Pred dnevi smo poročali o zgodbi bralca, ki se je spraševal, kdo je odgovoren za domnevno neodzivnost službe 112. Z novinarskimi vprašanji smo se za pojasnila obrnili na Regijski center za obveščanje (ReCO Koper).
"NE GRE ZA NEODZIVNOST SLUŽBE 112": Na koprskem Regijskem centru pojasnjujejo, da so nujna klica ustrezno obravnavali
Koper
Spomnimo, po besedah bralca so v soboto, 23. aprila, v enem izmed portoroških lokalov klicali 112 zaradi slabega počutja zaposlene, ki je onkološka bolnica z diagnozo raka na pljučih. Ob prvem klicu ob 12.20 naj bi jim v klicnem centru zagotovili, da bodo reševalno vozilo poslali "kar se da hitro", nato pa so ob 12.31 ponovno klicali 112, da bi jim še enkrat pojasnili, za kako resno situacijo gre. Tedaj naj bi jim, po besedah bralca, oseba v klicnem centru dejala, "da reševalnega vozila še ni in niti še ni štartal, ker zdravnik, ki se nahaja na terenu, tega še ni odobril".
Na koprsko izpostavo Regijskega centra za obveščanje smo se obrnili z vprašanji, ali je do omenjenega dogodka oziroma klicev res prišlo. Prosili smo jih tudi za pojasnila, kakšen je postopek, da klicni center ob prejetem nujnem klicu pošlje reševalno vozilo na teren, ali mora odhod rešilca vsakič potrditi zdravnik in kakšen je postopek v primeru, da je zdravnik na terenu.
Naš sogovornik je, kot pravi, klicni center prosil tudi za informacijo, koliko časa bi bilo potrebno čakati na rešilca, a mu po njegovih besedah gospod na drugi strani na to vprašanje ni znal odgovoriti. Zato nas je zanimalo tudi, ali je oseba v klicnem centru v tem primeru ravnala korektno in ali morala podati informacijo, koliko časa bo potrebno čakati na reševalno vozilo.
Kot pravi naš sogovornik, je kasneje še enkrat poklical na isto telefonsko in vprašal, kdo je odgovoren za to, da se v tako nujnem primeru ne pošlje rešilca, a odgovora ni dobil. To isto vprašanje smo naslovili tudi na ReCO Koper.
Kot nam je pojasnil vodja koprske izpostave Regijskega centra za obveščanje Igor Marsetič, v ReCO Koper sprejemajo klice na interventno številko za klic v sili 112. Skladno z zakonodajo, med drugim tudi posredujejo klice za pomoč službe nujne medicinske pomoči. "Tako je bilo tudi v soboto, 23. aprila ob 12:21:09. Operaterja sta se na klic odzvala ob 12:21:18 in pridobila ustrezne podatke ter klic posredovala dispečerskemu centru zdravstva (DSP RSSI), ki deluje pri Reševalni službi slovenske Istre (Zdravstveni dom Izola). Klic je bil na DSP RSSI posredovan ob 12:21:34," je dejal.
"Drugi klic sta operaterja ReCO Koper prejela ob 12:31:02 in ob istem času tudi odgovorila. Po pridobitvi ustreznih podatkov, sta klic posredovala na DSP RSSI ob 12:31:17. Iz navedenega sledi, da je ReCO Koper ustrezno obravnaval omenjena klica in nikakor ne gre za neodzivnost službe 112," je še dodal Marsetič.
"Za preostala vprašanja vas prosimo, da se obrnete na Reševalno službo slovenske Istre oziroma na Zdravstveni dom Izola," je zaključil. Dodatna novinarska vprašanja smo naslovili na Reševalno službo slovenske Istre in jih bomo objavili takoj, ko jih prejmemo.