Na železniški progi med postajama Prešnica in Hrpelje Kozina je tovorni vlak, ki je prevažal železovo rudo iz Kopra v avstrijski Linz, v ponedeljek zvečer naletel na kamenje in iztiril. Proga je zato trenutno zaprta, med Koprom in Divačo je za potnike organiziran avtobusni prevoz, tovorni promet pa tam ne poteka, so sporočili s Slovenskih železnic.
Na koprski progi iztiril vlak, proga zaprta
Kronika
Kamenje je na železniške tire na omenjenem odseku enotirne železniške proge padlo s pobočja nad progo, zaradi česar je v ponedeljek ob 21.40 prišlo do nesreče - iztirila je lokomotiva vlaka s prvo osjo. Prvi del vlaka so nato umaknili na postajo Hrpelje Kozina, zadnji del vlaka pa na tovorno postajo v Koper, pojasnjujejo na Slovenskih železnicah.
Še vedno odstranjujejo posledice dogodka
Delavci Slovenskih železnic še vedno odstranjujejo posledice dogodka. Kot so navedli, bo po razbitju večjih skal in njihovi odstranitvi potrebna še strojna regulacija tira, zato bodo potniki danes predvidoma ves dan med Koprom in Divačo potovali z avtobusi. Prizadevajo si, da bo promet spet stekel v najkrajšem možnem času.
Današnja celodnevna zapora enotirne proge bo po njihovih navedbah pomenila poslovno škodo za tovorni promet Slovenskih železnic, saj ne bodo mogli izpolniti svojih obveznosti do poslovnih partnerjev v tujini in v Sloveniji. Prevozi v in iz Kopra pomenijo kar 59 odstotkov vseh prevozov tovornega prometa Slovenskih železnic, v prvih osmih mesecih letošnjega leta so v Koper in iz njega prepeljali 6,5 milijona ton tovora. V tem obdobju so se prevozi v luškem tranzitu v primerjavi z istim lanskim obdobjem povečali za sedem odstotkov, so zapisali.
Kot navajajo, je koprska proga edina železniška povezava med koprskim pristaniščem in notranjostjo Slovenije in ni bistvena le za slovensko omrežje, temveč je tudi del najpomembnejših evropskih železniških povezav. Zmogljivost enotirnega odseka Divača-Koper je 72 vlakov na dan, povprečno pa je odsek izkoriščen kar 95-odstotno, še dodajajo.