Predlaganim spremembam iz dopolnitve državnega lokacijskega načrta za drugi tir, s katerimi bi proga postala dvotirna, v sežanski in hrpeljski občini ne nasprotujejo. Na Občini Sežana ocenjujejo, da dodaten tir ne predstavlja povečanih tveganj, na Občini Hrpelje-Kozina pa omenjene spremembe lokacijskega načrta podpirajo.
OBČINI HRPELJE IN SEŽANA: Dvotirni drugi tir podpiramo!
Slovenija
Pobudo za spremembe in dopolnitve državnega lokacijskega načrta za drugi tir železniške proge Divača-Koper, tako da bi bila proga dvotirna, je na okoljsko ministrstvo poslalo ministrstvo za infrastrukturo. Spremembe prostorskega akta se sicer skladno z odločitvijo vlade iz leta 2017 nanašajo na izvedbo dvotirnosti levega vzporednega tira.
Predvideni drugi tir bo na območju občine Sežana potekal izven tunelov v dolžini 1,3 kilometra, kar predstavlja sorazmerno majhen poseg glede na druga območja, so po sredini predstavitvi lokacijskega načrta za STA ocenili na sežanski občini.
Dodatni tir se poleg tega umešča neposredno ob že predvidenem tiru in v podzemeljskem koridorju že načrtovane intervencijske cevi. Dodatni posegi na že predvidenih dostopnih in intervencijskih poteh pa niso predvideni. Glede na navedeno na občiji menijo, da ob že predvidenih posegih dodaten tir ne predstavlja povečanih tveganj.
Županja Občine Hrpelje-Kozina Saša Likavec Svetelšek pa je za STA poudarila, da njihova občina navedene spremembe in dopolnitve državnega lokacijskega načrta podpira.
"Smo v postopku dajanja smernic, v katerih bomo v sodelovanju s krajani krajevnih skupnosti, ki jih sprememba državnega lokacijskega načrta tangira, podali pripombe in predloge, ki bodo poskušali omiliti življenje ljudi v času gradnje," je še dodala županja.
Železniški tir, za katerega je bilo izdano pravnomočno gradbeno dovoljenje, se bo izvedel tako, da bodo servisne cevi v najdaljših predorih zgrajene v širšem profilu, ki bo omogočil nadgradnjo novega tira v dvotirno progo, zato so pogoji za izvedbo dvotirnosti v pretežnem obsegu že zagotovljeni, so že konec maja zapisali na ministrstvu za infrastrukturo. Skladno s tem so predlagali, da se veljavni prostorski akt spremeni oz. dopolni glede na navedeno nadgradnjo v dvotirno progo.