KONČNO, ODPIRA SE SERMINSKI VHOD V LUKO KOPER: Od tisoč tovornjakov dnevno naj bi jih preusmerili slabo polovico

Koper

Luka Koper bo danes odprla srminski vhod v Luko Koper, ki so ga začeli graditi pred več kot desetletjem, a se je vmes zaradi zapleti z zemljišči gradnja ustavila. Dokončanje vhoda z navezovalno cesto do razcepa Srmin je težko pričakovano, saj bo središče mesta razbremenilo tovornega prometa.

Gradbeno dovoljenje za srminski vhod v Luko Koper s spremljajočo dovozno štiripasovno cesto je bilo izdano leta 2008, na njegovi podlagi pa so zgradili prve infrastrukturne objekte. A nato se je projekt zaradi zapletov z nekaterimi zemljišči, v katere so bili vpleteni država, koprska občina, podjetje Finali in ankaranska občina, za skoraj desetletje ustavil.

Zadnja ovira za dokončanje drugega vhoda v Luko Koper je padla konec leta 2017, ko sta država in občina Ankaran podpisali kupoprodajno pogodbo za nakup preostalih manjkajočih zemljišč. Gradnja je nato znova stekla septembra lani.

Za gradnjo so v Luki Koper izbrali družbo Kolektor CPG, ki je dela, vredna 4,15 milijona evrov brez DDV, izvedlo skupaj s podjetjema Grafist in hrvaškim GP Krk. Dela so se nekoliko zavlekla, ker so morali izvajalci poskrbeti za dodatno konsolidacijo nasipa, po katerem poteka nova štiripasovna dovozna cesta od srminskega razcepa na obalni hitri cesti do vhoda v pristanišče.

Dolgo pričakovano odprtje novega kamionskega vhoda bo po pričakovanjih povečalo varnost v pristanišču ter razbremenilo sedanji vhod v Luko, s tem pa tudi tovorni promet po mestu. Kot so po povedali v Luki Koper, računajo, da bodo novi vhod uporabljali predvsem tisti tovornjaki, ki gravitirajo na drugi luški pomol.

Želja je, da bi na novi vhod preusmerili 40 odstotkov od približno tisoč tovornjakov, ki dnevno pripeljejo v edino slovensko pristanišče. Tega po napovedih ne bodo dosegli takoj, temveč v nekaj mesecih, k temu pa naj bi pripomogla tudi uvedba elektronskega sistema najave tovornih vozil in postopno urejanje predhodnih formalnosti po elektronski poti.

Dodatno naj bi tovorni promet do pristanišča prek središča Kopra razbremenila širitev bertoške vpadnice v štiripasovnico. Ta projekt naj bi po napovedih župana Aleša Bržana država začela izvajati v roku enega leta.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
hribi |  11 .05. 2019 ob  14: 16
Če bi želeli narediti neko resno rešitev bi končno naredili dostop do Luke iz obstoječega odcepa z AC. Ampak glede tega se vsi izmikajo in se ne potrudijo to rešiti ampak je lepše reči, da je tam neko arheološko najdbišče... ki ga seveda nihče na obali ne pozna.
Nova " REŠITEV" je ena izmed najslabših možnih:
- promet po mostu čez železniško progo na Serminu je že sedaj ena sama gugalnica, saj posedanje terena in stopnica naravnost kliče na nesrečo. Ko bo tam dnevno šlo nekaj 100 naloženih kamionov bo nastal še večji problem
- povzročilo bo smrtno nevarnost kolesarjem na zadnjem krožnem proti Ankaranu

Torej, za vstop v Luko Koper niti en kamion ne sme uporabiti obstoječe Bertoške vpadnice, ker je ta promet namenjen drugim uporabnikom, ne le za potrebe Luke Koper, ki na veliko žalost ne bo prispevala niti 1 eura.
koper jan |  11 .05. 2019 ob  01: 41
-3
Glede na to, da je bilo zdraven tudi podjetje GP KRK, ki dela tudi krožišče v Pradah, bi morala gradnja trajati še dve leti. Katastrofa, ma kdo daje delo tej firmijQuery112309584985020386357_1557531405837????
nostalgik |  10 .05. 2019 ob  14: 04
12
Namesto da bi vzporedno naredili tudi cesto in kamionski terminal , oni samo vhod . Kamioni morejo itak še vedno it u Koper po listek za vstop v luko , zato ne vem kako oni mislijo da so razbremenili center Kopra. Ko bo gužva s cisternami in zdaj se priključijo še kamioni za u luko ,bo tašna štala da bojo ankarančani mogli it domov okoli , ko u starih cajtih .
vseved |  10 .05. 2019 ob  13: 39
@Lili , čudno da nisi krivde spet zvalila na Bržana.
Lili |  10 .05. 2019 ob  11: 20
11
hm...kot je postalo že normalno za našo drago državico, so tudi tokrat naredili kar nekaj.. kamioni se bodo še naprej vozili na terminal v Koper...torej razbremenitve prometa ne bo (bo le pred vhodom) in elektronski sistem ki so si ga geniji zamilili, je univerzalen..tak, da bo še več kamionov stalo v okolici , na obvoznici ali bog ve kje, ker je enostavno drag in nemogoč.. ampak..koga to čudi? Slovenija pač...
td |  10 .05. 2019 ob  09: 42
Zakaj pa niso v osnovi zadevo zasnovali tako, da bi VSE