POP TV IN TELEMACH POD ISTO STREHO: Agencija še ni ugotovila, ali je Pro Plus zlorabil prevladujoči položaj, pa ima že novo delo

Slovenija

Potem ko je včeraj odjeknila novica o prodaji Pro Plusa, ki stoji za programoma POP TV in Kanal A, korporaciji United Group, je ponovno prišlo v ospredje vprašanje kartelnega dogovarjanja in omejevanja konkurence pri spomladanskem dvigu cen TV paketov. United Group je namreč lastnica Telemacha, ki je zadnji med operaterji dvignil cene, potem ko je Pro Plus po ukinitvi zemeljskega signala od operaterjev zahteval paketno vključitev svojih programov v televizijske sheme. Agencija za varstvo konkurence je februarja proti Pro Plus uvedla postopek, ki pa še ni končan. Zdaj jo čaka še presojanje skladnosti omenjenega nakupa. Bo ta za slovenski trg pozitiven?

Kot smo že poročali, je agencija po uvedbi plačljivih programov Pro Plusa uvedla postopek ugotavljanja kršitve zakona o preprečevanju omejevanja konkurence, v katerem obravnava tri očitane kršitve.

Prva se nanaša na verjetnost kršenja zakonodaje s tem, ko Pro Plus dobavo plačljivih programov POP TV, KANAL A, OTO, BRIO, KINO pogojuje na način, da morajo distributerji avdiovizualnih vsebin vse programe podjetja PRO PLUS vključiti v vse lastne maloprodajne sheme TV programov na najboljša programska mesta, s čimer neposredno določa nepoštene prodajne poslovne pogoje.

Druga, da vse programe ponuja izključno v paketu po ceni, ki bo po predhodnem obdobju enega leta dosegel skoraj štirikrat višjo ceno glede na obdobje pred 16. januarjem 2017, s tem pa s trga izrinja konkurente, s čimer omejuje proizvodnjo, trg in tehnični napredek v škodo potrošnikov.

In tretja kršitev – ta se nanaša na operaterje, ki so dobavitelji vsebin na drobno. S stališča cen paketa jih neupravičeno različno obravnava in ustvarja konkurenčno slabši položaj za nekatere.

"Zaradi interesov postopka in zagotavljanja načela kontradiktornosti, agencija bolj podrobnih informacij v tej fazi postopka ne more podati," so nam na vprašanje, ali je postopek že končan, odgovorili z agencije.

Kot dodajajo, je naslednji korak, do katerega lahko pride v postopku, če se potrdijo sumi kršitev, zaradi katerih je bil postopek uveden, izdaja povzetka relevantnih dejstev, sicer se postopek ustavi.

Ob napovedanem nakupu že nova naloga za agencijo

Agencijo pa čaka tudi presojanje povezave med Pro Plusom in Telemachom, do katere bo prišlo po sklenjenem poslu med CME, sedanjo lastnico Pro Plusa, in United Group. Postopek se bo začel, ko bo agencija dobila priglasitev koncentracije.

Medijski strokovnjak Marko Milosavljević je povezavo skupine United Group in medijske hiše Pro Plus označil za "verjetno največjo in pomembno tovrstno združitev v slovenskem medijskem prostoru od osamosvojitve dalje". Regulatorji bodo imeli zahtevno nalogo, saj bodo morali natančno preučiti vpliv nakupa na več trgih, je opozoril za STA.

Prevzem, če bo izpeljan do konca, bo imel pomemben učinek, ne le zaradi ekonomske moči in velikosti posla, ampak tudi na različnih upoštevnih trgih z vidika regulacije, je dejal. "Gre za akterja, ki delujeta na nizu upoštevnih trgov - telekomunikacijskem in internetnem trgu, trgu plačljivih storitev, trgu storitev na zahtevo, trgu televizijskih storitev, trgu kabelskih storitev, trgu različnih vsebin, od splošne ponudbe do plačljivih filmskih vsebin, športnih vsebin, športnih pravic in tako naprej," je naštel profesor z ljubljanske Fakultete za družbene vede.

Milosavljević sicer ne more oceniti, ali bodo posledice nakupa pozitivne ali negativne za slovenski medijski prostor. "Vsaka porast moči, naj bo to tržna, v medijskem primeru pa politična ter vpliva na pluralnost in oglaševalski trg, je gotovo potencialno nevarna," je ocenil.

Deli novico:

srbska |  11 .07. 2017 ob  09: 53
posla