Predsednik uprave Luke Koper Gašpar Gašpar Mišič pričakuje, da bo vlada potrdila projekt izgradnje drugega tira železniške proge Koper - Divača. Četudi danes začnemo z gradnjo, smo že prepozni, je zapisal v sporočilu za javnost ter dodal, da se mu zdi dilema o gradnji drugega tira nesprejemljiva.
Vprašanje drugega tira je kot nezaceljena rana naše države, ki jo vsakokratna politična oblast na novo odpira, je Gašpar Mišič opozoril pred za petek napovedano predstavitvijo stališča ministra za infrastrukturo in prostor Sama Omerzela do tega vprašanja. Omerzel je že večkrat izrazil dvom o upravičenosti projekta, predvsem zaradi njegove vrednosti, ki je ocenjena na več kot 1,4 milijarde evrov. Dvom o izvedbi projekta v trenutnem obsegu je javno izražal že prejšnji minister Zvonko Černač.
Pri vprašanju izgradnje drugega tira po Gašpar Mišičevih besedah ne gre le za vprašanje ekonomskega vidika, čeprav razpoložljive študije dokazujejo, da bo sedanja, enotirna proga, kljub modernizaciji zdržala povečevanje pretovora v pristanišču najdlje do leta 2018. V primeru, da dosežemo zgornjo mejo prepustnosti proge, se bo tovor selil na ceste, kar odpira vprašanje ekološkega vidika. Upoštevati pa moramo tudi varnostni vidik, saj je nedavna nesreča na tiru pri Prešnici pokazala ranljivost pristaniškega sistema, ki je odvisen zgolj od ene železniške povezave.
Gašpar Mišič ob tem opozarja, da je vlaganje v prometno in logistično infrastrukturo strateškega pomena za razvoj Slovenije ter priložnost za sodelovanje z državami srednje in vzhodne Evrope, ki predstavljajo naše ključne zaledne trge. Mnoga gospodarstva v teh državah se dnevno oskrbujejo preko koprskega pristanišča, zato je učinkovita prometna infrastruktura skozi Slovenijo tudi v njihovem neposrednem interesu.
Slovenija z nenehnim spreminjanjem svoje prometne politike oz. strategije na področju logistične infrastrukture mednarodni javnosti in poslovnim partnerjem sporoča, da je naša država nekredibilna, koprsko pristanišče pa dolgoročno nezanesljivo, je opozoril. Zato pričakuje, da bosta ministrstvo za infrastrukturo in prostor ter v nadaljevanju vlada zavzela jasno in nedvoumno stališče ter projekt potrdila.