrokom v vozičku po pločniku čez Hrpelje,
otrok kar skoči, tako se ustraši kamiona, ko gre mimo,
da ne govorim o razpokah od tresljajev na fasadi,
in še uničene ceste,
To ni normalno in vse huje postaja, čedalje več kamionov je
Js bi vse na vlak dau
Nič ne bo |  29 .05. 2018 ob  09: 01
-1
Preusmiritev na Vremsko dolino NI možna. Če niste še slišali je v njej Unesco...kar spodbije vse vaše plane.
Avtocesta...o njej se je in se še bo SAMO govorilo. Če pa že kdaj AC bo, si upam trditi, da jo bodo v Rupi le podaljšali s Postojno. Ampak takrat bo meni itak vozniško že preteklo. Ne mislim nič slabega proti vam Mirna cesta, a zdi se mi, da od vaših zahtev ne bo nič. Žal ste premajhni, da bi vas kdo upošteval...če realno pogledamo je tako.
Mirna cesta |  29 .05. 2018 ob  07: 59
Glede AC je jasno, da jo v naslednjih 20 letih ne bo. Če bi jo hoteli narediti bi izbrali primernejšo in cenejšo traso, ne pa 7 km tunel pod Šembijami. In proti Postojni? Za koga? Za ljubljanske turiste?
Še enkrat: zavzemamo se samo za odpravo tranzitnega tovornega prometa. Naj pojasnim: to so tovornjaki iz Madžarske, Romunije, Bolgarije, S del Hrvaške, Srbije, ..... kaj več pa na www.mirna-cesta.si
Mirna cesta |  29 .05. 2018 ob  07: 43
@Mirna cesta ...lahko se predstavite, da vemo s kom govorimo??
V poduk....nimamo prav nič s politiko in volitvami, ker od politikov ne moremo kaj dosti pričakovati. Se je kdo od politikov zavzel za rešitev problema. Kje so silni SMCjevci ki so "vladali" zadnja 4 leta?
AC 2050 |  28 .05. 2018 ob  16: 01
AC do Jelšan pa bo, hrvati imajo AC do rupe
Jure |  28 .05. 2018 ob  14: 29
Tudi odprtje ceste čez Vremsko dolino ne bo nič rešilo, ker je tista cesta totalno dotrajana in bo vsak čas prevozna zgolj s terenci.
Justino |  28 .05. 2018 ob  13: 08
Cesta je narejena za vse udeležence v prometu se pravi tudi za tovornjake,...neglede na obremenjenost -nemore biti vse idealno ker to neobstaja.
@Mirna cesta |  28 .05. 2018 ob  13: 07
Torej vi bi eno obvoznico samo za tovornjake, na kateri bi bila prepoved potniškega prometa, da lahko prčvarnice laufajo? In to 5 dni pred volitvami ... :))))))

Tu bo se pa žal potrebno usesti z župani Ilirske Bistrice, Divače, Hrpelj-Kozine in Pivke, da se končno odloči o trasi avtoceste. Vse ostalo je izguba časa. Ampak ne vašega, ker v "Mirna cesta" se ne greste reševanja problemov, temveč politike.
Mirna cesta |  28 .05. 2018 ob  12: 38
Šturlo .... lepo bi bilo, če bi prebrali cel članek. "Prčvarnice" kot jih imenujete niso nikoli živele od tovornega tranzitnega prometa, temveč od osebnega prometa iz Dalmacije ter turistov. Ta promet pa "smo vzeli v zakup" in nas ne moti.

Fijaskk ... Obvoznica rešuje samo Hrpelje in Kozino, ostale vasi od nje nebi imele nič. Ja, je še nekaj vasi naprej!

Na pripombo W pa ne morem odgovoriti, ker ne vem, kaj je imel avtor v mislih.
šturlo |  28 .05. 2018 ob  11: 49
Dokler so vaše prčvarnice ob tej isti cesti delale s polno paro ni pa nikogar nič motilo....
fljaskkk |  28 .05. 2018 ob  11: 46
Obvoznico pa je zajebal danes že pokojni župan Vojko Mahnič, ter za njim izvoljen tudi že pokojni župan Albert Pečar ter odstreljen župan Zvonko Benčič - Midre, vsi veliki talenti na županovanju občine Hrpelje Kozina!! Uboga zdajšnja županja ga. Saša Svetelšek Likavec pa od zajebanega (beri pokradenega) ne more kaj veliko čudežev narediti.

To je dejstvo in resnica. V kolikor bi prejšnji pokojni župani bili pripravljeni projekt obvoznice dati v občinski načrt sedaj tega članka na Regional nam ne bi bilo potrebno brati. Ampak so bili gostilniški in še kakšni drugi lobiji v igri...

This is Zlovenija!

1